• Anonym (Förstabarnet-14)

Första barnet- här samlas vi som längtar efter vårt första plus!

Hejsan alla bebislängtande förstagångs-försökare {#emotions_dlg.flower}

Jag och min sambo har bestämt oss för att skaffa barn, och att vi nu är redo att börja försöka! ÄNTLIGEN kan jag starta en sådan här tråd Har haft en återkommande längtan i över 10 år, och nu äntligen har vi alla praktiska förustättningar och befinner oss mentalt i rätt fas! 

Jag har ingen ÄL just nu, och misstänker att det dröjer några veckor till. Har i ärlighetens namn dålig koll, men tänker skaffa mig råkoll! Men bara att ha bestämt sig får en att gå in i en helt ny fas i livet! Nu är det bebistankar och bebisplanering som gäller!

Vore så kul om vi kunde samlas här- vi som skall börja försöka göra bebis för första gången! 

HEJA Gravid 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-22 10:53
    Ett litet tillägg;

Jag vet att det finns en uppsjö av liknande trådar. Syftet med ännu en till är att jag, och ni andra kanske, skall få möjlighet att få vara med i en tråd från start!

Så kul att få följa varandra i alla förberedelser, försök och längtan
  • Svar på tråden Första barnet- här samlas vi som längtar efter vårt första plus!
  • Anonym (Också orolig)
    Skogsfrun skrev 2014-02-08 16:09:55 följande:

Åh, lider med dig! Inte lätt att koppla bort barn-tänket när man ständigt blir påmind... Hoppas det känns bättre nu när äl närmar sig! Vad är det för test du använder? De jag köpte (några billiga på nätet, minns inte vilket märke det var), visade ett svagt och ett starkt streck hela tiden när jag provade, utom två dagar när jag fick två superstarka streck! När mina test visade två starka streck hade man äl. Så när jag hade olika starka streck var det inte ägglossning.. Men det är kanske olika för olika märken?
    Ja, känns bättre nu.=)

Jag köpte från testlagret, tycker dom funkar bra. =) Testade ju innan beräknad ÄL och då vart det inget, och nu är det svagt, då jag tycker det funkar =)

När har du BIM?=)
  • Skogsfrun
    Anonym (Också orolig) skrev 2014-02-08 20:42:08 följande:
    Ja, känns bättre nu.=) Jag köpte från testlagret, tycker dom funkar bra. =) Testade ju innan beräknad ÄL och då vart det inget, och nu är det svagt, då jag tycker det funkar =) När har du BIM?=)

Ja, det kan säkert vara olika. Tycker det är toppen med stickorna. Jag trodde jag skulle känna stress och press med dem, men det blev tvärtom. Nu vet man exakt vilka dagar som gäller och behöver inte hålla sig vaken halva natten en hel vecka i väntan på att mannen ska komma hem från jobbet. Jag tror jag har BIM den 21:e.
  • Anonym (Också orolig)
    Skogsfrun skrev 2014-02-08 20:57:50 följande:

Ja, det kan säkert vara olika. Tycker det är toppen med stickorna. Jag trodde jag skulle känna stress och press med dem, men det blev tvärtom. Nu vet man exakt vilka dagar som gäller och behöver inte hålla sig vaken halva natten en hel vecka i väntan på att mannen ska komma hem från jobbet. Jag tror jag har BIM den 21:e.
    Ja! Men så känner jag med! Jag har haft folk runt mig som har sagt "ja men om ni  bara har sex varje dag flera gånger om dagen så händer det" eller "dom som köper såna där ägglossningstester stressar ju bara upp sig, och ALLA vet ju att när man stressar upp sig så blir det inga barn!" 

Men ja, nu kan man ju slappna av istället för att oroa sig för om man missade just den dagen, och sexet blir ju inte lika mekaniskt heller, eller inte hos oss i alla fall. =)
  • Skogsfrun
    Anonym (Också orolig) skrev 2014-02-08 21:18:11 följande:
    Ja! Men så känner jag med! Jag har haft folk runt mig som har sagt "ja men om ni  bara har sex varje dag flera gånger om dagen så händer det" eller "dom som köper såna där ägglossningstester stressar ju bara upp sig, och ALLA vet ju att när man stressar upp sig så blir det inga barn!"  Men ja, nu kan man ju slappna av istället för att oroa sig för om man missade just den dagen, och sexet blir ju inte lika mekaniskt heller, eller inte hos oss i alla fall. =)

Haha! Jag tyckte det blev lite roligt när jag fick utslag på stickan. Blev liksom, "jaha, ska vi ligga nu eller? Eller vill du nu? Ska vi vänta lite?" Nästan som två tafatta ungdomar som skulle bli av med oskulden.
  • Anonym (Också orolig)
    Skogsfrun skrev 2014-02-08 22:14:15 följande:

Haha! Jag tyckte det blev lite roligt när jag fick utslag på stickan. Blev liksom, "jaha, ska vi ligga nu eller? Eller vill du nu? Ska vi vänta lite?" Nästan som två tafatta ungdomar som skulle bli av med oskulden.
    Haha.:P

Idag är det dag 13, så jag borde ha ÄL men testen visar mindre och mindre varje dag nu.=( Ändå mår jag illa nu och känner mig svettig..eller hur jag ska säga... Hade ju så strulig mens sist, så jag misstänker att vi har missat ÄL då den säkert kom "för tidigt" den här gången. SUCK! Gråter

Hur går det för dig??? =D Kanske tidigt, men inga känningar av tant röd? Håller tummarna för dig!! 
  • Skogsfrun
    Anonym (Också orolig) skrev 2014-02-12 11:16:10 följande:
    Haha.:P Idag är det dag 13, så jag borde ha ÄL men testen visar mindre och mindre varje dag nu.=( Ändå mår jag illa nu och känner mig svettig..eller hur jag ska säga... Hade ju så strulig mens sist, så jag misstänker att vi har missat ÄL då den säkert kom "för tidigt" den här gången. SUCK!  Hur går det för dig??? =D Kanske tidigt, men inga känningar av tant röd? Håller tummarna för dig!! 

Mitt humör började svaja ordentligt några dagar innan äl, därför började jag testa några dagar tidigare än jag tänkt från början. Du kanske ändå har äl om några dagar, bara kroppen som spökar lite innan..? Jag märker inget särskilt här tyvärr. Kollar på nipplarna flera gånger om dagen för att se om de har förändrats... Det enda jag tänkt på är att jag varit extremt gasig de senaste dagarna, är det ett tecken tro..? Tur man jobbar ute mycket, annars hade jag sett ut som en ballong...
  • Anonym (Också orolig)
    Skogsfrun skrev 2014-02-12 20:14:19 följande:

Mitt humör började svaja ordentligt några dagar innan äl, därför började jag testa några dagar tidigare än jag tänkt från början. Du kanske ändå har äl om några dagar, bara kroppen som spökar lite innan..? Jag märker inget särskilt här tyvärr. Kollar på nipplarna flera gånger om dagen för att se om de har förändrats... Det enda jag tänkt på är att jag varit extremt gasig de senaste dagarna, är det ett tecken tro..? Tur man jobbar ute mycket, annars hade jag sett ut som en ballong...
    Ja, jag hoppas.... Ska fortsätta mysa och testa i alla fall. =) Mitt humör nu är väl lite ostabilt, och jag känner mig sjuk...Det är lite ÄL tecken för mig, men inget på testen...hm... jaja, vi får se om någon dag. =)

Ja endel säger ju att tarmarna påverkas av grav. =D 
  • Skogsfrun

... Och idag har jag haft molvärk från och till hela dagen. Känns som mensvärk, men det borde vara för tidigt för tanten än. Vågar knappt tänka "tänk om"...

• Anonym (Också orolig)
    Skogsfrun skrev 2014-02-13 19:37:45 följande:
    ... Och idag har jag haft molvärk från och till hela dagen. Känns som mensvärk, men det borde vara för tidigt för tanten än. Vågar knappt tänka "tänk om"...
    Hoppas hoppas hoppas! =D {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Också orolig)

ÄL var tydligen bara sen, fick jättestarkt idag! Skrattande Typiskt så hade vi inte sex igår... Men i förrgår... Ger det nåt tro att ha idag?? 

Så lycklig att kroppen verkar funka som den ska!!! Skrattande

Svar på tråden Första barnet- här samlas vi som längtar efter vårt första plus!