Inlägg från: Orcha |Visa alla inlägg
  • Orcha

Varför hatar folk SD?

Ermenegildo skrev 2013-12-27 22:53:00 följande:
    Du är historielös. Det är inte så länge sedan kristna hade ihjäl kättare på löpande band. Och den här vaniljkristendomen som är kvar i Sverige är knappast representativ för världskristendomen. Vad som behövs för att bekämpa Islam och framförallt vanarterna inom den är utbildning och humanism.
    Ett gott tips är att be folk läsa på om humanism.
    Vad är det för fel på att älska sin nästa?

Alla dessa pro/con-sd-diskussionerna är jag sååå less på nu.
    Fan ge mig, och alla andra en kram, en skål, ett leende i mörkret säger mer än så mycket annat?

Ja.
    Jag ville ju ha en mysig jul utan sånt här dravel.Obestämd
    I UK åker jag i en väldigt high fart. Här hemma småpyser jag mest...
  • Orcha
    Ermenegildo skrev 2013-12-27 23:03:53 följande:
    Ja, du har rätt. Diskussionerna är tröttande och beklämmande. Det ligger så otroligt mycket negativ energi i det och tyvärr lär jag inte lyckas omvända särskilt många rasister. De har kvar sin bittra livsåskådning vilket ju i slutändan mest drabbar dem själva.
    Fick ett fat med olika frukter samt klappar till barnen av mina grannar.
    De är svenskar, har en gulblå fana på sin ballis.
    Ett par husdjur.
    Men heter inte Svensson i efternamn.
    Varje gång jag ser sånt där dravel så blir jag drabbad, mina barn och alla jag känner.
    Fasen, vi är människor som känner lika, tycker lika, mår lika och framförallt bryr oss lika.

Få inte mig och de mina att tänka annorlunda genom tvång.
  • Orcha
    UPPERCASE skrev 2013-12-28 03:01:30 följande:
    Men har någon forcerat dig in i den här tråden? 
    Den här diskussionen hålls dessvärre inte endast i den här tråden så jag uttrycker ett missnöje över den generellt.
    Har du problem med det?
  • Orcha
    UPPERCASE skrev 2013-12-28 10:30:27 följande:
    Jag har inte problem med att att du har svårt att skilja på trådar och trådar nej. Det är snarare ditt problem, jag tror däremot inte du ska gå in i en tråd och tro att du har auktoritet och bestämma vad som ska skrivas på det här forumet enbart för du bestämt vad andra ska göra när de har julledigt. 
    Huh?

Jag skriver utifrån vad jag tycker om ämnet och om det inte passar dina åsikter så är väl det kanske too bad. Men det är inte ett påhopp på dig och dina åsikter.
    Du däremot är rätt så otrevlig i din ton mot mig och där blir jag lite fundersam över motivet?

• Orcha

UPPERCASE skrev 2013-12-28 23:59:21 följande:
    Och jag skriver vad jag tycker om ämnet. Du kommer in i en tråd du inte visat dig i tidigare och stipulerar att ingen ska skriva mer eftersom du är trött på ämnet. 

Jag tar det inte som ett påhopp på mig eller mina åsikter, jag tar det som ett påhopp på debatten. 

Är det att vara otrevlig att ifrågasätta varför du anser dig ha rätt att bestämma i vilka trådar det skrivs på det här forumet? Något annat motiv finns inte, allt cirkulerar som sagt inte kring dig på den här sidan.
    Jag har inte påstått att mina åsikter varit de enda sanna, men för mig är det så.
    Ber om ursäkt om det låter som att jag är facit, det är jag såklart inte.
    Däremot är jag less på vissa åsikter, vilket jag är i min fulla rätt att tycka.

Att jag inte varit inne tidigare betyder inte att jag inte läst tråden, och på tal om trådar så är denna inte den enda, nej, men diskussionen sker även utanför familjeliv och det var naturligtvis det jag syftade på.
    Om det nu missuppfattades.

Allt cirkulerar inte kring mig och det är ju självklart i mina ögon så varför frågar du?
    Känns ovanligt labilt

.
  • Orcha
    AnnaKarinAK skrev 2014-01-04 21:01:03 följande:
    När jag var liten lärde jag img att man skulle niga inför gubbar man inte kände....
    När jag var barn så var jag kass på människotyper, att känna igen folk och på att blåsa bubblor med hubbabubba.
    Det är inte så längre.
    Där var jag rätt lika KarlXII, innan jag blev stor alltså.

Hej förresten.
  • Orcha
    FDFMGA skrev 2014-05-17 23:22:33 följande:
    Nej, just därför. Åkesson har inget att säga som lockar mer än några få om man får lyssna på vad han säger - men nu flyttas fokus från sakfrågor till SD:s bästa gren - att framstå som offer.

Och här är det dessutom sant. Man kan tycka vad man vill om SD - men det handlar om ett riksdagsparti där ledaren inte tillåts tala på torgmöten inför ett val.
    Ett (!) torgmöte.
    Därför att folk som tänker råkar tänka och råkar vara där. Just då....
    Och hey presto.
    Alla som tänkte till under det härninga torgmötet råkade visst försova sig under alla andra.
    Ser nån ett problem här?

Saker väcks till liv.
    Ibland tror man inte på det man läser.

Hur kan man vara human utan att bry sig om?

Lite så.

Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
  • Orcha
    FDFMGA skrev 2014-05-18 00:05:28 följande:
    Ett?

Jag ser det nog mer som så att det bästa sättet att stoppa SD är att låta dem stoppa sig själva genom att de dels får gnälla utan orsak och dels får ge svaret att det är invandringens fel på alla tänkbara och otänkbara frågor.
    Så. Vi tänker eg lika?

Isf vad du än säger så kommer jag att jävlas lite.

Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
  • Orcha

Så varför inte tala om vad som är bra respektive dåligt med sd?

(istället för att diskutera könstillhörighet alltså)

Jag kan börja.

SD för mig är ett parti som BESTÅR till största delen av rasister.
    Eller wannabe-rasister möjligen.

I min värld är det ingen skillnad på folk och folk så länge de visar respekt. Men SD för mig har liksom gjort bort sig i media gång på gång där och jag har svårt att ta dem på allvar.
    Litet pojkparti som inte har någon riktig agenda annat än att dölja varifrån de kommer.
    Och enligt vad jag sett så handlar det om en högerhand i vädret, järnrör och att avsätta de som råkat försäga sig.

Inte så imponerande hittills mao.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?