• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-09 16:48:39 följande:

Fast det är ni som hävdad rasiststämpeln som har bevisbördan.

Ni har fått så många exempel - men när man ställer er mot väggen så kör ni ner huvudena i sanden med nån bortförklaring eller loggar in på några av era övriga konton här och fortsätter. Bevis finns, när ska ni börja ha kurage att möta dem?
  • Centurione
    sjuttiofemman skrev 2014-11-09 18:58:14 följande:
    Så det måste vara svenska män som ger sig på en muslimsk kvinna samt det måste vara rättsfall? Din dyrkade partiledare grundar hela sin politiska övertygelse på en upplevelse från barndomen, räcker det då inte med att muslimer har berättat om alla de kränkningar de utsätts för? Eller tiggare som blir misshandlade? Eller romer som diskrimineras?

Homosexuella (som Sd vill ha särlagstiftning för) har ännu inte hamnat i den sitsen men Pride-festivaler måste hårdbevakas av polisen för att intoleranta inte ska attackera människor som deltar.
    Fast det muslimer utsätter svenskar för inom Sveriges gränser, är både mycket mer vanligt förekommande och mycket grövre, än det svenskar utsatt muslimer för. 

När det gäller de här tiggarna romerna så handlar det ju inte om att de är romer, utan om att de tigger, stör, skräpar ner, bajsar på allmän plats och förstör. Vi skulle vara lika arga även på infödda rumänier,  ungrare, greker, italienare, polacker eller något annat som kom hit i det syftet. Det finns många fattiga i Öst, på Balkan och i Sydeuropa nu, men det är enbart romer som tar till tiggarstaven...
  • sjuttiofemman
    Centurione skrev 2014-11-09 19:01:50 följande:

Fast det muslimer utsätter svenskar för inom Sveriges gränser, är både mycket mer vanligt förekommande och mycket grövre, än det svenskar utsatt muslimer för. 

När det gäller de här tiggarna romerna så handlar det ju inte om att de är romer, utan om att de tigger, stör, skräpar ner, bajsar på allmän plats och förstör. Vi skulle vara lika arga även på infödda rumänier,  ungrare, greker, italienare, polacker eller något annat som kom hit i det syftet. Det finns många fattiga i Öst, på Balkan och i Sydeuropa nu, men det är enbart romer som tar till tiggarstaven...

Utsätter muslimerna svenskar för rasism? Berätta! Har de också ett rasistiskt parti i riksdagen som har för vana att kränka svenska och vilja ha särlagstiftning för ljushyade svenskar?

Nu blir jag uppriktigt nyfiken på bevis du entusiastiskt kommer att lägga fram!

När ska du bemöta mina inlägg om sd's rasism då?
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-11-09 18:52:18 följande:
    Mm ni brukar vända det så. Allt för att slippa svara. Kanske är dags att visa att sd's inställning inte har med hudfärg att göra? Min övertygelse är att hudfärg och utseende är de kriterier sd går efter och tex Zlatan passar inte in i den heterogena mallen som partiet vill ha.
    Fast vi får ju aldrig några adekvata svar. Antingen finns folk, kulturer och skillnader, eller inte. Det är liksom inte enkom i Sverige där det inte figurerar några skillnader.

Så, hur vill ni ha det?
  • Digestive
    Philipsson skrev 2014-11-09 09:40:18 följande:

"Integration" har i Sverige alltid använts i betydelsen "assimilering" men så på 90-talet märkte pk-nissarna att de ju alltid förfäktat något som de nu inte vill stå för, och då uppfann de en skillnad mellan begreppen som egentligen inte finns.

Sen är det ju märkligt att pk-nissarna talar om "mångkultur" i Sverige, med tanke på att de menar att det ju inte finns nån specifik  svensk kultur. Enligt er batikhäxor det ju bara specifika kulturer på andra platser. Det fenomenet brukar kallas för hemmablindhet. Ni ser bara mönster när ni tittar på andra, inte när ni tittar på er själva.

Har ingen större koll på det första men andra stycket har sin poäng! Varför svensken har så lätt för att avsäga sin kultruella tillhörighet kan man såklart spekulera om i det oändliga, ser dock ingen mening med att vare sig förminska eller förneka, att svensken i mångt och mycket både vill leva och lever på ett väldigt särskilt vis (= kultur). Här har levernet vuxit fram genom relativt små klyfter rent ekonomiskt och klassmässigt, här vill människor kunna föra sig relativt naivt och med tron om att grannen vill väl och här vill människor både kunna dra sig undan och kunna ta del utav gemenskap.

Inte så konstigt för ett folk som har levt under relativt lika villkor standardsmässigt, under relativt jämställda förhållanden, med relativt stora avstånd till grannen, under relativt fredliga förhållanden med omvärlden, med relativt god utbildning/allmänbildning och i så kallade kärnfamiljer. Det formar givetvis en väldigt speciell kultur.

Egentligen, med tanke på Svenskens historia och hur den har sett ut jämför med omvärlden - så kan man snarare påstå att svensken har en väldigt uttalad och direkt särartad kultur, som skiljer sig väldigt mycket ifrån övriga och därmed även en väldigt distinkt kultur. Svensken har ärligt talat nog en utav världens mest tydliga och distinktq kulturer, just för att den skiljer sig mycket från övriga och kan ses som väldigt speciell, rent utav helt unik.

Ser dock den största boven i dramat om Sveiges kultur, i influenser som USA. Medan främmande kulturer exempelvis bygger upp tempel här i Sverige och utmanar både juridisk som social ordning på plats - så har ändå USA påverkat den svenska kulturen helt fundamentalt, enda in till märgen på svensken.
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-11-09 19:00:55 följande:
    Ni har fått så många exempel - men när man ställer er mot väggen så kör ni ner huvudena i sanden med nån bortförklaring eller loggar in på några av era övriga konton här och fortsätter. Bevis finns, när ska ni börja ha kurage att möta dem?
    Det där var lite komiskt. Eftersom sjuklövaren oftast står med huvudet en halvmil nergrävt i sanden.

Jag har f.ö inga alternativa konton. Tycker att ett räcker utmärkt.
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-11-09 21:53:55 följande:
    Utsätter muslimerna svenskar för rasism? Berätta! Har de också ett rasistiskt parti i riksdagen som har för vana att kränka svenska och vilja ha särlagstiftning för ljushyade svenskar?

Nu blir jag uppriktigt nyfiken på bevis du entusiastiskt kommer att lägga fram!

När ska du bemöta mina inlägg om sd's rasism då?
    Ja, svennefitta är ju ett uttryck myntat av invandrare.

• sjuttiofemman
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-09 21:57:43 följande:

Fast vi får ju aldrig några adekvata svar. Antingen finns folk, kulturer och skillnader, eller inte. Det är liksom inte enkom i Sverige där det inte figurerar några skillnader.

Så, hur vill ni ha det?

Klart det finns skillnader mellan människor, det är bara ni inom Sd som drömmer om ett homogent samhälle. Nu har du fått svar.

Din tur.
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-11-09 23:25:19 följande:
    Klart det finns skillnader mellan människor, det är bara ni inom Sd som drömmer om ett homogent samhälle. Nu har du fått svar.

Din tur.
    Så det finns kulturer och olika folkslag?
  • sjuttiofemman
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-09 23:36:11 följande:

Så det finns kulturer och olika folkslag?

Försök inte nu, dags för dig att bekänna färg. Varför anser ni att en person som Zlatan som är född och uppvuxen i Sverige inte vara svensk?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?