• Anonym (Förstabarnet-14)

Första barnet- här samlas vi som längtar efter vårt första plus!

Hejsan alla bebislängtande förstagångs-försökare {#emotions_dlg.flower}

Jag och min sambo har bestämt oss för att skaffa barn, och att vi nu är redo att börja försöka! ÄNTLIGEN kan jag starta en sådan här tråd Har haft en återkommande längtan i över 10 år, och nu äntligen har vi alla praktiska förustättningar och befinner oss mentalt i rätt fas! 

Jag har ingen ÄL just nu, och misstänker att det dröjer några veckor till. Har i ärlighetens namn dålig koll, men tänker skaffa mig råkoll! Men bara att ha bestämt sig får en att gå in i en helt ny fas i livet! Nu är det bebistankar och bebisplanering som gäller!

Vore så kul om vi kunde samlas här- vi som skall börja försöka göra bebis för första gången! 

HEJA Gravid 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-22 10:53
    Ett litet tillägg;

Jag vet att det finns en uppsjö av liknande trådar. Syftet med ännu en till är att jag, och ni andra kanske, skall få möjlighet att få vara med i en tråd från start!

Så kul att få följa varandra i alla förberedelser, försök och längtan
  • Svar på tråden Första barnet- här samlas vi som längtar efter vårt första plus!
  • Team2
    Anonym (Också orolig) skrev 2014-01-23 19:41:41 följande:
    Ljusrosa på pappret idag när jag var på toaletten...=/ Jaja, hoppas det kommer igång nu så man kan börja om nån gång, nu vet man i alla fall! =) Plus att jag kan ta en stadig grogg eller ett glas vin till helgen! 

Ajdå... Ja då är det ju bara att börja om igen...

Själv inväntar jag min mens... Är beräknad om en vecka men jag har redan fått min gamla vanliga mensvärk så jag vågar knappt hoppas...!
  • Anonym (Också orolig)
    Team2 skrev 2014-01-24 09:04:12 följande:

Ajdå... Ja då är det ju bara att börja om igen...
    Själv inväntar jag min mens... Är beräknad om en vecka men jag har redan fått min gamla vanliga mensvärk så jag vågar knappt hoppas...!
    Precis, och nu är ÄLstickorna beställda också. =) Men... Jag mår fortfarande illa, och jag har knappt nån mensvärk nu, jävla skum mens de här gången. :S

Men vi håller tummarna för dig med! =)
  • Anonym (Också orolig)

...Och nu är jag yr. :S Nån som brukar vara yr vid mens?! Kan man vara gravid ändå tro? 

• Anonym (Emma)

Känner mig låg =/
    5 dagar till BIM (utefter när ÄL-testerna gjorde utslag)  och jag ser ingen anledning till att mensen inte skulle komma, det är lätt att bli negativ när det inte händer något. Visst, vi har inte försökt hur läge som helst, men det är TUNGT att "finna" sig i det när antalet graviditeter i bekantskapskretsen bara ökar, är hittills uppe i 14 graviditeter på ett år! Majoriteten av de där graviditeterna är dessutom i par som varit tillsammans en bråkdel så länge som jag och min man. Jag missunnar ingen att få barn, men jag avundas dem!

Är vansinnigt glad att våra föräldrapar inte vet att vi försöker, med tanke på hur lätt de hade för att "alstra barn" (totalt 6 barn på första eller andra försöket). Det är liksom tungt nog att kroppen bråkar utan att de frågar om det. Ännu tyngre blir det när bekantingarna som skall ha barn börjar ställa (säkert välmenande) frågor om ifall vi inte skall ha barn snart, det känns lite som ett slag i ansiktet.

Jag vet att jag (vi) inte hör till dem som försökt längst, men vårt första försök inföll i månadsskiftet aug/sept, och vi borde alltså vara inne på försök 6, men då min kropp plötsligt bestämde sig för att bete sig illa är vi "bara" inne på försök 5! Det är frustrerande!

Avslutar lite positivare ;)

Heja oss, nu blir vi snart gravida hela högen! {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Också orolig)
    Anonym (Emma) skrev 2014-01-24 11:44:18 följande:

Känner mig låg =/
    5 dagar till BIM (utefter när ÄL-testerna gjorde utslag)  och jag ser ingen anledning till att mensen inte skulle komma, det är lätt att bli negativ när det inte händer något. Visst, vi har inte försökt hur läge som helst, men det är TUNGT att "finna" sig i det när antalet graviditeter i bekantskapskretsen bara ökar, är hittills uppe i 14 graviditeter på ett år! Majoriteten av de där graviditeterna är dessutom i par som varit tillsammans en bråkdel så länge som jag och min man. Jag missunnar ingen att få barn, men jag avundas dem!

Är vansinnigt glad att våra föräldrapar inte vet att vi försöker, med tanke på hur lätt de hade för att "alstra barn" (totalt 6 barn på första eller andra försöket). Det är liksom tungt nog att kroppen bråkar utan att de frågar om det. Ännu tyngre blir det när bekantingarna som skall ha barn börjar ställa (säkert välmenande) frågor om ifall vi inte skall ha barn snart, det känns lite som ett slag i ansiktet.

Jag vet att jag (vi) inte hör till dem som försökt längst, men vårt första försök inföll i månadsskiftet aug/sept, och vi borde alltså vara inne på försök 6, men då min kropp plötsligt bestämde sig för att bete sig illa är vi "bara" inne på försök 5! Det är frustrerande!

Avslutar lite positivare ;)

Heja oss, nu blir vi snart gravida hela högen! {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower}
  • Skogsfrun
    Anonym (Emma) skrev 2014-01-24 11:44:18 följande:
    Känner mig låg =/ 5 dagar till BIM (utefter när ÄL-testerna gjorde utslag)  och jag ser ingen anledning till att mensen inte skulle komma, det är lätt att bli negativ när det inte händer något. Visst, vi har inte försökt hur läge som helst, men det är TUNGT att "finna" sig i det när antalet graviditeter i bekantskapskretsen bara ökar, är hittills uppe i 14 graviditeter på ett år! Majoriteten av de där graviditeterna är dessutom i par som varit tillsammans en bråkdel så länge som jag och min man. Jag missunnar ingen att få barn, men jag avundas dem! Är vansinnigt glad att våra föräldrapar inte vet att vi försöker, med tanke på hur lätt de hade för att "alstra barn" (totalt 6 barn på första eller andra försöket). Det är liksom tungt nog att kroppen bråkar utan att de frågar om det. Ännu tyngre blir det när bekantingarna som skall ha barn börjar ställa (säkert välmenande) frågor om ifall vi inte skall ha barn snart, det känns lite som ett slag i ansiktet. Jag vet att jag (vi) inte hör till dem som försökt längst, men vårt första försök inföll i månadsskiftet aug/sept, och vi borde alltså vara inne på försök 6, men då min kropp plötsligt bestämde sig för att bete sig illa är vi "bara" inne på försök 5! Det är frustrerande! Avslutar lite positivare ;) Heja oss, nu blir vi snart gravida hela högen!

Känner så igen mig i det du skriver! Det ploppar upp barn till höger och vänster hela tiden. Faktiskt har jag tappat räkningen på hur många i bekantskapskretsen som blev gravida förra året... Och de där frågorna som man får hela tiden är så irriterande!
  • Skogsfrun

Är det förresten nån här som provat bisolvon-metoden? Jag var in på apoteket idag för att köpa ytterligare en burk med folsyratabletter, stod och sneglade på bisolvonet också men köpte inget. Kanske ska testa det oxå?

• augustitjej
    Skogsfrun skrev 2014-01-25 21:09:19 följande:
    Är det förresten nån här som provat bisolvon-metoden? Jag var in på apoteket idag för att köpa ytterligare en burk med folsyratabletter, stod och sneglade på bisolvonet också men köpte inget. Kanske ska testa det oxå?

Vad är bisolvon-metoden för nått? 😊
  • Skogsfrun
    augustitjej skrev 2014-01-26 11:08:57 följande:
    Vad är bisolvon-metoden för nått? 😊

Bisolvon är en slemlösande hostmedicin. En del påstår att det även påverkar slidslemmet (Gud vad äckligt ord!) så att det blir lättare för spermierna att simma igenom. Vet inte om det funkar dock, men jag börjar bli beredd att prova allt...
Svar på tråden Första barnet- här samlas vi som längtar efter vårt första plus!