Inlägg från: 3småprinsar |Visa alla inlägg
  • 3småprinsar

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

anansie skrev 2013-09-16 18:42:00 följande:
    Gör det ont eller inte känns okej så ska ni ju givetvis avbryta direkt.. det gäller ju även när man inte är gravid :)Men så länge det är skönt så kör på ! ;)VI försöker få till det ca 2 ggr i veckan men sista veckan har jag vart så trött att jag inte ens orkat tänka i dom banorna.. Han får nöja sej med en "handtralla" hahaha :)  

Ha ha. Det är bra, jag tycker verkligen inte att man ska vända sig in och ut bara för att vara "tillmötesgående". Jag har dock varit över sugen denna graviditet...Vore ju bra om det skulle kunna sätta igång någonting, men tror mest det e en skröna.
  • 3småprinsar
    Snultan skrev 2013-09-16 19:00:14 följande:
    Kom hit och städa då ;) haha!
    Gravid med första barnet som beräknas komma 6 Oktober!

Ha ha! Ja, jag skulle nog gå på som en virvelvind! Nu rensar jag bland, smycken, smink mm! Herregud vad saker man har!
  • 3småprinsar

Just det, du ska ju dit. Måste man fasta då? Vad jobbigt.. Hoppas det går vägen, det blir snitt annars väl? Då behöver det väl göras nu?? Vi båda e ju långt gångna nu..

• 3småprinsar
    Snultan skrev 2013-09-16 19:49:46 följande:
    Precis, väldans jobbigt jag brukar va såååå hungrig där tidigt på morgonen. Ska dricka massvis med nyponsoppa fram tills två timmar innan så kanske jag överlever hehe :) Jo det blir det.. Jag har läst man gör planerat snitt 7-10 dagar före BF så nästa vecka isåfall då :) Känns lite konstigt men hade samtidigt varit skönt att få ett datum.. plus att man slipper ju gå över tiden hehe..  

Oj vad spännande Men det är ju roligt att få föda naturligt, och snabbare återhämntning. Men det viktigaste e ju att bebisen mår bra!
  • 3småprinsar

Hmm.. Värkar.. Små men med jämna mellanrum. Ghaa tre barn som sover men jag vill avvakta. Har ringt förlossningen och ska ringa dit igen när det drar igång. Tredje barnet gick fort. Men vi får se, kanske falskt alarm.. Något är det ändå..

• 3småprinsar

Godmorgon Mami2013! Vilken natt!! Jag hade regelbundna värkar i några timmar, vi hade kontakt med förlossningen. Tre små söta snakade gott och jag ville inte åka in i onödan. Sedan avtog värkarna efter några timmar... Inget vatten har gått. Jag somnade om. Nu har jag som en kraftig mensvärk. Magen är riktigt hård, när jag går på toaletten är jag lös i magen.. Jag har aldrig haft det så här. När Värkarna väl har kommit har det satt igång, nu är det borta Ligger i sängen nu, sambon har åkt till jobbet. Jag ska nog våga köra min lilla plutt till dagis, de stora får ta bussen till skolan. Sedan är det väl bara att avakta om det sätter fart igen. Kommer till kvällen kanske.. Ghaaa vad frustrerande!!! Hur mår du?

• 3småprinsar

Mami2013: Min äldsta går i 4:an och fyller 11 snart. Mellan barnet är 9 om några veckor. De är fantastiskt rediga så de klarar att åka denna korta bit själv. Vi bor i ett väldigt lugnt villaområde så det känns ok att de åker till skolan själva, bara de ringer när de är framme. Min minsta är 5 nu i oktober, så en bebis nu blir ju underbart Jag började med barn tidigt, så man har mycket ork! Lyckan 383: Jag är i v 38 ( 37+4) så det är tidigt. Men tidigare barn har kommit v 37 och v 38. Oj vad jobbigt att du har sådana känningar och att de har hållt i sig under en tid. Jag har inte kännt så här innan, som jag gjorde inatt. Var 100 på att åka in och att lilla Filip var på G. Men ingen bebis... Jobbigt jobbigt! Nu drar det i magen och har som mensvärk. Svettas och är lös i magen. Får avakta idag och se.. Ska köra den lilla till dagis sedan blir det nog lugn aktivitet, eller så kör jag på som bara den här hemma så att det händer något.. Säkert på g för dig oxå.. har läst att latensfasen kan vara så här och att det är en första fas innan förlossning. Har du varit inne och kollat om det är på g?

• 3småprinsar
    wannabemom skrev 2013-09-17 07:43:25 följande:
    Hej! Får jag också hoppa in här? Har BF 6:e oktober. Inga sammandragningar eller förvärkar alls än. Börjar dock bli riktigt otålig på att få träffa min lilla minsting (har 2 döttrar redan). Tjejerna kom 4 respektive 8 dagar innan deras BF så jag hoppas att även denna börjar bli redo att träffa sin familj. Vi vet inte om det är en pojke eller flicka denna gång.
    Noelle 2010-02-28, Milla 2011-07-05, BF 2013-10-06

Du är så välkommen! Vad spännande
  • 3småprinsar
    Snultan skrev 2013-09-17 08:52:32 följande:
    Tack så mycket för alla lyckönskningar sitter och väntar på läkaren nu som ska göra ultraljud... har tagit ctg precis.. jättehungrig o trött är jag :-PUppdaterar sedan

Lycka till nu!! Håller tummar till 1000
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?