Inlägg från: 3småprinsar |Visa alla inlägg
  • 3småprinsar

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Mami2013 skrev 2013-10-04 09:27:46 följande:
    LinnElin, min bm är jättebra, kommer med bra förklaringar om man undrar nåt osv. Men det kanske bara är så hon är din bm, som person liksom. Men ja det är klart att man vill ju kunna prata.... Och få respons på det man säger!

3småprinsar, vad det låter skönt med en nu jacka :) jag får inte på mig nån höstjacka så jag får gå och frysa tills bebis kommer :-P

Vad härligt att bröderna är så goa mot Filip. Man vet ju aldrig riktigt hur det blir, men har dom syskon sen innan så känns det som att det kanske är lättare. För då är dom ju redan vana att dela på uppmärksamheten. Hur känns det att vara fyrabarnsmamma då? :)

Du får ta din mans jacka:) men snart kommer bebisen ju!! Det känns häftigt med fyra barn! Jag känner mig så stolt när vi kommer med alla:) många tror inte att de är våra då vi båda är så unga för att ha många barn. Det är mycket att göra när de större kommer hem. Läxor, träningar och mycket matlagning osv. Struktur är väl ledordet:) men jag kan absolut tänka mig en till om de rätta förutsättningar finns. Det är väl därför jag är lärare antar jag, älskar barn! Nu blir det dock skönt att fokusera på Filip och mysa tiden då man är hemma. Att Kunna fixa i hemmet, följa med barnen till skolan och hälsa på, träna igen osv.

tror du att bebisen är på g? Du är hemma från jobb nu väl?
  • 3småprinsar
    TessTessan skrev 2013-10-04 09:28:01 följande:
    3småprinsar har inte fått min bebis än

Han kommer me planerat snitt 14/10

Åå vad det så det stod, läste igenom alla inlägg! Hur känns det? Då vet du ändå att han kommer snart:)
  • 3småprinsar
    Mami2013 skrev 2013-10-04 11:33:08 följande:
    haha det är bara det att min sambo är bra mycket större än mig, jag är 150 cm och han är 186 så hans jacka blir som ett tält på mig!

Ja det du säger om att folk inte tror att alla barn är era kan jag faktiskt relatera till. Det är många som frågat mig om det också, om mina tre har samma pappa eftersom vi också är såpass unga. Det är nästan som att vissa är imponerade över att barnen har samma föräldrar...

ja jag är ju sjukskriven så jag bara går hemma och väntar. Idag har jag städat och druckit hallonbladste i förhoppning om att det ska sätta igång haha.. men han kommer väl när han är redo antar jag!

Din minste (av de stora) ska han vara hemma med dig och filip eller kommer du ha honom på fsk?

Ha ha!! Oj då förstår jag att det blir svårt med hans jacka:) då vet du hur det är med reaktioner från omgivning. Men visst sträcker man på sig som familj! Tänkte inte att det skulle bli så många:) man är lyckligt lottad. Jag kommer ha lilla Nils 5 år snart hemma på måndagar och sedan till 14 någon dag och 15 någon dag. Vi har rätt till 25 h i veckan. Min mellan kille som blir 9 nu kommer åka hem tidigare någon dag. Tråkigt då de blir av med de sociala. Men ändå mysigt att få bra tid med dem då tiden flyger iväg! Snart har de moppe och skägg! Hur gör du? Har ni också 25 h?
  • 3småprinsar
    anansie skrev 2013-10-04 13:11:37 följande:
    Åh har ni 25timmar/veckan hos er? Vad skönt nu när Nils ändå är såpass stor att han har kompisar på dagis och så. Vi har 15tim/veckan här. Men dottern är ju inte så gammal så det räcker nog gott och väl. Är så tacksam att man har möjligheten att lämna på dagis fast man är hemma. Hon hade nog klättrat på väggarna om hon skulle vara hemma 24/7.

Oj vad lite? Ja dagis är viktigt både för barnen och för att man själv ska kunna ta sig ann den lille. Värst är det då de större barnen inte kan vara på fritids så länge. Man får låna hem lite kompisar till barnen då man hämtar tidigt. Ibland känns det som om vårt hus e en fritidsgård :)
  • 3småprinsar
    Mami2013 skrev 2013-10-04 16:07:24 följande:
    Ni med barn sen innan, kommer ni att ha barnen hemma första veckan eller de tio dagar som pappan är hemma i början?

Vi tänker ha våra småtroll hemma ibörjan, men vet inte om de ska vara hemma velande två första veckorna eller ej. Lite intressant att höra hit ni andra tänker :)

Och hur har ni gjort som redan fått era bebisar?

Vi har låtit våra barn gå på fritids/ dagis. Inga kompisar hemma heller, så mycket baciller nu.. Sedan har minsta velat vara hemma då han vet att vi var det. Men vi har sagt att vi ska på återbesök mm till SÖS så att vi inte kommer vara hemma så mycket... Vi kände verkligen att vi vill ha dessa två veckor i lugn och ro för att lära känna Filip. Vi har legat några dagar i sängen med godis och film. Haft Filip på våra bröst, och bara legat där:) 4 åringen har vi hämtat vid 15 tiden. När han har kommit hem har vi lagt fokus på honom. Gäller att hitta en balans. På måndag flyttar vi , då ska 4 åringen vara med. Han och jag och bebisen kommer vara i huset och ta emot lådor. Spännande och se hur det går :)
  • 3småprinsar
    Therese S skrev 2013-10-04 19:07:57 följande:
    En liten tös blev det , snittet va planerat igår , men pga av andra akuta snitt , så fick jag vänta en dag extra ! Men det gick så bra så , så i morse kom min tredje flicka , 3035 gr och 50 cm lång ! Berättar mer sen :)

Grattis!! Å vad skönt att allt gick bra. Ta hand om er nu!
  • 3småprinsar
    Snultan skrev 2013-10-05 04:35:02 följande:
    Denna amning alltså!! Inne på fjärde dygnet nu.. han börjar amma bättre o bättre men de gör såååå ont. Typ dör av smärta samtidigt som jag är glad att han får i sig.. har inga sår men är öm som tusan. De har inte börjat rinna till än så vi får se här i dagarna smörjer o smörjer i förebyggande syfte..

Har suttit nu i två timmar o ammat i perioder om 3-4 ggr... nu verkar han nöjd så ska se om vi kan sova lite mer nu

Om några dagar så kommer det onda att lägga sig, men vet hur ont det jan göra. Min skrutt tar för lutet gap så han suger endast på bröstvårtan och det gör så ont:( men nu har jag börjat ta bort honom och sedan dit igen omgående men hjälpt honom med ett större tag. Nu gör det inte ont och han får i sig mer mjölk:) jobbig på nötterna bara då man är lite trött..
  • 3småprinsar
    LinnElin skrev 2013-10-05 17:04:03 följande:
    I natt har jag haft ont i nedre delen av magen. Inte till och från utan hela tiden. Knappt blivit någon sömn alls. Det känns verkligen skit idag. Ont i övre delen av magen som vanligt. Även ont i ryggen. Hur mycket ska man stå ut med? Finns det de som blivit igångsatta pga smärtor på diverse ställen? Jag är inte den som brukar klaga utan biter ihop och kämpar på men nu börjar det bli för mycket. Det påverkar så mycket runtomkring mig oxå. :(

Jag blev igångsatt pga smärtor i bäcken. Fick ingen sömn under en vecka och kände att det var toktungt!! De satte igång mig 26/9 han föddes 27/9 men var planerad idag :) men de var ju min fjärde så de visste att jag hade 3 bra förlossningar i ryggsäcken.
  • 3småprinsar
    Kanu82 skrev 2013-10-05 14:27:30 följande:
    Hej hopp!!!! 3 oktober 00:07 föddes en liten prinsessa. 10 dagar för tidigt men känns underbart. Började med att jag ställde mig upp vid tv:n för att gå ut i köket och kände att något rann längst benen och allt blev blött. Gick in på toaletten och luktade, hmm tankarna fladdrade. Är det vattnet? Sen började jag skaka. Satt kvar på toaletten, visste att min sambo var på väg hem från jobbet., han kommer in och hittar mig på toaletten och jag säger bara att jag tror vattnet gått. Klockan var 15:20. Ringde till förlossningen som sa att jag skulle komma in då de tyckte jag lät andfådd. Påpekade att det var första barnet och att jag inte ville ligga inne i 36h innan hon kommer. Men de propsade på att jag skulle komma in. Skrevs in 16:30 för en kurva, slutade med mer vatten som gick och wilmas hjärta slog för fort. 18:15 kom till ett förlossningsrum, kände värkar i magen men en barnmorska sa att jag skulle få 2 citadon och komma till avd för att sova under natten för de ville ha mig uppkopplad hela tiden. Upp på salen, gick dit, och värkarna ökade. 19:30 undersökt och var öppen 4cm i samma stund började jag skrika m smärtlindring och att det kan inte göra så ont nu. Skickad ner på förlossningen igen, denna gång gick jag inte. 20:00 nåt började med lustgas o h skrek efter epidral. Fick epidral sa 21, himmelriket och den skulle sitta i i två timmar, jo tjena, 45min senare å jag va i helvetet igen kändes det som, men annan smärta dvs öppen tio cm. Klockan va ca 22 och hon hade inte riktigt kommit ända ner. Mellan 22-00 e allt diffust, tittar upp vid 00 och åtta personer står i rummet och säger att nu eller snitt. 4 kryst och sen kom hon med hjälp av sugklocka. Nu e vi hemma och mår prima efter lite gulsot och problem med amning.

Grattis!!! Vad skönt att det gick bra trots sugklocka och allt. Njut nu:)
  • 3småprinsar
    Mami2013 skrev 2013-10-04 19:50:13 följande:
    åh det låter ju supermysigt med godis, film och filip! spännande med flytt, då får ni fullt upp nu med annat än bara bebis  Flyttar ni till hus eller lägenhet?

ne nu blir det soffan, tv & chips för min del. Har druckit hallonbladste och städat övervåningen idag i hopp om att lillekillen kanske kan tänka sig att komma ut. Och det är nog bara inbillning, men har haft mer sd under dan än jag haft den sista tiden. Man kan ju alltid hoppas iaf.... vill gärna bli av med den här  nu!

Det är så mysigt med detta lugn! Idag har hela familjen varit i city, först alla skateboards affärer för de stora killarna sedan gick jag och lille Nils själva till BR, känns viktigt att han känner att bara han och jag gör saker. Nu är vi alla trötta, Filip ligger och äter och sambon sover som en stock på soffan:) amningen ger mig nog lite extra energi. Vi kommer flytta till hus, vi behöver stort nu:) har du druckit hallonblast te länge? Har hört att det hjälper igång och man dricker det från V 36-37? När är du planerad nu igen?
  • 3småprinsar

Hej allamammor! Länge sedan, hoppas att ni mår bra där hemma med era små knyten Jag och Filip njuter av lugna dagar. på kvällarna är det magont så då får man gunga/vanka runt mycket. Framåt 24 tiden somnar han dock och sover hela natten, äter kanske vid två tillfällen. Jag ska utesluta mjölk i min kost så skall vi se om hans onda mage blir bättre. Vi har även prövat sempers magdroppar och jag tycker de hjälper. Minifof har inte hjälpt med de andra barnen men kanske ska vi pröva det ändå. Någon mer med en liten som har magont? Kram på er!

• 3småprinsar
    LinnElin skrev 2013-11-06 14:39:02 följande:
    Nu är jag lite piggare. Jag började klocka mina värkar vid 20.20 igår kväll. Inte så jättestarka men regelbundna. Dottern vaknade vid 23.30 och ville då lägga sig i våran säng. Vi hade inte lagt oss än men sambon gick och la sig med henne. 23.37 ringde jag förlossningen för att kolla läget där om vi skulle behöva åka till ngt annat sjukhus. Gick och la mig. 23.58 ringer jag igen för att säga att vi är på väg. Värkarna eskalerade samma sekund jag la mig i sängen. Barnvakten slängde sig i bilen och ilade över till oss. Vi kom in på förlossningen vid 00.30. Då var jag öppen 4 cm. De kollar kurvan i 15 min sen får vi ett rum. Går och kissar och värkarna blir bara intensivare. Står och hänger på ett gåbord och andas lustgas. Velar lite om edan men ber sedan om den. Narkosläkaren höll på i drygt 45 min med att sätta den. Tog alldeles för lång tid och den fick ingen effekt. Kände rätt tidigt att jag behövde krysta men fick hålla igen. Vattnet gick vid 03.04 och hon hade bajsat i det. Fick börja krysta strax efteråt. När hon nästan var ute så uteblev krystvärken. Fick lite panik och det dröjde nog en 4-5 min innan sista värken som drev ut henne kom. 03.38 kom hon ut. Hon har fått i sig en del fostervatten men hon mår bra. Sovit i princip hela dagen. Hon fick spendera de första två timmarna med pappa. Både läkaren och överläkaren grottade mellan mina ben. Blev sydd 14 stygn. Förlorade ungefär en liter blod, inte så farligt. Däremot satt bäckenbottenbedövningen i ända fram till 9.30 så högra benet vek sig när jag skulle upp och försöka kissa. Det var rätt obehagligt. Hon är 53 cm lång och vägde 4195 gram. Inte lika tung som sin syster. Jag skulle tro att vi får åka hem på fredag då de vill ha lite koll på mitt blodtryck och mina blodvärden eftersom att de inte var så där superbra innan förlossningen och lär knappast ha blivit bättre efter.
    Linnéa 100107, BF 131030

Grattis!!! mys i massor nu!
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?