• Snowsee

Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!

Hej!
    Här kan vi som väntar bebis i maj 2014 lägga in bilder på sånt som rör graviditeten:
    - växande magar
    - ultraljud
    - sånt vi handlar till oss eller bebis

Som sagt, lägg in vad ni vill!! :)

• Svar på tråden Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!
  • msemse
    Grattis Baby Doll till lillprinsen! Såg sötnosen i din blogg, hur mysig som helst :D Ska bli roligt och se vad ni kommer fram till för namn - Torgny är ju bra ;)

Själv var jag på tillväxt ultraljud i tisdags. Och det visade sig att min blivande dotter är världens mest genomsnittliga bebis. Enligt måtten avvek hon med blott 1 gram från genomsnittet. Läkaren blev väldigt förvånad. :) Så jag behöver med andra ord inte oroa mig för att hon är för liten eller för stor. Hon är alldeles lagom. Läkaren beräknade att hon skulle väga ungefär 3400 g när hon föds. Låter helt hanterbart i mina öron. Var i vecka 35+2 vid ultraljudet, och idag knallar jag vidare på vecka 35+4. 

Idag är det 30 dagar kvar till BF... tiden går fort nu!

• Sofaaj

Idag va vi på tillväxtultraljud. "Hon" hade gått upp ett kg sen förra ul o ligger nu 200 gram plus:)

Vi fick med oss 3D bilder idag!:)

• trulle82

Ett tag sen jag la upp bild nu, dags för en ny! V38 Glad Nu börjar det närma sig!!!

• Baby Doll
    msemse skrev 2014-04-24 17:48:11 följande:
    Grattis Baby Doll till lillprinsen! Såg sötnosen i din blogg, hur mysig som helst :D Ska bli roligt och se vad ni kommer fram till för namn - Torgny är ju bra ;)

Själv var jag på tillväxt ultraljud i tisdags. Och det visade sig att min blivande dotter är världens mest genomsnittliga bebis. Enligt måtten avvek hon med blott 1 gram från genomsnittet. Läkaren blev väldigt förvånad. :) Så jag behöver med andra ord inte oroa mig för att hon är för liten eller för stor. Hon är alldeles lagom. Läkaren beräknade att hon skulle väga ungefär 3400 g när hon föds. Låter helt hanterbart i mina öron. Var i vecka 35+2 vid ultraljudet, och idag knallar jag vidare på vecka 35+4. 

Idag är det 30 dagar kvar till BF... tiden går fort nu!

Hihi Tack :D Torgny blir det inte, men han är fortfarande namnlös ;)
    6 småttingar i åldrarna 0-5 år! www.mybabydolls.blogg.se
  • isabellas

Idag har jag börjat packa bb-väskan, iaf det roligaste- bebiskläderna :) blir ju lite stressad när alla börjar föda barn här ;) men jag tror nog att lillasyster kommer stanna till mitten på maj iaf.... men från 1:a maj är hon välkommen när som helst :)

• Defeateris

Har precis gått in i vecka 38. Känns så jäkla märkligt att han snart är här hos oss.. Fler än jag som får snabba, korta stunder av nästan panik ibland? Är vi verkligen beredda för det här, jag och sambon? Men mestadels är jag såklart glad - älskar vår lilla Prick och längtar som sjutton efter att han ska titta ut..

• förväntansfull2014
    Defeateris skrev 2014-04-28 11:32:40 följande:
    Har precis gått in i vecka 38. Känns så jäkla märkligt att han snart är här hos oss.. Fler än jag som får snabba, korta stunder av nästan panik ibland? Är vi verkligen beredda för det här, jag och sambon? Men mestadels är jag såklart glad - älskar vår lilla Prick och längtar som sjutton efter att han ska titta ut..

Jag känner exakt likadant, fast detta är min tredje med väldigt stor åldersskillnad till mina äldsta. Å jag undrar verkligen vad jag gett mig in på, börja om på nytt då min yngste är 18??? E jag redo för detta, kommer jag att orka. Längtar ju självklart efter vårat lilla mirakel, å snart är Grants här. Tror att det mesta faller på plats när den älskade mimiplutten kommer
  • wasabiie
    Defeateris skrev 2014-04-28 11:32:40 följande:

Gick in i vecka 40 idag och jag känner precis likadant. panik inför förlossningen också! 
Svar på tråden Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!