• Anonym (Förstabarnet-14)

Första barnet- här samlas vi som längtar efter vårt första plus!

Hejsan alla bebislängtande förstagångs-försökare {#emotions_dlg.flower}

Jag och min sambo har bestämt oss för att skaffa barn, och att vi nu är redo att börja försöka! ÄNTLIGEN kan jag starta en sådan här tråd Har haft en återkommande längtan i över 10 år, och nu äntligen har vi alla praktiska förustättningar och befinner oss mentalt i rätt fas! 

Jag har ingen ÄL just nu, och misstänker att det dröjer några veckor till. Har i ärlighetens namn dålig koll, men tänker skaffa mig råkoll! Men bara att ha bestämt sig får en att gå in i en helt ny fas i livet! Nu är det bebistankar och bebisplanering som gäller!

Vore så kul om vi kunde samlas här- vi som skall börja försöka göra bebis för första gången! 

HEJA Gravid 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-22 10:53
    Ett litet tillägg;

Jag vet att det finns en uppsjö av liknande trådar. Syftet med ännu en till är att jag, och ni andra kanske, skall få möjlighet att få vara med i en tråd från start!

Så kul att få följa varandra i alla förberedelser, försök och längtan
  • Svar på tråden Första barnet- här samlas vi som längtar efter vårt första plus!
  • Anonym (Också orolig)
    Skogsfrun skrev 2013-12-27 11:25:46 följande:
    Idag är en dålig dag. Mannen har fått vinterkräksjuka lagom till äl. :( Det är nog inte meningen att det ska bli nåt barn, är det inte magsjuka som kommer i vägen, så är det urinvägsinfektion eller att vi jobbar olika tider på dygnet så att vi inte ses på flera dagar. Idag vill jag inte se en enda bebisbild på Facebook. Eller gravidmage. Eller att någon mer säger att de väntar smått. Eller barnvagn. Ja, idag är jag bitter och det tänker jag vara hela dagen.
    Men! =( jag har länge tänkt skriva till dig, men har inte haft länge. Men jag förstår ditt dåliga humör, det är inte alltid så kul när folk skryter med sin bebislycka...Död

Jag är inte heller så "positiv" idag... Sambon börjar vackla i olika frågor ang framtiden så nu är jag inte alls inställd på barn...Eller ja, vi är på ett annat ställe så vi kan inte direkt heller diskutera, men han antydde vissa saker, och jag är väl förbannad och kan inte starta en hetsig diskussion här. Så nu känns det som att det bara är bra om vi missar ÄL!!! USCH!
  • Skogsfrun
    Anonym (Också orolig) skrev 2013-12-31 12:21:46 följande:
    Men! =( jag har länge tänkt skriva till dig, men har inte haft länge. Men jag förstår ditt dåliga humör, det är inte alltid så kul när folk skryter med sin bebislycka... Jag är inte heller så "positiv" idag... Sambon börjar vackla i olika frågor ang framtiden så nu är jag inte alls inställd på barn...Eller ja, vi är på ett annat ställe så vi kan inte direkt heller diskutera, men han antydde vissa saker, och jag är väl förbannad och kan inte starta en hetsig diskussion här. Så nu känns det som att det bara är bra om vi missar ÄL!!! USCH!

Nej, tråkigt! Men tillåt dig att bli förbannad! Ha sönder något och skrik, det brukar hjälpa. Om du inte kan göra det där du är nu, så gå ut och sparka på en gran, det tål de. :) (sen kan man ge granen en kram, det kan oxå kännas bra). Jag är inte lika bitter längre. Mannen tillftisknade fort, så vi missade inte äl. Men är fortfarande less på at folk inte kan låta ens privatliv och bebisplaner vara. Fick samma fråga igen på nyår "ska inte ni skaffa barn snart" av e person som inte alls har med saken att göra och jag bröt ihop. Man kan ju iaf hoppas att han som frågae tänker sig för nästa gång när han ser hur man kan reagera. Morr... Är iaf glad att jag har ett fantastiskt stöd av min man. Finns det ingen spydig kommentar som man kan ge som svar för att folk ska sluta fråga? Jag och mannen tar tacksamt emot svar...
  • Anonym (Också orolig)
    Skogsfrun skrev 2014-01-02 10:41:19 följande:

Nej, tråkigt! Men tillåt dig att bli förbannad! Ha sönder något och skrik, det brukar hjälpa. Om du inte kan göra det där du är nu, så gå ut och sparka på en gran, det tål de. :) (sen kan man ge granen en kram, det kan oxå kännas bra). Jag är inte lika bitter längre. Mannen tillftisknade fort, så vi missade inte äl. Men är fortfarande less på at folk inte kan låta ens privatliv och bebisplaner vara. Fick samma fråga igen på nyår "ska inte ni skaffa barn snart" av e person som inte alls har med saken att göra och jag bröt ihop. Man kan ju iaf hoppas att han som frågae tänker sig för nästa gång när han ser hur man kan reagera. Morr... Är iaf glad att jag har ett fantastiskt stöd av min man. Finns det ingen spydig kommentar som man kan ge som svar för att folk ska sluta fråga? Jag och mannen tar tacksamt emot svar...
    Nu vart det nästan 2 veckor som det inte vart nåt svar igen! =( Ska ta mig mer tid fram över! =)

Hur går det? Du borde invänta bim nu va?=) 

Vi har också löst diverse "gräl" nu, blir så konstigt att vara bland folk/resa som gör att man inte kan vädra sina tankar fullt ut liksom...

Jag tog gravtest idag (neg) för att kroppen börjar bete sig konstigt...Bland annat så kommer det mjölk-liknande vätska från vänster bröst om man bara tar i det...:S Och brösten känns som lite hårda när jag ligger på mage....:S Men inga andra symptom. Enligt min app/kalender på telefonen så är det 5 dagar till mens, så vi får se.... 

Hos oss ang att alla frågar om när man ska ha barn...Så är det nästan tvärtom. Eller ja, jag tror endel i våran tillvaro hoppas att vi väntar minst 10 år till, så vi ska passa in i "mallen" dvs villa,volvo,vovve osv... Så det känns nästan inte ens som man skulle vilja kläcka nyheten när plusset äntligen kommer...=/ 

Men, berätta hur allt går för dig nu ! =)
  • Skogsfrun
    Anonym (Också orolig) skrev 2014-01-15 11:20:30 följande:
    Nu vart det nästan 2 veckor som det inte vart nåt svar igen! =( Ska ta mig mer tid fram över! =) Hur går det? Du borde invänta bim nu va?=)  Vi har också löst diverse "gräl" nu, blir så konstigt att vara bland folk/resa som gör att man inte kan vädra sina tankar fullt ut liksom... Jag tog gravtest idag (neg) för att kroppen börjar bete sig konstigt...Bland annat så kommer det mjölk-liknande vätska från vänster bröst om man bara tar i det...:S Och brösten känns som lite hårda när jag ligger på mage....:S Men inga andra symptom. Enligt min app/kalender på telefonen så är det 5 dagar till mens, så vi får se....  Hos oss ang att alla frågar om när man ska ha barn...Så är det nästan tvärtom. Eller ja, jag tror endel i våran tillvaro hoppas att vi väntar minst 10 år till, så vi ska passa in i "mallen" dvs villa,volvo,vovve osv... Så det känns nästan inte ens som man skulle vilja kläcka nyheten när plusset äntligen kommer...=/  Men, berätta hur allt går för dig nu ! =)

Åh, vad spännande! Det låter ju som att det skulle kunna vara nåt på gång! Uppdatera oss när du vet mer... Skönt att höra att ni rensat luften också. Har funderat på hur det gick för er. Jag tror att mensen kommer vilken minut som helst nu. Allt tyder på mens, inget tyder på graviditet den här månaden heller. Blir så less och uppgiven. Trodde verkligen på den här månaden. Jag har varit ledig, tagit det lugnt och inte stressat, umgåtts med massor med människor jag tycker om, myst massor kring äl... Men ändå inget! Blir tokig! Vad ska man mer behöva göra? Den här månaden blir det ricinoljeinpackningar igen och så ska jag banne mig köpa äl-test, för nu är jag arg...
  • Team2

Hej! Har inte hängt på här från början inser jag ju, men titeln på tråden passar mig så bra så jag vill gärna hänga på nu! Vi har försökt sen sommaren -13 utan resultat... Testar äl varje dag och tempar mig också... Har ni fler bra tips på vad man kan göra? Eller något man borde göra??

• Skogsfrun
    Team2 skrev 2014-01-16 18:35:02 följande:
    Hej! Har inte hängt på här från början inser jag ju, men titeln på tråden passar mig så bra så jag vill gärna hänga på nu! Vi har försökt sen sommaren -13 utan resultat... Testar äl varje dag och tempar mig också... Har ni fler bra tips på vad man kan göra? Eller något man borde göra??

Välkommen! Då har vi försökt lika länge. Jag träffade en barnmorska precis när vi börjat försöka, och hon tipsade om folsyra och att undvika alkohol de veckor man inte har mens. Så det försöker jag hålla mig till. Har även provat ricinoljeinpackningar (googla castor oil packs så får man upp massor med info), men det gav inget resultat.
  • Anonym (Också orolig)
    Skogsfrun skrev 2014-01-16 18:24:49 följande:

Åh, vad spännande! Det låter ju som att det skulle kunna vara nåt på gång! Uppdatera oss när du vet mer... Skönt att höra att ni rensat luften också. Har funderat på hur det gick för er. Jag tror att mensen kommer vilken minut som helst nu. Allt tyder på mens, inget tyder på graviditet den här månaden heller. Blir så less och uppgiven. Trodde verkligen på den här månaden. Jag har varit ledig, tagit det lugnt och inte stressat, umgåtts med massor med människor jag tycker om, myst massor kring äl... Men ändå inget! Blir tokig! Vad ska man mer behöva göra? Den här månaden blir det ricinoljeinpackningar igen och så ska jag banne mig köpa äl-test, för nu är jag arg...
    Ja, fast med tanke på att vi inte fick till det så många gånger under ÄL så hoppas jag inte allt för mycket... =/ Men vi får se!=)

Vi har också försökt ungefär samma som ni...Det är inte kul längre....Rynkar på näsan Jag funderar också på äl stickor... vart ska du köpa? Och ska man pissa på dom varje dag, eller hur funkar det? Vi kan vara arga ihop och köra äl stickor ihop!  Flört
  • Anonym (Också orolig)
    Team2 skrev 2014-01-16 18:35:02 följande:
    Välkommen! =)
  • Team2
    Skogsfrun skrev 2014-01-16 20:35:22 följande:
    Välkommen! Då har vi försökt lika länge. Jag träffade en barnmorska precis när vi börjat försöka, och hon tipsade om folsyra och att undvika alkohol de veckor man inte har mens. Så det försöker jag hålla mig till. Har även provat ricinoljeinpackningar (googla castor oil packs så får man upp massor med info), men det gav inget resultat.

Heej :)

Ja folsyra äter jag, och D-vitamin... Dricker mycket te också, både vitt, svart o grönt... Mycket antioxidanter i. Inte för många koppar dock, det är ju inte bra... Alkohol dricker jag typ inte alls och inte kaffe heller...

Ja, det är väl bara att jobba på i sängkammarn och hålla alla tummar!

Får jag fråga hur gammal du är skogsfrun?
  • Anonym (Emma)

Vi är inne på försök 5 nu (hoppar in i tråden nu, även m jag inte var med från start ;)) och nu hoppas jag att det snart tar sig för oss. Målet var från början att få barn under sommarmånaderna, men nu har målet ändrats till att vara "bara"  vara att få barn.

Har varit tillsammans länge, har bra boende, stadig relation och god ekonomi (även om ja studerar heltid och alltså inte har någon inkomst).

Svar på tråden Första barnet- här samlas vi som längtar efter vårt första plus!