Inlägg från: Kunigunda |Visa alla inlägg
  • Kunigunda

Varför hatar folk SD?

Jeaninne skrev 2014-07-29 17:47:43 följande:

Hade det varit stor kärlek, så hade det nog dugt - bara de fick vara tillsammans. Tror du inte det hade dugt åt Romeo och Julia..?

Det är ingen som förvisar svensken - han får bara välja mellan staden och kärleken!

Partiet står bakom mig såtillvida, att vi/de vill försvåra anhörigsimport överhuvudtaget. Även för svenska medborgare.

Nej. Jag skulle aldrig bo i 7 år i Mogadishu med en man jag älskade. Det skulle vara med fara för mitt liv, och, om vi bildar familj, även barnens. Att tro att det rör sig om bekvämlighet är bara dumt.

Intressant att du menar att partiet står bakom dig. Särskilt eftersom en aktuell debatt i Sundsvall just nu gäller två SD:are i KF som tagit hit fruar från Ryssland resp Filippinerna via anhöriginvandring.
  • Kunigunda
    realist14 skrev 2014-07-29 17:49:18 följande:

Det kan ju låta irriterat om man anser att det är åt h-e det som pågår där med stenkastning och annat.....

Och de som är pk är oft vääldigt känsliga...allt tas på ett enda sätt, och många ser ju de frågorna som omöjliga att föra fram just därför.

Det är väl klart att det är åt helvete med stenkastning och bilbränder. Det har ju inget med rasism att göra.
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-07-29 17:52:30 följande:

Detta med kommuner tillämpas inte i Sverige, så det kan du lämna. 

Jag har aldrig träffat ett enda helsvenskt par med en sådan åldersskillnad, faktiskt. Däremot syns de ju ibland i tidningarna, men då är det utan undantag en rik och mäktig man som skaffat sig en liten lycksökerska. D.v.s. samma princip som när en gammal västerlänning och en ung person från ett U-land gifter sig.

Och NEJ jag tycker inte att det ska förbjudas så länge som flickan är fyllda 18, men det är ett ANNAT PROBLEM som inte har med invandringspolitiken att göra. 

Jag känner till flera, men jag träffar också mycket människor i mitt yrke. Varför ska svenska lycksökare få belasta attraktivare kommuner, bara för att de hittat en villig partner?
  • Kunigunda
    realist14 skrev 2014-07-29 17:47:09 följande:

Samhället kan inte vara naivt heller utan måste uppmärksamma om något blir trend och för med sig många försök att luras........inget konstigare med det än att vi alla nu efter 9-11 behöver gå igenom helt andra kontrollet när vi ska flyga.....

Eller tycker du att flygbolagen ska resonera som du också...??

Man kan ju inte bara vara snäll och naiv när man pratas samhällsfrågor.

Är det en trend? Enl Jeaninne finns det ingen statistik på området, utan hon tror det för hon känner som känner npn som har berättat om nån.

9-11 ledde ju till att många tusen dog. Hittills är väl dödsoffren av ev felaktiga beslutsgrunder för PUT relativt få.
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-07-29 18:09:41 följande:

Kan  du länka till debatten?

Sedan känner jag även, att så länge som saker ÄR tillåtna, så är det tillåtna för ALLA. Även för politiker som företräder partier, som anser att de inte borde vara tillåtna. Det skulle göra konstiga saker med demokratin annars...

Sök i ST (Sundsvalls tidning) förra våren samt i början av sommaren. Jag läste i papperstidningen när jag var där och diskuterade med vänner som visste mer. Dina partikamrater i Sundsvall kan säkert berätta mer.
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-07-29 18:09:41 följande:

Kan  du länka till debatten?

Sedan känner jag även, att så länge som saker ÄR tillåtna, så är det tillåtna för ALLA. Även för politiker som företräder partier, som anser att de inte borde vara tillåtna. Det skulle göra konstiga saker med demokratin annars...

Men om något är i grunden fel och skadligt för nationen, blir det väl lite tvetydigt att propagera för en lagförändring och sedan själv bidra till att skada nationen?
  • Kunigunda
    Jeaninne skrev 2014-07-29 18:16:14 följande:

Men hur menar du nu..? En svensk kan ju flytta vart han vill i landet, UTAN ursäkten att ha en partner som bor där.

Jo, men det måste vara lika fel. Alla dessa arbetslösa norrlänningar som snyltar på oss stockholmare.
  • Kunigunda
    realist14 skrev 2014-07-29 18:33:42 följande:

Vad ska vi jämföra med då? Eller ska amhället se igenom med allt bara för att det inte orsakar död? Fritt fram för politikerna att fiffla också med samma argument isåfall...?

Trend just nu vet jag inte, inte ovanligt iallafall....tyvärr.

Hur vanligt är det? Gärna i absoluta tal liksom i procent.
  • Kunigunda
    realist14 skrev 2014-07-29 18:14:25 följande:

Hehe, skapa en tråd om hur leds du är på det och att det är åt H-E så ska vi se hur många inlägg som hinner skrivas innan första rasism-anklagelsen kommer. Kan bli en kul test...jag tippar på- fyra.

Nej. För då skulle det bara komma ett hatiskt pack som vill vräka ur sig hur invandrare är genetiskt betingade att kasta sten, trots att det rör sig om ett absolut fåtal som deltar i dessa upplopp, varav vissa är svenskar och där mängder av nationaliteter är representerade, utan att ta hänsyn till att så gott som alla boende i Husby, Rinkeby, Fittja och Danderyd är relativt genomsnittliga personer som önskar ett gott liv för sig och sin familj utan att skada någon annan.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?