• Anonym (Förstabarnet-14)

Första barnet- här samlas vi som längtar efter vårt första plus!

Hejsan alla bebislängtande förstagångs-försökare {#emotions_dlg.flower}

Jag och min sambo har bestämt oss för att skaffa barn, och att vi nu är redo att börja försöka! ÄNTLIGEN kan jag starta en sådan här tråd Har haft en återkommande längtan i över 10 år, och nu äntligen har vi alla praktiska förustättningar och befinner oss mentalt i rätt fas! 

Jag har ingen ÄL just nu, och misstänker att det dröjer några veckor till. Har i ärlighetens namn dålig koll, men tänker skaffa mig råkoll! Men bara att ha bestämt sig får en att gå in i en helt ny fas i livet! Nu är det bebistankar och bebisplanering som gäller!

Vore så kul om vi kunde samlas här- vi som skall börja försöka göra bebis för första gången! 

HEJA Gravid 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-22 10:53
    Ett litet tillägg;

Jag vet att det finns en uppsjö av liknande trådar. Syftet med ännu en till är att jag, och ni andra kanske, skall få möjlighet att få vara med i en tråd från start!

Så kul att få följa varandra i alla förberedelser, försök och längtan
  • Svar på tråden Första barnet- här samlas vi som längtar efter vårt första plus!
  • Skogsfrun
    Anonym (Också orolig) skrev 2014-02-14 10:59:27 följande:
    ÄL var tydligen bara sen, fick jättestarkt idag!  Typiskt så hade vi inte sex igår... Men i förrgår... Ger det nåt tro att ha idag??  Så lycklig att kroppen verkar funka som den ska!!! 

Ja! Kör på bara! Äl har man ju 24-48 timmar efter utslaget på stickorna!
  • Anonym (Också orolig)
    Skogsfrun skrev 2014-02-14 19:31:22 följande:

Ja! Kör på bara! Äl har man ju 24-48 timmar efter utslaget på stickorna!
    Ja, jag fick för mig att det var halvt kört när det gav så starkt utslag...:P Men idag har jag redan "tvingat" sambon att rulla runt i sänghalmen en gång... Ikväll får han prestera en gång till tänkte jag. Flört :D
  • Skogsfrun
    Anonym (Också orolig) skrev 2014-02-14 21:06:47 följande:
    Ja, jag fick för mig att det var halvt kört när det gav så starkt utslag...:P Men idag har jag redan "tvingat" sambon att rulla runt i sänghalmen en gång... Ikväll får han prestera en gång till tänkte jag.  :D

Haha! På'n bara!
  • Anonym (Också orolig)

Testade med Äl stickorna idag också.... Jag verkar få utslag vid 11 tiden på dagarna, för igår em/kväll så blev det inget utslag...Men idag var det nästan lika starkt som igår dag.  

Dock känner jag inte alls igen kroppen numer... Obestämd Mår illa som fan i perioder under dagen, samt "attacker" som liknar mensvärk... Nån annan som brukar ha så runt Äl??!  

Haha känns som jag "måste" skriva av mig här så fort nåt har hänt...Tungan ute Men har man ingen annan att prata med (förutom sambon då, men han är måttligt intresserad av hur starka strecken är på stickorna...Tungan ute) så är det lätt att skriva här....Flört

• Skogsfrun
    Anonym (Också orolig) skrev 2014-02-15 11:41:56 följande:
    Testade med Äl stickorna idag också.... Jag verkar få utslag vid 11 tiden på dagarna, för igår em/kväll så blev det inget utslag...Men idag var det nästan lika starkt som igår dag.   Dock känner jag inte alls igen kroppen numer...  Mår illa som fan i perioder under dagen, samt "attacker" som liknar mensvärk... Nån annan som brukar ha så runt Äl??!   Haha känns som jag "måste" skriva av mig här så fort nåt har hänt... Men har man ingen annan att prata med (förutom sambon då, men han är måttligt intresserad av hur starka strecken är på stickorna...) så är det lätt att skriva här....

Det är väl detta som forumet är till för Tänkte på det häromdagen, rätt konstigt egentligen att dryfta ämnen som mens och flytningar med helt okända människor... Men ibland behöver man få prata med andra i samma sits. Jag kan också få såna där illamåendeattacker, känns som man verkligen behöver spy, men sen går det över igen. Har inte tänkt på om det har nån koppling med äl, men det kanske det har..? Ska nog dokumentera mitt mående i äl-appen nästa månad för att få lite koll.
  • Anonym (Också orolig)
    Skogsfrun skrev 2014-02-15 16:43:47 följande:

Det är väl detta som forumet är till för Tänkte på det häromdagen, rätt konstigt egentligen att dryfta ämnen som mens och flytningar med helt okända människor... Men ibland behöver man få prata med andra i samma sits. Jag kan också få såna där illamåendeattacker, känns som man verkligen behöver spy, men sen går det över igen. Har inte tänkt på om det har nån koppling med äl, men det kanske det har..? Ska nog dokumentera mitt mående i äl-appen nästa månad för att få lite koll.
    Ja, fast då slipper som sagt sambo och vissa vänner höra om ens trådiga flytningar eller tjat om att man bara vill blunda när man ser nån gravidmage... Apropå det... En avlägsen släkting kläckte ur sig idag att hon var i 16 veckan med en "fiiiin" bild... Suck. Och även en nära vän har ska ha i sommar... Suuuuck. Kräks

Vilken app är det du använder?=) Jag har P tracker. =)
  • Skogsfrun
    Anonym (Också orolig) skrev 2014-02-15 17:04:44 följande:
    Ja, fast då slipper som sagt sambo och vissa vänner höra om ens trådiga flytningar eller tjat om att man bara vill blunda när man ser nån gravidmage... Apropå det... En avlägsen släkting kläckte ur sig idag att hon var i 16 veckan med en "fiiiin" bild... Suck. Och även en nära vän har ska ha i sommar... Suuuuck.  Vilken app är det du använder?=) Jag har P tracker. =)

Peppar, peppar.. Jag har inte hört några nya "barnnyheter" sen i julas. Men de börjar säkert rassla igång snart igen... Jag använder en app som heter Monthly cycles. Där finns en massa roliga figurer med olika symptom och humör som man kan pluppa in i kalendern. :)
  • Silverglitter09

Läst mycket ni skrivit nu och nu tänkte jag hoppa in här själv! Vi försöker också, dessvärre har vi oturen att min sambo (som är idrottsman) ofta har långa bortaresor när jag har ÄL. Så typiskt..

• Skogsfrun
    Silverglitter09 skrev 2014-02-15 18:32:54 följande:
    Läst mycket ni skrivit nu och nu tänkte jag hoppa in här själv! Vi försöker också, dessvärre har vi oturen att min sambo (som är idrottsman) ofta har långa bortaresor när jag har ÄL. Så typiskt..

Välkommen in i värmen!
  • Anonym (Också orolig)
    Silverglitter09 skrev 2014-02-15 18:32:54 följande:
    Välkommen! =) 

Typiskt, ni får planera så bra det bara går då! =)
Svar på tråden Första barnet- här samlas vi som längtar efter vårt första plus!