• Anonym (Förstabarnet-14)

Första barnet- här samlas vi som längtar efter vårt första plus!

Hejsan alla bebislängtande förstagångs-försökare {#emotions_dlg.flower}

Jag och min sambo har bestämt oss för att skaffa barn, och att vi nu är redo att börja försöka! ÄNTLIGEN kan jag starta en sådan här tråd Har haft en återkommande längtan i över 10 år, och nu äntligen har vi alla praktiska förustättningar och befinner oss mentalt i rätt fas! 

Jag har ingen ÄL just nu, och misstänker att det dröjer några veckor till. Har i ärlighetens namn dålig koll, men tänker skaffa mig råkoll! Men bara att ha bestämt sig får en att gå in i en helt ny fas i livet! Nu är det bebistankar och bebisplanering som gäller!

Vore så kul om vi kunde samlas här- vi som skall börja försöka göra bebis för första gången! 

HEJA Gravid 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-22 10:53
    Ett litet tillägg;

Jag vet att det finns en uppsjö av liknande trådar. Syftet med ännu en till är att jag, och ni andra kanske, skall få möjlighet att få vara med i en tråd från start!

Så kul att få följa varandra i alla förberedelser, försök och längtan
  • Svar på tråden Första barnet- här samlas vi som längtar efter vårt första plus!
  • Skogsfrun
    Anonym (Också orolig) skrev 2014-01-18 16:44:01 följande:
    Blää... Humöret är inte det bästa idag... Arg och glad och ångest liknande humör om vart annat....=/ Kan mensen inte bara komma nu ! =(

Usch, vet hur det känns... Hoppas det blir bättre snart! Kram! PS. Jag beställde hem en laddning äl-test idag. Nu jäklar...
  • Anonym (Också orolig)
    Skogsfrun skrev 2014-01-18 19:48:41 följande:

Usch, vet hur det känns... Hoppas det blir bättre snart! Kram! PS. Jag beställde hem en laddning äl-test idag. Nu jäklar...
    Ja, plötsligt så vände allt till enorm energi, så här blev det både städat, mat lagad, tvätten viken, dukar strykta....Haha! :')

Ja om min mens kommer nu så beställer jag en drös med tester jag med! NU får det vara bra med chansningar! =)
  • Anonym (mon)

Jag slutade med minip i början av december (6/12) och fick min mens i onsdags, så det blir första riktiga försöket i månadsakiftet då jag tror ägglossningen kommer... Spännande! Man hoppas ju att det skall ta sig

• Anonym (Emma)

Jobbig dag, en gravidmage och tre barnvagnar med spädisar. Vill bara sjunka genom jorden! Det sista jag känner för är att vara social med folk som har fått det jag velat ha så länge efter knappt någon tid alls. Blä.

• SmR

Hejsan alla!

Detta blir mitt alldeles första inlägg här.

Jag har bara positiva saker att berätta, På nyårsnatten bestämde jag och min sambo att äntligen var det dags att prova bli gravida. Sagt och gjort detta var första gången min man kom i mig, har ej tagit något preventivmedel på över ett år och vi har kört utdragningsmetoden.
    Ett par dagar efter kände jag smärtor i magen och enligt min kalender var det snart dags för menstruationen.
    Pratade med min man om detta att jag hade ont på något konstigt sätt i hela magen, liksom huggande känsla. Det var då han sa till mig du kanske är gravid?
    Löjligt tänkte jag, varför skulle det bli barn direkt efter första gången? Enligt schema var jag iof i ägglossningen, men tänkte kan man verkligen skjuta rätt första gången?? :) 

Ytterligare en vecka gick och jag fick min Mens trodde jag, men den varade bara 1 dygn sen avtog sen. Min man och jag talar om allt och han sa du kanske har varit gravid men fått missfall?! Och vad gör man då, Jo man googlar  "Blödning, gravid" Vad hittar jag då nidblödning.

Dagen efter köper jag mitt första graviditetstest

Jag får 2 streck 1 av dom som var super starkt rött, och ett som var lite svagare...
    Hela jag sken upp som en sol..

Kunde vi ha sådan tur att VI blev gravida på första försöket.

I går tog jag ett digitalt graviditetstest och vist är VI Gravida Hjärta

Detta här är en overklig historia men allt så sann och det är helt galet jag kan ännu inte förstå att vi klaffade så perfekt för varandra.

• Anonym (Också orolig)
    Anonym (Emma) skrev 2014-01-19 15:16:56 följande:
    Jobbig dag, en gravidmage och tre barnvagnar med spädisar. Vill bara sjunka genom jorden! Det sista jag känner för är att vara social med folk som har fått det jag velat ha så länge efter knappt någon tid alls. Blä.
    SmR skrev 2014-01-19 15:42:37 följande:
    Hejsan alla!

Jag har bara positiva saker att berätta, På nyårsnatten bestämde jag och min sambo att äntligen var det dags att prova bli gravida. Sagt och gjort detta var första gången min man kom i mig, har ej tagit något preventivmedel på över ett år och vi har kört utdragningsmetoden.
    Ett par dagar efter kände jag smärtor i magen och enligt min kalender var det snart dags för menstruationen.
    Pratade med min man om detta att jag hade ont på något konstigt sätt i hela magen, liksom huggande känsla. Det var då han sa till mig du kanske är gravid?
    Löjligt tänkte jag, varför skulle det bli barn direkt efter första gången? Enligt schema var jag iof i ägglossningen, men tänkte kan man verkligen skjuta rätt första gången?? :) 

Ytterligare en vecka gick och jag fick min Mens trodde jag, men den varade bara 1 dygn sen avtog sen. Min man och jag talar om allt och han sa du kanske har varit gravid men fått missfall?! Och vad gör man då, Jo man googlar  "Blödning, gravid" Vad hittar jag då nidblödning.

Jag får 2 streck 1 av dom som var super starkt rött, och ett som var lite svagare...

Detta här är en overklig historia men allt så sann och det är helt galet jag kan ännu inte förstå att vi klaffade så perfekt för varandra.
    Jag vill inte vara bitter egentligen..... Men nej just idag är det inte så jag säger Grattis av hela mitt hjärta... Förlåt men det är lite tungt att höra om din historia... Tror andra i tråden också känner så. 

• Anonym (Också orolig)
    Hejsan alla!

Men visst är det kul att nån lyckas på första! 
  • Skogsfrun
    Anonym (Också orolig) skrev 2014-01-19 17:08:34 följande:
    Hejsan alla! Detta blir mitt alldeles första inlägg här. Jag har bara positiva saker att berätta, På nyårsnatten bestämde jag och min sambo att äntligen var det dags att prova bli gravida. Sagt och gjort detta var första gången min man kom i mig, har ej tagit något preventivmedel på över ett år och vi har kört utdragningsmetoden. Ett par dagar efter kände jag smärtor i magen och enligt min kalender var det snart dags för menstruationen. Pratade med min man om detta att jag hade ont på något konstigt sätt i hela magen, liksom huggande känsla. Det var då han sa till mig du kanske är gravid? Löjligt tänkte jag, varför skulle det bli barn direkt efter första gången? Enligt schema var jag iof i ägglossningen, men tänkte kan man verkligen skjuta rätt första gången?? :)  Ytterligare en vecka gick och jag fick min Mens trodde jag, men den varade bara 1 dygn sen avtog sen. Min man och jag talar om allt och han sa du kanske har varit gravid men fått missfall?! Och vad gör man då, Jo man googlar  "Blödning, gravid" Vad hittar jag då nidblödning. Dagen efter köper jag mitt första graviditetstest Jag får 2 streck 1 av dom som var super starkt rött, och ett som var lite svagare... Hela jag sken upp som en sol.. Kunde vi ha sådan tur att VI blev gravida på första försöket. I går tog jag ett digitalt graviditetstest och vist är VI Gravida Detta här är en overklig historia men allt så sann och det är helt galet jag kan ännu inte förstå att vi klaffade så perfekt för varandra.
    Jag vill inte vara bitter egentligen..... Men nej just idag är det inte så jag säger Grattis av hela mitt hjärta... Förlåt men det är lite tungt att höra om din historia... Tror andra i tråden också känner så. 

Ja, bitter och missunnsam blir man efter ett tag och jag skäms att jag känner så. Men jag kan inte hjälpa det... Så jag försöker skjuta det ifrån mig, skaka av det och fokusera på mitt...
  • Anonym (Också orolig)
    Skogsfrun skrev 2014-01-19 17:45:17 följande:

Ja, bitter och missunnsam blir man efter ett tag och jag skäms att jag känner så. Men jag kan inte hjälpa det... Så jag försöker skjuta det ifrån mig, skaka av det och fokusera på mitt...
    Hejsan alla!

Men sen kan jag tycka att man inte behöver "gnida" in sin lycka bland "såna som oss", som kämpar... Visst bra att det går bra för nån, men kunde det inlägget inte hamnat i en annan tråd? (Ja, jag är beredd på att få skit nu för att jag inte är PK-glamorös...) 
  • Team2

SmR

Väldigt roligt för dig att det gick så lätt, men tyvärr kommer du nog inte få några glada tillrop i just denna tråden då vi som skriver just nu har lite svårare för att bli gravida. Jag önskar dig lycka till, men läs gärna tidigare inlägg innan du skriver själv och se om du kan hitta en tråd som passar bättre...

Svar på tråden Första barnet- här samlas vi som längtar efter vårt första plus!