• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • o lyckan

NI kan hata bäst ni vill... Men vissa användare som rör sig här inne i denna tråd har högre makt än övriga.

Jag skiter i om ni tror mig (trots att kontot + inlägg blir plockat till i morgon). 

Yttrandrefrihet står över allt...

Lyckan är är när o:et kommer först
  • o lyckan
    UPPERCASE skrev 2013-12-29 00:48:41 följande:
    Återgå till diskussion!

Just det!! Jag gillar dig redan. Vad hette du nu igen?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    o lyckan skrev 2013-12-29 00:49:30 följande:
    Yttrandrefrihet står över allt...
    Tänkte väl att du var en sån där yttrandefrihetssnubbe. Den brukar ju vara en käpphäst för allsköns rättshaverister som tror att "yttrandefrihet" ger dem rätten att skriva vad som helst även på privatägda nätforum och som tolkar allt som inskränker på detta som ett brott mot yttrandefriheten som ju är inskriven redan i grundlagen!

Så här ligger det till: FL får, helt utan att redogöra för skälen, censurera eller radera vad de vill av vilka skäl de vill och det finns inte ett dugg någon kan göra åt det, hur mycket det än gafflas om "yttrandefrihet". Gillar man inte forumreglerna eller modereringen står det en fritt att söka sig någon annanstans.

För att säga det på ett sätt som till och med du och dina aliaspolare kanske begriper; så här mycket betyder yttrandefriheten för vad du tillåts och inte tillåts skriva på FL:

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Ermenegildo
    Philipsson skrev 2013-12-28 00:16:36 följande:
    Varför bekämpa islam?

Jag ogillar all religion i lite olika hög grad. Nu betyder inte det att jag vill inskränka religionsfrihet el liknande, bör jag kanske förtydliga.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • o lyckan
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-29 01:00:35 följande:
    Tänkte väl att du var en sån där yttrandefrihetssnubbe. Den brukar ju vara en käpphäst för allsköns rättshaverister som tror att "yttrandefrihet" ger dem rätten att skriva vad som helst även på privatägda nätforum och som tolkar allt som inskränker på detta som ett brott mot yttrandefriheten som ju är inskriven redan i grundlagen!

Så här ligger det till: FL får, helt utan att redogöra för skälen, censurera eller radera vad de vill av vilka skäl de vill och det finns inte ett dugg någon kan göra åt det, hur mycket det än gafflas om "yttrandefrihet". Gillar man inte forumreglerna eller modereringen står det en fritt att söka sig någon annanstans.

För att säga det på ett sätt som till och med du och dina aliaspolare kanske begriper; så här mycket betyder yttrandefriheten för vad du tillåts och inte tillåts skriva på FL:

Privat betyder inte att man har rätt att skippa allmänna männskilga rättigheter, som är detsamma som rätten till att yttra sin egna åsikt utan att bli censurerad utan grunder.

Det ni sysslar med är rena bortförklaringar. Privat betyder inte "gå vidare om det inte passar", privat betyder passa er inför högre makter som synar er...
  • o lyckan

Den som först förstår idiotin är också den som förtst blir dumförklarad....

• o lyckan

Ärligt talat tycker jag att det är tråkigt att den här tråden har fått leva vidare så här länge. Och jag tycker det lika mycket som jag skiter i FL:s policy om att censurera allt och alla utan grunder enbart för att det är sk privatägt!

Ta bort detta inlägg och låt er överaskas med ett likadant nästa dag tills ni tröttnar... Det är inte fult att bry sig om andra...

• UPPERCASE

Väldigt barnslig inställning att försöka spamma sönder en tråd för att den ska låsas. Är det verkligen så svårt att låta bli att läsa och eller skriva i den om man inte gillar ämnet?

Don't make me use UPPERCASE.
  • nihka
    o lyckan skrev 2013-12-28 21:20:21 följande:
    Tillräckligt mycket skit för att utgiften till skolutflykten räknas som fickpeng idag...
    Att åka till England som togs upp i exemplet är mer än en skolutflykt . Om man åker på en skolresa - studieresa som är obligatorisk måste skolan stå för kostnaden. Undervisning är avgiftsfri och om den inte är det gör skolan fel. Möjligen kan en symboliskt egeninsats motiveras. Fickpengar får man stå för själv - precis som  hemma. 
  • Philipsson
    UPPERCASE skrev 2013-12-28 20:24:01 följande:
    Om vi ska vända på debatten ett ögonblick. 

Och anta att SD är nazister i förklädnad... 

Så kan man ha följande historik i bakhuvudet. Hitler dödade ca 12 miljoner människor under hans styre.

Vänsterpartiet då (Som tidigare även kallade sig Kommunisterna) har bla Stalin som förebild som under hans styre dödade ca 20 miljoner. 
    Ska vi sparka ut vänsterpartiet också?
    Å andra sidan har ju svenska regeringar ända sedan andra världskriget gjort gemensam sak med USA, som ägnat sig åt imperialistisk krigsföring världen över, och har tagit livet av fler än kommunisterna och nazisterna tillsammans!

Numera är det inte många som vill minnas att Moderaterna och Folkpartiet ställde sig på USA:s och Storbritanniens sida beträffande invansionen av Irak 2003. En av de stora förespråkarna var nuvarande EU-ministern  Birgitta Ohlsson (FP). 600 000 dödade civila. Snacka om folkmord!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?