Inlägg från: 3småprinsar |Visa alla inlägg
  • 3småprinsar

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Mami2013 skrev 2013-09-22 08:43:01 följande:
    Tack 3småprinsar :) Filip är också fint! Tig ni reda på kön med dom andra barnen? Jag håller med om att man redan har en liten relationer bebisen, våra barn ffa dottern kallar bebis för Melvin. Hon tror nog att hon ska få en alldeles egen livs levande docka :) hon ska mata, hon ska byta och hon ska trösta. Jag är mest överflödig hihi :-P

Ha ha vad gulligt Det är bra att de större syskonen känner så. Vi visste inte kön med de andra, men har alltid haft två namn klara. Denna gång var det ingen hemlighet, såg snoppen tydligt. Vi tyckte det var bra att veta så att vi kunde förbereda barnen.
  • 3småprinsar
    amandaa skrev 2013-09-22 11:01:30 följande:
    Roligt att läsa namnen vår lilla tjej (om det nu är det) ska heta Charly blir det en pojke blir det en Cornelius! Men tjejer jag måste ha er hjälp nu!! Det här med fosterrörelser...jag går in i vecka 37 imorgon och har märkt sen i fredags kväll att rörelserna har blivit mindre, jag känner bebisen men inte alls lika mycket som innan, bör jag oroa mig?

Jag håller med föregående talare. Mindre rörelser nu när det är trångt. Men man skall känna att det buffar där inne. Sedan är det bra om man känner igen rörelserna, så som de har varit tidigare under graviditeten. Jag känner mycket mindre, men han har dock varit väldigt lugn i magen ända från början. Detta är min fjärde och jag har varit inne på kontroller pga av oro mm. De ska ta det på allvar och man stör aldrig. Ring dem det är bättre än att det skulle vara något.
  • 3småprinsar
    Mami2013 skrev 2013-09-22 13:06:19 följande:
    3småprinsar, ja det känns faktiskt som en bra förberedelse att dom "vet" vem som ligger där. Även om de kanske inte riktigt förstår (iaf inte min minsta tänker jag) alla gånger... men vi var över hos en kompis idag och hämtade sonen som sovit där över natten och då frågade kompisen om min dotter hade med sig Melvin dit idag. "ja han ligger i mammas mage" säger hon då riktigt sött!Sara b 79, lyckas dina barn känna bebisen? haha min lille kille slutar oftast  buffa när sambon el barnen vill känna. Sen har ingen av barnen (5år & 3år) riktigt "ro" till att sitta stilla med handen särskilt länge för att hinna känna en buff. fast vi försöker ibland.  Däremot lägger gärna 5 åringen huvudet mot min mage och lyssnar efter bebis och pratar med den

Så rart! Ja,lillen följer ju med överallt. Och ibörjan de kommer ut så är de ju väldigt nära en hela tiden oxå. Minns att man hamnar som i en bubbla Min äldsta är ju 11 snart så han är inte lika klistrad längre På gott och ont.
  • 3småprinsar
    anns skrev 2013-09-22 13:39:42 följande:
    3småprinsar: vilket datum är er BF?

Vi har bf 5 oktober. Känns nära men ändå lååångt kvar. De andra barnen har kommit v 37,38,38. Så därav känns det som om han SKA komma nu. Men kanske ligger han kvar ett tag till.. Vad roligt att du syr ett egna saker till vagn osv! Ja, tänk vad roligt det är att allt ser fint ut och att det matchar Jag kan inte sluta att titta på alla saker här hemma, jag drar till och med vagnen lite fram o tillbaka för att känna hur det känns
  • 3småprinsar
    Kanu82 skrev 2013-09-22 14:22:55 följande:
    Roligt att läsa om alla namn!!! Enligt ul ska vi få en tjej vilket är väldigt otippat eftersom min sambo bara har killar på sin sida i flera led tillbaka. Jag har både killar och tjejer i min släkt men mest killar. Vår flicka ska heta Wilma, det har varit ett namn som jag inte kan förknippa med något barn jag haft på förskolan eller skolan och sm båda tycker är väldigt fint. Första som kände Wilma i magen va en tvååring på jobbet, vi skulle sova och hon skulle klappa "bebbis" innan hon la sig ner och precis då rörde sig Wilma och flicka sa oj å höll kvar handen på magen. Sen så satte hon fingret vid munnen å sa "schhhh sova nu" sen la hon sig ner.

Vad fint!! Detta kan ni berätta för er dotter sen. Jag har samma "problem", jag är lärare och förknippar många namn med både bra ting och mindre bra saker
  • 3småprinsar
    Blobba skrev 2013-09-22 17:21:47 följande:
    Jag är också lärare och har förknippar personer med många namn. Inga av våra alternativ har jag haft som elever :)Vi har inte tagit reda på kön, varken första eller nu. Tycker att jag har haft en relation till båda innan födsel. Min man tycker likadant. Sonen 3 år pratar ofta om sin bebis som har ett smeknamn i magen, "Grönis". En person är så mycket mer än ett kön eller ett namn för mig. Jag är galet nyfiken och förstår er som tar reda på könet. Vi känner dock att vi bestämmer och kontrollerar så mycket att bebis får ha två hemligheter: När den kommer och könet. Inget som går att påverka ändå. Om man inte får planerat snitt.

Jag håller med dig!! Verkligen, jag som väntar 4:e sonen
  • 3småprinsar
    anns skrev 2013-09-22 17:25:29 följande:
    Oj dagen vart inte riktigt som planerat, haft massa samandragningar. Pratat med FL som mena att det e förvärkar eftersom de hållit på sen i ons. Inget som behöver in o kollas eftersom man inte stoppar om förlossningen startar, utan jag ska höra av mig om jag vill in för kontroll. Började sen efter samtalet att klocka dem o de kommer i snitt var 6 min, gick o la mig i badet o tog 2 Alvedon. Kliver upp o ser ut som om en del av slemproppen låg i vattnet (konstig känsla). Klivit upp o det fortsätter med SD. Känns jätte skumt, tror verkligen inte att det e dags redan, e för tidigt och tycker inte att SD gör särskilt ont men de kanske de inte behöver göra? Tänk om det redan e dags. Ska nog packa väskan iallfall och tvätta lite bebbe kläder för säkerhetsskull.Haha kan säga att maken vart lite svettig när jag ropade från badrummet, var tvungen att visa honom slemisen. Han vart skraj o undra om det va dags nu =), sötisen.    

Oj oj, men vad spännande. Vilken vecka är du i nu igen?
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?