Inlägg från: 3småprinsar |Visa alla inlägg
  • 3småprinsar

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

LinnElin skrev 2013-09-20 13:49:15 följande:
    För min del är det bara 4 timmar kvar på jobbet på måndag och sedan blir jag sjukskriven på heltid. Jag ser faktiskt fram emot det nu! Det gör så fruktansvärt ont och domnar högt upp i magen där den lilla trycker. Träffade en kollega/konsult idag som jag inte träffat på ett tag. Hennes kommentar: "Vad stor du har blivit! Är du säker på att det inte är TRE stycken där inne?". Men tack för den! Jag ogillar redan min gravidmage för den ser inte ut som en gravidmage brukar göra oxå spär hon på det ännu mer. Varför kan folk inte bara hålla käften? Och varför måste de hålla på och kladda på magen?
    Linnéa 100107, BF 131030

Onödigt och dumt sagt! Vissa förstår inte alls att de borde spara på komentarer. Ta inte illa vid dig. Då jag väntar min fjärde fick jag mage fort. Alla sa samma sak: Väntar ni tvillingar??? Nu är den för liten istället och allasäger,men vad liten du är??? Spelar ju ingen roll alls hur man ser ur, folk tror att det är ok att komentera ens kropp bara för att man är gravid. Grrrr
  • 3småprinsar

Vagnen är bäddad och klar här också. Först en lurrvig filt, sedan en lite tjockare bomullsfilt över. Har sedan en ribbstickad filt att lägga över pyret, det är ju inte så kallt än. Åkpåsen väntar vi med, men den är så fin så jag vill gärna använda den Har sådan molnande värk... men nu tror jag inte att något e på g längre. Har haft så fel tidigare gånger!

• 3småprinsar
    Lyckan 382 skrev 2013-09-20 15:11:35 följande:
    Haha, 3småprinsar - jag tänker likadant! Hoppas inte på nåt för då blir jag bara besviken om det inte är på g. Haft molvärk hela dagen igen, och några stycken smärtsamma sammandragningar och ett tryck mot rumpan (!). Men jag tänker inte ens berätta något om det här hemma förrän jag verkligen märker att det blir ett ordentligt värkarbete. Håller det hemligt tills dess, det räcker ju med att jag blir besviken och känner mig lurad! Men du har ju faktiskt öppnat dig och fått hinnsvepning, så det är ju inte omöjligt....?

Vi kan väl hålla smyg tummar för varandra
  • 3småprinsar
    Mami2013 skrev 2013-09-20 16:18:51 följande:
    Vad smart det låter att lägga plastad frotté i sängen ifall vattnet skulle gå när man ligger där :) måste nog skaffa det... Men vart kan man köpa sånt?

Tror ikea har... mitt vatten har gått när jag har rest mig upp, men man vet ju aldrig..
  • 3småprinsar
    Mami2013 skrev 2013-09-20 17:23:18 följande:
    3småprinsar Ja mitt har också gått när jag har varit upprätt... Men det är ju bra att ha ändå ifall att. Och sen efteråt om det skulle läcka igenom blöjan när man ligger och myser med bebis...Idag hade jag lite ärenden på stan. Herregud vad det tog musten ur mig. Blev aptrött!! Vill helst bara lägga mig och sova men det får bli att vila i soffan istället!

Det är nog bra att skaffa! Vi har faktiskt förstört några madreser pga av kiss i sängen från små trötta som ejvaknat i tid. Visst blir man trött av att vara iväg och göra saker! Det är så skönt att vila när man kommer hem. Jag har städat hela dagen och nu har jag skickat iväg min kärlek till affären. Det blir familjerätten TACOS
  • 3småprinsar

Godmorgon alla! Har sovit som en prinsessa, så skönt att vakna utsövd. Idag ska minstingen på kalas. Vi andra ska åka till skateparken och njuta av fint höstväder! Idag går jag in i Vecka 39 och det känns som en evighet tills bebisen är här. Två av barnen kom denna vecka, så vi får se... Hoppas att alla mammor, blivande mammor får en härlig lördag!

• 3småprinsar

anns: jag håller tummar för att du inte behöver vänta för länge:) men till 27:se går det snabbt! men just nu när man e så nära så går dagarna långsammare än vanligt!! Jag har riktiga sammandragningar nu på kvällen. Men de leder ju inte till Något känns det som. det är spännande att följa alla nu:)

• 3småprinsar
    sara b 79 skrev 2013-09-22 03:07:05 följande:
    Vi hade redan bestämt tjejnamn innan vi visste vad det var. Killnamn var vi inte helt överens på så det var nog tur att det blir en tjej. Hon kommer få namnet Izabella Sara Elisabeth. Sara är efter mig och det har systrarna också medan Elisabeth är efter min mamma som hastigt gick bort för några år sedan. Vi tyckte det var ett fint sett att ha med min mamma även om hon inte är vid liv längre.
    BF 19 oktober 2013 med Izabella - www.gravidmedizabella.blogg.se

Vad fint att ni tar ett namn från din mamma. Jag tycker om att det är ett namn med en historia! Samtliga tre barn har namn som faktiskt finns i släkten, Isaak, William, Nils. Sedan har de mellannamn som är nära släktnamn, endast valda från närmsta familjen. Tredje pojken fick sitt mellannamn efter den banmorska vi har haft med samtliga. Totte Nu väntar vi en Filip. Flicknamn hadde vi Bella. Men det får vänta Ha ha
  • 3småprinsar
    Mami2013 skrev 2013-09-22 08:18:42 följande:
    Vi har tagit reda på könet denna gången och om allt stämmer så blir det en Melvin :) sen ska han få mellan namn efter min pappa och sambons pappa. Jag tycker det är fint att döpa efter nära och kära som mellan namn!Om det nu skulle hända att det blir en tjej så har vi Tyra eller Vilda som alternativ. Och mellannamn efter våra mammor :)

Fint namn, Melvin. Visst är det roligt att ha namn från familjen. Det är första gången vi vet könet så det har varit roligt att kalla lillebror Filip i magen. Man har en relation redan, ochvi har sett snoppen flera gånger när vi varit på TUL. så det kan inte bli någon Filippa! TessTessan: Fina namn, spännande att se vad det blir Vad heter erat första barn?
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?