Inlägg från: 3småprinsar |Visa alla inlägg
  • 3småprinsar

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Godmorgon alla! Hör att det är fler med extra mycket känslor, vad skönt att man inte är ensam! Jag har så mycket känslor åt alla håll! Kärleken blir större till barnen och min sambo, känner att jag blir en tigermamma och en tigerkvinna somhåller hårt i min man Jag blir ledsen om det är sorligt på tv eller om jag känner mig orättvist behandlad, börjar gråta istället för att slå det från mig som jag brukar. Alla skor i hallen är just nu min största fiende, eller de små prinsar som bara droppar dem där. Ghaa! Jag har så ont nu, min mage och rygg värkte igår på ett sådant där konstigt sätt. Som kraftig mensvärk. Jag hade tagit en värktablett som läkaren skrev ut, de är starka. Ändå gjorde det så ont! Har sovit riktigt dåligt.Jag orkar inte mer nu... ingen smärta i magen eller rygg nu, bara i bäckenet. Imorgon skal vi se om jag blir igångsatt eller ej. Jag hoppas att jag är mogen samtidigt som jag vill ge de några dagar till, kanske kan de dra i tappen igen och att allt sätter igång "naturligt". Åååå jag har inget att göra här isängen Långtråkigt värre !!

• 3småprinsar
    Ss85 skrev 2013-09-25 08:43:41 följande:
    Ja, får ta en runda inom stan sen o inhandla en liten kudde till bebis! :) E ju lite olika bud om man ska ha eller inte men mina andra barn har haft så så får de bli denna gången me. :) Angående nattsömnen sover jag väldigt bra men däremot får man ju gå på toa ganska många gånger o gör så sjukt ont i fogarna varje gång man ska resa sig efter man legat i samma ställning länge.. I natt blev de lite mindre sömn då jag väckte min sambo då jag blev enormt sugen på sex helt plötsligt!! Haha! Händer bara under mina graviditeter att jag kan känna så mitt i natten! Lite komiskt! ;)

Det är bra det! Att man fortfarande är sugen, men att färdknäppen funkar... nja inte för mig!
  • 3småprinsar

anns: Detta med känslorna är ju jobbiga och ännu värre när man renoverar hemma! Jag är oxå pedantisk av mig och mår så bra av att HATAR när det blir rörigt, jag kan inte tänka klart då. Mina barn är duktiga på att hålla undan och hjälpa till hemma. Men mitt ordningsinne är lite över det normala tror jag, så därav fixar jag mycket själv då jag inte vill dra in någon annan i min knäppa städmanani. Nu lever vi bland flyttkartonger och det känns värdelöst inför att bebisen kommer! Men jag försöker tända ljus och hålla undan ändå Sedan är det ju mysigt att snart komma till fint hus, så jag får se fram mot det istället. Att fixa bebis-rejor är så roligt, jag skulle kunna förköpa mig på saker. Min sambo är även han duktig på att införskaffa saker. så frågan är om vi kommer hinna använda alla fina kläder som vi har köpt.. Nu ska jag lägga in mängder med kläder på tradera! Det är så skönt att bli av med allt som ligger. Mycket pengar att få in då jag köper mycket kläder samt mina barns saker som de har vuxit ur.. Så dyrt med alla vinterkläder så det känns bra att sälja vidare då jag nu måste köpa ganska mycket nytt för i år. Då får jag något gjort här hemma, trots att jag behöver vila.

• 3småprinsar
    NovemberMommy skrev 2013-09-25 09:50:03 följande:
    har haft lite mensvärk nu i några dagar, inget regelbundet eller gör väldigt ont, utan bara "vanlig mensvärk"men i morse såg jag att slemproppen har släppts, eller en del av den. hur vet man om det är en del eller hela? eller det kanske man inte kan veta?är så förvirrad och precis som tidigare såå stressad, har fortfarande mycket kvar att göra.

Jag tappade min slempropp med nr 3. Det kändes rejält och det gick inte att missa, ganska stor. Efter endast några minuter satte värkar igång och efter 5 timmar var Nils ute Slemisen kan lossna i delar under hela graviditeten, den återbildas igen. Med de andra två barnen märktes den inte av ens. Tror det är mycket olika." Mensvärken" bidrar till att kroppen övar sig inför förlossningen. ´Kommer den ganska graftigt i slutet av gravititeten, då det är dags. Så kan värken i magen och rygg bli allt kraftigare för att sedan övergå till riktiga värkar. Jag vill minnas att mina värkar har börjat med ryggont som sedan har blivit kraftigare. Jag känner efter hela tiden nu då jag vill att det ska starta!! Men mitt magont och ryggont vekar inte ge något..ghaa
  • 3småprinsar
    anna 2011 skrev 2013-09-25 13:57:03 följande:
    Här är en till som letar tecken på att förlossningen är på g... Men nej... Ingen slempropp, inga förvärkar... Nada... Lite onda sammandragningar nu på fm bara... Har 12 dagar till Bf så det är väl bara att härda ut, men tålamod är inte riktigt min bästa egenskap... Gick två dagar över tiden med sonen så det blir väl något liknande denna gång. Sitter i soffan och dricker Hallonbladste nu, får passa på att vila lite när sonen sover. Hur går det för er andra?

Jag ska till förlossningen imorgon för att se om min livmodertapp är mogen. Om den är det får jag tid för igångsättning. Men om den fortfarande är hård och omogen som den var i måndags så ska vi vänta två dagar till. Tror inte den är mogen på två-tre dygn...
  • 3småprinsar

Ett gott, fylligt glas rödvin!!! Jag dricker inte ofta, små barn och allt. MEN oj vad jag längtar efter det Dröjer ett tag dock med tanke på amning. Men den som väntar på något gott! Sist men inte minst, att få sova på mage!!! LÄNGTAR

• 3småprinsar
    anansie skrev 2013-09-25 19:51:22 följande:
    Åh jag såg fram emot en ensam kväll framför tv´n när mannen för en gång skulle jobbar kväll... Älva somnade på 5 minuter... Och nu sitter jag här, rastlös, uttråkad, ensam och trivs inte alls... Skettråkigt. Ensamkvällar är inte alls min grej längre.. kan man gå och lägga sej nu ?  

eller hur, det är inte så roligt att ligga framför tv:n själv alla gånger! Klart du kan sova, det är väl skönt! risken är om jag somnar för tidigt att jag vaknar mitt i natten. Efter 21.30 brukar funka.
  • 3småprinsar

Visst är det galet Vad skööönt, och armarna under en kudde! Och att ha ett par shyssta jeans.. Om ett par månader kommer jag minnas magen som mysig, men nu e jag less...

• 3småprinsar
    Snultan skrev 2013-09-25 20:13:28 följande:
    Aooch kände ett sånt jävla tryck neråt nyss.. va tvungen att stanna upp och andas.. fundera lite på va de kan va.. inte känt så förut.. annars känns magen som en hård boll som vanligt.. 
    Gravid med första barnet som kommer med planerat kejsarsnitt 2 oktober!

Oj! Stå upp ett tag... hur känns det?
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?