Skogsfrun skrev 2014-01-19 17:45:17 följande:
Ja, bitter och missunnsam blir man efter ett tag och jag skäms att jag känner så. Men jag kan inte hjälpa det... Så jag försöker skjuta det ifrån mig, skaka av det och fokusera på mitt...
SmR skrev 2014-01-19 15:42:37 följande:
Hejsan alla!
Detta blir mitt alldeles första inlägg här.
Jag har bara positiva saker att berätta, På nyårsnatten bestämde jag och min sambo att äntligen var det dags att prova bli gravida. Sagt och gjort detta var första gången min man kom i mig, har ej tagit något preventivmedel på över ett år och vi har kört utdragningsmetoden.
Ett par dagar efter kände jag smärtor i magen och enligt min kalender var det snart dags för menstruationen.
Pratade med min man om detta att jag hade ont på något konstigt sätt i hela magen, liksom huggande känsla. Det var då han sa till mig du kanske är gravid?
Löjligt tänkte jag, varför skulle det bli barn direkt efter första gången? Enligt schema var jag iof i ägglossningen, men tänkte kan man verkligen skjuta rätt första gången?? :)
Ytterligare en vecka gick och jag fick min Mens trodde jag, men den varade bara 1 dygn sen avtog sen. Min man och jag talar om allt och han sa du kanske har varit gravid men fått missfall?! Och vad gör man då, Jo man googlar "Blödning, gravid" Vad hittar jag då nidblödning.
Dagen efter köper jag mitt första graviditetstest
Jag får 2 streck 1 av dom som var super starkt rött, och ett som var lite svagare...
Hela jag sken upp som en sol..
Kunde vi ha sådan tur att VI blev gravida på första försöket.
I går tog jag ett digitalt graviditetstest och vist är VI Gravida
Detta här är en overklig historia men allt så sann och det är helt galet jag kan ännu inte förstå att vi klaffade så perfekt för varandra.
Men sen kan jag tycka att man inte behöver "gnida" in sin lycka bland "såna som oss", som kämpar... Visst bra att det går bra för nån, men kunde det inlägget inte hamnat i en annan tråd? (Ja, jag är beredd på att få skit nu för att jag inte är PK-glamorös...)