• Anonym (Förstabarnet-14)

Första barnet- här samlas vi som längtar efter vårt första plus!

Hejsan alla bebislängtande förstagångs-försökare {#emotions_dlg.flower}

Jag och min sambo har bestämt oss för att skaffa barn, och att vi nu är redo att börja försöka! ÄNTLIGEN kan jag starta en sådan här tråd Har haft en återkommande längtan i över 10 år, och nu äntligen har vi alla praktiska förustättningar och befinner oss mentalt i rätt fas! 

Jag har ingen ÄL just nu, och misstänker att det dröjer några veckor till. Har i ärlighetens namn dålig koll, men tänker skaffa mig råkoll! Men bara att ha bestämt sig får en att gå in i en helt ny fas i livet! Nu är det bebistankar och bebisplanering som gäller!

Vore så kul om vi kunde samlas här- vi som skall börja försöka göra bebis för första gången! 

HEJA Gravid 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-22 10:53
    Ett litet tillägg;

Jag vet att det finns en uppsjö av liknande trådar. Syftet med ännu en till är att jag, och ni andra kanske, skall få möjlighet att få vara med i en tråd från start!

Så kul att få följa varandra i alla förberedelser, försök och längtan
  • Svar på tråden Första barnet- här samlas vi som längtar efter vårt första plus!
  • Anonym (Också orolig)
    Anonym (Emma) skrev 2014-01-16 21:13:19 följande:
    Vi är inne på försök 5 nu (hoppar in i tråden nu, även m jag inte var med från start ;)) och nu hoppas jag att det snart tar sig för oss. Målet var från början att få barn under sommarmånaderna, men nu har målet ändrats till att vara "bara"  vara att få barn.

Har varit tillsammans länge, har bra boende, stadig relation och god ekonomi (även om ja studerar heltid och alltså inte har någon inkomst).
    Hej hej! =)
  • Team2
    Anonym (Emma) skrev 2014-01-16 21:13:19 följande:
    Vi är inne på försök 5 nu (hoppar in i tråden nu, även m jag inte var med från start ;)) och nu hoppas jag att det snart tar sig för oss. Målet var från början att få barn under sommarmånaderna, men nu har målet ändrats till att vara "bara"  vara att få barn.

Har varit tillsammans länge, har bra boende, stadig relation och god ekonomi (även om ja studerar heltid och alltså inte har någon inkomst).

Hej! Ja jag känner igen det där... Nu har man inget annat mål än att "bara" få barn... Nån gång liksom...!

Vill du säga hur gammal du är? Själv är jag 28. Och jag börjar känna mig väääldigt gammal...
  • Anonym (Emma)
    Team2 skrev 2014-01-17 09:40:52 följande:

Hej! Ja jag känner igen det där... Nu har man inget annat mål än att "bara" få barn... Nån gång liksom...!
    Vill du säga hur gammal du är? Själv är jag 28. Och jag börjar känna mig väääldigt gammal...
    Blir 27 om några månader, och känner mig också ordentligt gammal ;) Så nu hoppas jag att jag blir gravid innan årets slut (helst vill jag väl att bebis kommer innan årets slut, men jag räknar inte med det.)

• Team2
    Anonym (Emma) skrev 2014-01-17 16:38:09 följande:
    Blir 27 om några månader, och känner mig också ordentligt gammal ;) Så nu hoppas jag att jag blir gravid innan årets slut (helst vill jag väl att bebis kommer innan årets slut, men jag räknar inte med det.)

Mm vi verkar ha samma mål!
  • Team2

Ang äl-testerna... Hur mycket litar ni på dom? Hur mycket borde man lita på dom?

• Skogsfrun
    Anonym (Också orolig) skrev 2014-01-16 20:49:45 följande:
    Ja, fast med tanke på att vi inte fick till det så många gånger under ÄL så hoppas jag inte allt för mycket... =/ Men vi får se!=) Vi har också försökt ungefär samma som ni...Det är inte kul längre.... Jag funderar också på äl stickor... vart ska du köpa? Och ska man pissa på dom varje dag, eller hur funkar det? Vi kan vara arga ihop och köra äl stickor ihop!  

Nä, jag håller med. Det är inte roligt. Livet känns som en berg-och-dalbana, ena stunden hoppfull och andra stunden vill man bara dra täcket över huvudet och gråta hela dagen. Jag tror jag ska beställa den billiga varianten av äl-test på nätet. Vet inte vilka som är bra eller inte. Tror man ska börja använda dem när äl börjar närma sig, men det lär väl stå i förpackningen hur man ska göra. Får nog läsa in mig på hur det går till..
    Team2 skrev 2014-01-16 20:53:25 följande:
    Heej :) Ja folsyra äter jag, och D-vitamin... Dricker mycket te också, både vitt, svart o grönt... Mycket antioxidanter i. Inte för många koppar dock, det är ju inte bra... Alkohol dricker jag typ inte alls och inte kaffe heller... Ja, det är väl bara att jobba på i sängkammarn och hålla alla tummar! Får jag fråga hur gammal du är skogsfrun?

Jag är 28. Läste att chansen att bli gravid vid 28 är 25% men det har jag passerat nu. Statistiskt sett borde det ju ta snart...
  • Anonym (Också orolig)

Blää... Humöret är inte det bästa idag... Arg och glad och ångest liknande humör om vart annat....=/ Kan mensen inte bara komma nu ! =(

• Ansoiver

Hej ! Slutade med mina cerazette för två dagar sedan så väntar/ längtar först och främst på att få tillbaka mensen :)

Hur lång tid tog de för er?! :)

Svar på tråden Första barnet- här samlas vi som längtar efter vårt första plus!