Inlägg från: o lyckan |Visa alla inlägg
  • o lyckan

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2013-12-28 20:29:44 följande:
    Frågeställningen säger allt: Inte "Hatar folk SD?" utan "Varför hatar folk SD?" Man utgår från att folk hatar SD och vill nu bara att de många orsakerna ska klargöras.  
    Folk utgår enbart utifrån det "uppenbara" och sedan klagar resten som inte håller med. Olyckligt.
    Lyckan är är när o:et kommer först
  • o lyckan
    UPPERCASE skrev 2013-12-28 20:24:01 följande:
    Om vi ska vända på debatten ett ögonblick. 

Och anta att SD är nazister i förklädnad... 

Så kan man ha följande historik i bakhuvudet. Hitler dödade ca 12 miljoner människor under hans styre.

Vänsterpartiet då (Som tidigare även kallade sig Kommunisterna) har bla Stalin som förebild som under hans styre dödade ca 20 miljoner. 
    Ska vi sparka ut vänsterpartiet också?
    Människan har mördat andra människor både till vänster och höger genom historien, men den som hakar upp sig för mycket på det förflutna har heller ingen möjlig att ta sig framåt.

Det gäller att kunna resonera med motsåndaren, inte att bevara stoltheten till vilket pris som helst.! Den som är villig att förhandla är är vare sig en vinnare eller förlorare i längden, enbart ett bevis på att olika åsikter kan mötas  med respekt och även låta majoriteten styra riktningen...
  • o lyckan
    nihka skrev 2013-12-28 20:57:45 följande:
    Eller med lite verklighetsbaserat tänk bli hela sagan just en saga eftersom asylsökande inte kan lämna landet och asylsökande som beviljats PUT slående ofta inte har något pass eller ens främlingspass vilket om man kommer  fråga för ett brukar ta lååång tid att få. Så nej, det dimper inte ner någon i 9c som hastigt och lustigt ska med på någon skolresa.

Och skolresor ska bekostas av skolan. Fickpengar däremot kan man baka ihop mm mm till.

Senmoralen är att en del snackar en jävla massa skit.
    Tillräckligt mycket skit för att utgiften till skolutflykten räknas som fickpeng idag...
  • o lyckan
    UPPERCASE skrev 2013-12-28 23:16:42 följande:
    Precis min poäng med inlägget.
    Du menar att du är öppen för en kram? Kom då din jävel! Flört

">

• o lyckan
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-29 00:07:46 följande:
    Och så kommer man in och redan har ett par nya alias dykt upp.

Varför inte bara ta hinten och sluta omregga dig/er hela jävla tiden?
    Därför att du är felet.

/ ArgaKillen
  • o lyckan
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-29 00:07:46 följande:
    Och så kommer man in och redan har ett par nya alias dykt upp.

Varför inte bara ta hinten och sluta omregga dig/er hela jävla tiden?
    Kom igen och ge dig in i en ärlig fajt istället för att sluta leka tönt.
  • o lyckan
    UPPERCASE skrev 2013-12-29 00:24:54 följande:
    Ok. Då misstolkade jag ditt inlägg.

Nej det betyder självklart inte att du inte läst tråden, men som jag skrev så är det väl ingen som tvingat dig att gå in och läsa i dom ifall man tycker diskussionen är jobbig och tråkig?

Jag frågade inte, jag påstod att verkligheten inte förhöll sig så.
    Argumentation som bygger på att det är bättre att gå vidare än att fortsätta älta har inget med själva frågan i sig att göra.

Återgå till diskussion!
  • o lyckan
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-29 00:31:43 följande:
    Med dig eller något av dina alias? Nej, paranoida forumrättshaverister brukar jag försöka undvika.
    Att du ens yttrar dig om andras paranoia talar vä lmest för sig själv. ^^

• o lyckan
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-29 00:31:43 följande:
    Med dig eller något av dina alias? Nej, paranoida forumrättshaverister brukar jag försöka undvika.
    Hur kommer det sig föresten att du vet så mycket om andras alias medans vi andra inget vet om dina intentioner?
  • o lyckan

NI kan hata bäst ni vill... Men vissa användare som rör sig här inne i denna tråd har högre makt än övriga.

Jag skiter i om ni tror mig (trots att kontot + inlägg blir plockat till i morgon). 

Yttrandrefrihet står över allt...

• o lyckan
    UPPERCASE skrev 2013-12-29 00:48:41 följande:
    Återgå till diskussion!

Just det!! Jag gillar dig redan. Vad hette du nu igen?
  • o lyckan
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-29 01:00:35 följande:
    Tänkte väl att du var en sån där yttrandefrihetssnubbe. Den brukar ju vara en käpphäst för allsköns rättshaverister som tror att "yttrandefrihet" ger dem rätten att skriva vad som helst även på privatägda nätforum och som tolkar allt som inskränker på detta som ett brott mot yttrandefriheten som ju är inskriven redan i grundlagen!

Så här ligger det till: FL får, helt utan att redogöra för skälen, censurera eller radera vad de vill av vilka skäl de vill och det finns inte ett dugg någon kan göra åt det, hur mycket det än gafflas om "yttrandefrihet". Gillar man inte forumreglerna eller modereringen står det en fritt att söka sig någon annanstans.

För att säga det på ett sätt som till och med du och dina aliaspolare kanske begriper; så här mycket betyder yttrandefriheten för vad du tillåts och inte tillåts skriva på FL:

Privat betyder inte att man har rätt att skippa allmänna männskilga rättigheter, som är detsamma som rätten till att yttra sin egna åsikt utan att bli censurerad utan grunder.

Det ni sysslar med är rena bortförklaringar. Privat betyder inte "gå vidare om det inte passar", privat betyder passa er inför högre makter som synar er...
  • o lyckan

Den som först förstår idiotin är också den som förtst blir dumförklarad....

• o lyckan

Ärligt talat tycker jag att det är tråkigt att den här tråden har fått leva vidare så här länge. Och jag tycker det lika mycket som jag skiter i FL:s policy om att censurera allt och alla utan grunder enbart för att det är sk privatägt!

Ta bort detta inlägg och låt er överaskas med ett likadant nästa dag tills ni tröttnar... Det är inte fult att bry sig om andra...

Svar på tråden Varför hatar folk SD?