augustitjej skrev 2014-01-19 21:33:39 följande:
Hejsan! Är ny i tråden men läst igenom alla inlägg.
Jag och min sambo bestämde oss i December - 13 att försöka bli gravida med första barnet. Jag slutade med p-piller i september-13 men har inte haft sex direkt vid ÄL.
Nu köpte jag ett digitalt ÄL-test från CL där de visar att jag har ägglossning idag, vi hade sex sent igår och skulle egentligen ha det ikväll igen.. men min sambo har IBS (problem med magen) emellanåt och det är en sådan kväll. Då har han ganska ont i magen och jag förstår honom, att han kanske inte vill :/
Men men, hoppas på att det "räckte" med igår ;) Om inte får vi försöka på nytt nästa månad. :)
Har BIM den 1/2 :)
Tack för en bra tråd!
Välkommen! =) Vi håller tummarna då!

becka1989 skrev 2014-01-19 21:36:34 följande:
Hur går det för alla?? Var ett tag sedan jag skrev. Ska ha äl den 21 så sexar på som tusan varannan dag sen mensen slutade den 12 blir helt otroligt tokig just nu vill så gärna men inget händer. Har kört på äl monitorn i 1år nu men vi har försökt 1år och 5månader nu så började tempa den här månaden än sålänge går det bra. Efter att ha längtat efter barn sedan jag gjorde min första abort när jag var 16år så vet jag inte om jag har orken kvar :( allt känns bara skit, känns som vi går isär snart av alla försök. Dom senaste 4månaderna har varit tunga för varje gång mensen kommer. Alla tjatar kompisar som får bebisar och mina syskon som får barn hela tiden:( där verkar det inte vara några problem mer än hos min äldsta syster som blev gravid efter 1års försök. Blir ledsen så fort någon tar upp bebis prat. Min svärmor frågar hela tiden om jag är gravid varje gång vi kommer dit frågar hon blir bara jobbigare och jobbigare orkar inte med allt. Sorry att ni får läsa mitt klagomål:(
Vad jobbigt!

Kan ni inte berätta hur det ligger till för svärmor då? Eller bara be henne sluta tjata? Jag tycker allt tjat om vad det än gäller är jobbigt, så jag hade nog sagt åt henne, rakt att "barnbarn kommer när det kommer, och det går definitivt inte fortare för att du
tjatar!" Med betoning på tjatar. Hon kanske inte ens har uppfattar det själv som att hon "är på er". Sen att det tar tid, är bara ledsamt... Och jobbigt. =( Vet inte om jag har missat det, men har ni varit på utredning ännu??
Sen vill jag passa på att säga: Jag är inte missunnsam om nån i tråden får ett plus på stickan, absolut inte! Jag blev bara lite påverkad när det kommer in nån ny och skryter med sitt plus! Men det vore ju otroligt kul om nån här plussade!

Sen är det tant röd som är på gång här, så det kanske är därför hornen tittat fram...

Haha.. Det är i alla fall bim för mig idag, har haft mensvärk igår och idag. Vaknade inatt av enorma smärtor, kunde knappt gå, illamående till tusen.... Kändes som en rejäl bakfylla....(?!) (och nej jag brukar inte alkohol just nu!) MEN, inte en droppe blod....(!?)