Inlägg från: 3småprinsar |Visa alla inlägg
  • 3småprinsar

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Bf 5/10. Jag väntar mitt fjärde barn och är så less på att inte sova ordentligt, samandragningar mm! Men värst är denna eviga längtan! Mina tre barn har kommit i v 39, 37, 38. De har även varit ganska stora, så kanske är bebisen i magen redo inom kort.. Eller så får vi vänta denna gång.. Var på TUL igår och då vägde han ca 3 kilo. Beräknas väga 3.5 bf-datum. Skulle vilja ha en magisk dryck som sätter igång allt.. Vi håller dock på att flytta så det passar bäst om han kommer nästa måndag Någon som har känningar? Jag trode att han var på väg efter samandragningar samt 1 värk i mage och rygg. Men idag känner jag ingenting alls

• 3småprinsar

Nä visst är det jobbigt att det inte kommer igång ordentligt! Men när det väl gör det så vet man med säkerhet

• 3småprinsar

Jag letar efter alla tecken i världen just nu. Samtidigt vet jag att det är en vecka för tidigt... Sedan känns det mer när man anstränger sig.Så här har det varit med varje barn. När vi minst har anat det så sätter det igång! Jag har haft tre helt olika situationer när det har varit dags.Detta blir väl en fjärde upplevelse. Men inte mins jag att det var så långtråkigt att vänta hemma! När jag är hemma från jobbet en vecka och inte är höggravid går tiden jätte fort ju

• 3småprinsar

Mami: Tro mig Den gick undan! Som en tvål kom lilla skrutten ut. Slemproppen gick först, sedan kom värkarna tätt redan efter 20 min. Samanlagt tog allt ca fem timmar. Jag har haft riktigt bra förlossningar och därav tyckte jag att det gick för fort,vill njuta lite Hoppas att det går lätt även denna gång men inte allt för snabbt. Jag var 21 år när jag fick min första så då var graviditeten lätt men förlossningen svår. Nu är jag 32 och allt känns lite jobbigare, men förlossningarna blir lättare och lättare! Vad kul med en 3:dje. När är det dags?

• 3småprinsar

Ååå vad tungt! Då ska du se att det blir en bra dag imorgon! Vi håller på att flytta mitt i allt...trodde att jag skulle sortera, strukturera och mysa runt bland hela husets flyttkartonger. Men jag orkar inte!! Imorgon har jag lovat att hälsa på mina elever i skolan, känner mig trött och risig, men det är lite tidsfördriv, och det behöver jag! Vill att lillemannen skall komma snart..

• 3småprinsar

Mami2013: Då är det ju inte så långt kvar för dig Jag är beäknad 5 okt. De andra har kommit tidigare så jag hoppas att fallet är så nu oxå! Oj då var det snabbt med dottern.. det brukar ju gå snabbare för varje gång säger de.Det är så spännande att se när och hur de sker! Nu ligger jag nerbäddad med min sambo intillmig som har somnat ZZzzz. Jag pendlar mellan dator och tv-tittande. Känner molnande värk frånoch till i magen, han jobbar sig nog nedåt nu.. är dock endast öppen 1 cm, men mjuk konstaterade de på kontroll igår.

• 3småprinsar

Med första fixade jag en födelsedagsfest kvällen innan, dukade och sprang runt som en tok. På kvällen sa jag att nu struntar jag i dtta, nu måste bebisen komma. Precis i v 39, daagen efter festen gick jag upp vid 10-tiden. Vattnet gick när jag reste mig från sängen Med nummer 3 sprang jag i trappor i en simmhall för att åka vattenbana med sönerna. Kvällen efter sa jag till en annan förälder som är barnmorska att dt hjälpr inte att röra på sig. Bebisen vill inte komma! Hon sarade att bbisen kommer när man är utvilad och laddad, man skall inte stressa runt. Jag gick hem och lade mig på fter detta samtal. Det var på morgonen. Gick sedan inte upp, låg och läste och endast vilade. Klockan 18.00 gick jag upp för att se vad övriga familjen gjord, då gick slemproppen! Jag hann ta ett steg från sängen, värkarna kom tätt omgående. Så med mig verkar ett bra koncept vara att köra tok hårt ena dagen och villa hela nästa Får se hur det blir nu!

• 3småprinsar

Mina värden är oxå kassa! Men de har de varit med samtliga barn. Bättre järnvärden nu på slutet. Min BM sa att jag kan skippa folsyran, jag äter 1 niferex om dagen. Det närmar sig för både dig och mig

• 3småprinsar

Hi hi, med viss måtta! Om en vecka kan bebisen komma närsom! Mitt andra barn kom i v 37. 3:e i v 39. Vill bara bli av med graviditeten, ju närmre bf ju längre dagar!! Jag ligger här med världens tryck och molnande värk. Men jag tror jag får vänta ett tag till. Imorgon ska jag städa!! Sedan vila

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?