• Anonym (Förstabarnet-14)

Första barnet- här samlas vi som längtar efter vårt första plus!

Hejsan alla bebislängtande förstagångs-försökare {#emotions_dlg.flower}

Jag och min sambo har bestämt oss för att skaffa barn, och att vi nu är redo att börja försöka! ÄNTLIGEN kan jag starta en sådan här tråd Har haft en återkommande längtan i över 10 år, och nu äntligen har vi alla praktiska förustättningar och befinner oss mentalt i rätt fas! 

Jag har ingen ÄL just nu, och misstänker att det dröjer några veckor till. Har i ärlighetens namn dålig koll, men tänker skaffa mig råkoll! Men bara att ha bestämt sig får en att gå in i en helt ny fas i livet! Nu är det bebistankar och bebisplanering som gäller!

Vore så kul om vi kunde samlas här- vi som skall börja försöka göra bebis för första gången! 

HEJA Gravid 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-22 10:53
    Ett litet tillägg;

Jag vet att det finns en uppsjö av liknande trådar. Syftet med ännu en till är att jag, och ni andra kanske, skall få möjlighet att få vara med i en tråd från start!

Så kul att få följa varandra i alla förberedelser, försök och längtan
  • Svar på tråden Första barnet- här samlas vi som längtar efter vårt första plus!
  • Silverglitter09
    Anonym (Också orolig) skrev 2014-02-15 18:40:02 följande:
    Välkommen! =) 

Typiskt, ni får planera så bra det bara går då! =)
    Tack ska ni ha! Javisst får vi det:) Läste att ni använde ÄL-stickor, har inte införskaffar mig någon sådan än. Har ni tips på någon? Vilka använder ni?
  • Anonym (Också orolig)
    Silverglitter09 skrev 2014-02-15 20:04:01 följande:
    Tack ska ni ha! Javisst får vi det:) Läste att ni använde ÄL-stickor, har inte införskaffar mig någon sådan än. Har ni tips på någon? Vilka använder ni?
    Jag köpte mina från testlagret, dom är billiga men verkar funka bra. =) Är rätt ny på att testa, så jag försöker läsa på lite och testa mig fram. =) Kl 11 är för mig en bra tid att testa har jag kommit fram till. =)
  • Skogsfrun
    Silverglitter09 skrev 2014-02-15 20:04:01 följande:

Jag köpte oxå billiga tester från minipris-tester.se. De fungerade bra för mig, jag fick utslag på stickorna två dagar i rad. Testade vid 19-tiden båda dagarna.
  • Skogsfrun

Kunde inte hålla mig längre idag utan tog ett graviditetstest, det är ju ändå två veckor sedan äl. Det blev ett ganska svagt, men ändå klart tydligt, plus! Kan knappt tro det... Så ett handfast konkret tips: använd äl-test och bisolvon. Jag tänker verkligen inte säga åt er att inte tänka på att bli gravida för det vet jag hur svårt det är, det går bevisligen ändå. :) Ang bisolvonet så tog jag en tablett på morgonen och en på kvällen under de fertila dagarna.

• Anonym (Också orolig)
    Skogsfrun skrev 2014-02-16 09:52:51 följande:
    Kunde inte hålla mig längre idag utan tog ett graviditetstest, det är ju ändå två veckor sedan äl. Det blev ett ganska svagt, men ändå klart tydligt, plus! Kan knappt tro det... Så ett handfast konkret tips: använd äl-test och bisolvon. Jag tänker verkligen inte säga åt er att inte tänka på att bli gravida för det vet jag hur svårt det är, det går bevisligen ändå. :) Ang bisolvonet så tog jag en tablett på morgonen och en på kvällen under de fertila dagarna.
    GRATTIS!=D {#emotions_dlg.flower}HjärtaSolig

Hhaa, tänkte skriva nåt fint, men vart helt "glad-chockad" :P Grattis i alla fall!!! =D
  • augustitjej
    Skogsfrun skrev 2014-02-16 09:52:51 följande:
    Åh va roligt! :) Stort grattis och lycka till! :) :) 
  • Skogsfrun

Tack så mycket! Kommer fortsätta kolla i den här tråden för att se hur det går för er. :)

• Anonym (Också orolig)
    Skogsfrun skrev 2014-02-16 12:00:58 följande:
    Tack så mycket! Kommer fortsätta kolla i den här tråden för att se hur det går för er. :)
  • Team2

Skogsfrun, grattis!!! Åh va roligt för dig!!!

Men nu undrar jag.., bisolvon???

• Skogsfrun
    Team2 skrev 2014-02-17 19:19:06 följande:
    Skogsfrun, grattis!!! Åh va roligt för dig!!! Men nu undrar jag.., bisolvon???

Tack! Helt obegripligt, orden "jag är gravid" snurrar i skallen hela tiden men orden går liksom inte in. Ja, jag läste om en del som provat bisolvon och det verkade som att det funkat för andra oxå. Det är egentligen en slemlösande hostmedicin, men somliga påstår att det även gör slemmet i slidan mer lättgenomträngligt för simmarna. Och inte vet jag om det stämmer, men det funkade för oss. Kan ju vara värt ett försök.
Svar på tråden Första barnet- här samlas vi som längtar efter vårt första plus!