• Anonym (Förstabarnet-14)

Första barnet- här samlas vi som längtar efter vårt första plus!

Hejsan alla bebislängtande förstagångs-försökare {#emotions_dlg.flower}

Jag och min sambo har bestämt oss för att skaffa barn, och att vi nu är redo att börja försöka! ÄNTLIGEN kan jag starta en sådan här tråd Har haft en återkommande längtan i över 10 år, och nu äntligen har vi alla praktiska förustättningar och befinner oss mentalt i rätt fas! 

Jag har ingen ÄL just nu, och misstänker att det dröjer några veckor till. Har i ärlighetens namn dålig koll, men tänker skaffa mig råkoll! Men bara att ha bestämt sig får en att gå in i en helt ny fas i livet! Nu är det bebistankar och bebisplanering som gäller!

Vore så kul om vi kunde samlas här- vi som skall börja försöka göra bebis för första gången! 

HEJA Gravid 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-22 10:53
    Ett litet tillägg;

Jag vet att det finns en uppsjö av liknande trådar. Syftet med ännu en till är att jag, och ni andra kanske, skall få möjlighet att få vara med i en tråd från start!

Så kul att få följa varandra i alla förberedelser, försök och längtan
  • Svar på tråden Första barnet- här samlas vi som längtar efter vårt första plus!
  • Anonym (Också orolig)
    mysigamysan skrev 2014-01-22 00:24:39 följande:
    Oj. Råkade skicka innan jag va klar. Och min telefon vill tydligen ej göra radbyte. :s Andra symtom jag har är småkramper i benen i perioder, mardrömmar, kliande bröstvårtor (men inte hela tiden) och hade ömmande bröst för två dagar sedan (mina bröst ömmar aldrig, varken vid Äl eller mens) jag tog ett grav.test i lördags den 18, 7 dagar efter blödningen. Och testet va negativt. Jag har haft molvärk varje dag sedan den 6 nu. Och efter i lördags så har mitt huvud varit inställd på att jag ej är gravid. Men så igår och idag har molvärken fortsatt, jag ör gasigare än vanligt och har huvudvärk. Jag tog ett test till idag, men det var negativt. Jag har aldrig varit gravid och inte heller sken gravid. Men nu håller jag på att bli knäpp. Någon som varit med om liknande? Antingen är jag låghormonare eller spelar min kropp ett spratt. Bör jag uppsöka läkare? Eller avvakta? Molvärken är inte smärtsam men lite obehagligt när jag inte riktigt vet :/
    Spännande! =) När hade du bim då?=)

själv är det 3de dagen över tiden och inget blod.hih! =) Ska vänta tills/om det blir 5 dagar, sen testar jag. =)
  • mysigamysan

Jag hade bim den 13, så blödningen som kom va en mellanblödning eller mensen. Den va ju bara två dagar tidig, men eftersom den bara varade ca 1 dag så kändes det väldigt konstigt. Och eftersom symtomen har fortsatt. Har även börjat få ont i länd ryggen de senaste dagarna. Eller så inbillar jag mig allt haha. Men jag ska nog göra ett test igen om några dagar om det fortfarande är neg så får jag nog kontakta läkare. Men lycka till för dig, och hoppas du plussar :)

• Anonym (Också orolig)
    mysigamysan skrev 2014-01-22 14:18:40 följande:
    Jag hade bim den 13, så blödningen som kom va en mellanblödning eller mensen. Den va ju bara två dagar tidig, men eftersom den bara varade ca 1 dag så kändes det väldigt konstigt. Och eftersom symtomen har fortsatt. Har även börjat få ont i länd ryggen de senaste dagarna. Eller så inbillar jag mig allt haha. Men jag ska nog göra ett test igen om några dagar om det fortfarande är neg så får jag nog kontakta läkare. Men lycka till för dig, och hoppas du plussar :)
    Ja,men då borde du ju plussa om det är nåt! =D 
    Tack!=)
  • Anonym (Också orolig)

Fick bli lakritspulver utan socker idag...Dämpade suget lite. ;)

Har ingen mensvärk längre, men börjat få grymt ont i nedre delen av ryggen i omgångar. (!?)

Är sååå otålig, vill bara att det ska vara fredag så jag kan få testa!!! whhi!!

• Skogsfrun
    Anonym (Också orolig) skrev 2014-01-22 18:29:28 följande:
    Fick bli lakritspulver utan socker idag...Dämpade suget lite. ;) Har ingen mensvärk längre, men börjat få grymt ont i nedre delen av ryggen i omgångar. (!?) Är sååå otålig, vill bara att det ska vara fredag så jag kan få testa!!! whhi!!

Det låter ju onekligen som att det kan vara nåt (nån!) på G! Jag håller alla tummar och tår!
  • Team2

Åh lycka till nu alla ni som verkar känna av en liten någon :)

• mysigamysan

Min sambo tycker jag läser för mycket här inne, but what do he know? ! He's a dude! Haha ;) känns så skönt att läsa vad andra med går igenom, att jämföra osv. Speciellt för oss då som vill plussa för vår första. Mina symtom har nu hållt på i ca 5 veckor men bara neg på stickan! Blir knäpp. Är det ingen liten skatt i skattkistan så förstår jag inte vad min kropp håller på med. Annars så börjar jag med ÄL stickor imorgon för ÄL är beräknad inom ett få dagar så annars är det väl bara att köra på några dagar igen ;) men fy va jobbigt det är att vänta! Hoppas ni andra plussar snart.

• Skogsfrun

Man har nästan blivit periodare, jag lever liksom i en femveckorscykel. Första två veckorna; allt är frid och fröjd (invänta äl). Tredje veckan; ah! Nu är det äl när som helst! Extra snäll och kärleksfull mot mannen. :) Att mysa är prio 1, att man sedan är ett vrak på jobbet dagen efter pga trötthet spelar mindre roll... Fjärde och femte veckan; vad var det där? Hade jag inte lite ont i magen nu? Nähä, jag behövde bara gå på toa. Men nu då? Har inte brösten blivit lite större? Eller..? Och mår jag inte lite illa? Än så länge har den sista och värsta perioden avslutats med ett besök av tanten. Får se hur det blir nästa gång...

• Anonym (Också orolig)

Ljusrosa på pappret idag när jag var på toaletten...=/ Jaja, hoppas det kommer igång nu så man kan börja om nån gång, nu vet man i alla fall! =) Plus att jag kan ta en stadig grogg eller ett glas vin till helgen! Flört

• Team2
    Skogsfrun skrev 2014-01-23 06:39:33 följande:
    Man har nästan blivit periodare, jag lever liksom i en femveckorscykel. Första två veckorna; allt är frid och fröjd (invänta äl). Tredje veckan; ah! Nu är det äl när som helst! Extra snäll och kärleksfull mot mannen. :) Att mysa är prio 1, att man sedan är ett vrak på jobbet dagen efter pga trötthet spelar mindre roll... Fjärde och femte veckan; vad var det där? Hade jag inte lite ont i magen nu? Nähä, jag behövde bara gå på toa. Men nu då? Har inte brösten blivit lite större? Eller..? Och mår jag inte lite illa? Än så länge har den sista och värsta perioden avslutats med ett besök av tanten. Får se hur det blir nästa gång...

jag känner igen det där...!
Svar på tråden Första barnet- här samlas vi som längtar efter vårt första plus!