• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • overdose
    sjuttiofemman skrev 2014-11-11 15:27:36 följande:
    Ledande sverigedemokrater säger regelbundet att Zlatan inte är svensk.

Jag anser att om man är svensk medborgare och känner sig svensk så ska inget politiskt parti sätta sig över det.
    Men om det inte är så, utan bara något du drömt?

I fallet Zlatan - efter googlande - menar ju någon att det är Zlatan som inte känner sig som en svensk.

Eftersom du nu tar upp hans fall - har du talat med honom och vet dig stå för vad han tycker?

• Centurione
    sjuttiofemman skrev 2014-11-11 12:21:48 följande:
    Varför inte bara ge tusan i om folk har gul, grön eller gråblek hudfärg och bemöta dem som människor?? Men nejdå, enligt sd ska man vara invandrare även om man är född i Sverige. Varför? Zlatan har inte invandrat. Varför får han inte vara svensk enligt ditt parti?
    Man bemöter väl folk som människor även om man frågar var de kommer ifrån..? Jag gissar att ingen frågar din vän vilken APFLOCK han kommer ifrån..? Man är nyfiken helt enkelt. Att vara nyfiken på var en person kommer ifrån är inte samma sak som att tycka att vissa ursprungsländer är "fel". Det är DIN tolkning.

Och när det gäller just läkare (det här råkar jag känna till eftersom jag träffat många läkare genom mitt arbete), så har de en gräddfil in i vilket samhälle som helst. Eftersom alla vet att det BEHÖVS läkare, att det är brist på dem, och många än idag respekterar läkare väldigt mycket för deras begåvning och höga utbildning. En läkare är en läkare var han än kommer ifrån, typ.
  • Centurione
    sjuttiofemman skrev 2014-11-11 12:21:48 följande:
    Varför inte bara ge tusan i om folk har gul, grön eller gråblek hudfärg och bemöta dem som människor?? Men nejdå, enligt sd ska man vara invandrare även om man är född i Sverige. Varför? Zlatan har inte invandrat. Varför får han inte vara svensk enligt ditt parti?
    ...och angående Zlatan, så har han väl själv valt att flytta från Sverige för att slippa betala skatt i Sverige..? SÅ solidarisk kände han sig med det svenska samhället, som gett honom alla förutsättningar att utveckla sin talang, hyllat honom på alla tänkbara sätt, och till och med låtit honom vara affischpojke för ett av landets mest typiska och (traditionellt) mest framgångsrika svenska företag.

DET var tacken!!! Död
  • Gert

Vad skulle ni säga om Zlatan röstar på SD? Cool

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • FiaMedFunkk
    Gert skrev 2014-11-11 17:45:48 följande:

Vad skulle ni säga om Zlatan röstar på SD? Cool

Högst otroligt med tanke på vad han sagt om dem. Men samtidigt brukar han inte spä ut sitt SD-hat som andra låtsaskändisar gör.
  • Anghammarad
    Centurione skrev 2014-11-11 16:37:10 följande:
    ...och angående Zlatan, så har han väl själv valt att flytta från Sverige för att slippa betala skatt i Sverige..? SÅ solidarisk kände han sig med det svenska samhället, som gett honom alla förutsättningar att utveckla sin talang, hyllat honom på alla tänkbara sätt, och till och med låtit honom vara affischpojke för ett av landets mest typiska och (traditionellt) mest framgångsrika svenska företag.

DET var tacken!!! Död
    Du menar att han skulle ha skippat Ajax, Juventus, Inter, Barcelona, Milan och PSG och stannat i Malmö och spelat fotboll av solidaritet med Sverige? Gäller det bara honom eller räknas alla idrottsmän, tex Henrik Lundqvist eller Anja Pärson som svikare också?
  • Centurione
    Anghammarad skrev 2014-11-11 19:57:26 följande:
    Du menar att han skulle ha skippat Ajax, Juventus, Inter, Barcelona, Milan och PSG och stannat i Malmö och spelat fotboll av solidaritet med Sverige? Gäller det bara honom eller räknas alla idrottsmän, tex Henrik Lundqvist eller Anja Pärson som svikare också?
    Alla, inklusive Björn Borg, som gör så räknas som svikare. Tycker du inte det själv..? Först låter man försörja sig av svenska skattebetalare och ta emot gratis skolgång och en massa hjälp i alla år. Och sedan, när man börjar tjäna bra - så drar man härifrån. I stället för att genom sina EGNA skatter betala tillbaka till det landet som har fött en...

MEN - det är ÄNNU värre om man inte är svensk från början, att utnyttja de svenska skattebetalarna och sedan svika på det sättet. Och detta gäller även t.ex. alla de ungdomar med ursprung i Iran, som låtit utbilda sig till läkare, tandläkare och ingenjörer här... och sedan dragit vidare. Det blir dubbelfel... och om det inte straffar sig i detta livet, så är det inte utan att jag önskar att det finns en krets i Helvetet, där denna extremt vämjeliga typ av svikare och utsugare får sitt straff... Död
  • Centurione
    Anghammarad skrev 2014-11-11 20:25:06 följande:

Så vad menar du att Zlatan skulle ha gjort?

Stannat här och betalat skatt..?
  • Anghammarad
    Centurione skrev 2014-11-11 20:35:17 följande:
    Stannat här och betalat skatt..?
    Känner du likadant för exempelvis Jan Eliasson?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?