• cloud

Psykolog - hot or not?

Jag är man och läser till psykolog och vi i klassen har på skoj diskuterat om detta yrkes sex-appeal. På sådana där listor som Aftonbladet och Expressen brukar göra så hamnar ju läkare, musiker och journalister högt upp på vad kvinnor går loss på (sjuksyrror brukar scora högt hos män).

Mina egna erfarenheter är blandade - vissa tjejer blir rädda, de utrycker att de tror att jag kan läsa deras tankar (tyvärr ingår inte en kurs i tankeläsning i psykologprogrammet). Andra tjejer verkar dock dras till psykolog/psykologstudenter, de känner sig sedda och bekräftade har många uttryckt.

Vad tänker ni? Vad är era associationer till psykologer? Något som dejtat någon?

• Svar på tråden Psykolog - hot or not?
  • cloud
    elyse skrev 2013-08-15 12:13:49 följande:
    Men hur har du träffat dina tjejer? Är de kursare, har ni pratat massor innan ni blev ett par eller är det krogragg som blivit något mer? Det spelar ju såklart roll. Om någon jag träffar på Pitchers (såg att du också är från Uppsala) ganska snabbt berättar att han är psykolog så ger det ett annat intryck än om vi t.ex. träffas via en gemensam hobby. 
    Jag försökte faktiskt nyss tänka igenom hur jag träffat mina tjejer (för att försöka hitta en ny :). Hittade ingen röd tråd. På gymet, inom friidrottsklubben, på ICA, via min mamma, på krogen, via nätet. Ingen kursare dock, de är nog lite för unga. 

De flesta tjejer jag träffar brukar inte veta att jag pluggar till psykolog innan första dejten. Brukar inte prata så mycket om det faktiskt - kanske har jag fördomar om fördomsfulla människor. Meta-fördomsfullhet skulle man kunna säga :)
  • Paradigm

Hur träffar man nån på ICA? Hur funkar det i praktiken egentligen, det har jag alltid undrat över.

Typ - "Hej där, såg att du precis tog den där beasåsen som jag funderade på att köpa, är den god?".

Och sen flödar det på bara, och så leder det till en dejt dagen därpå, eller?

• cloud
    Paradigm skrev 2013-08-15 12:35:00 följande:
    Hur träffar man nån på ICA? Hur funkar det i praktiken egentligen, det har jag alltid undrat över.

Typ - "Hej där, såg att du precis tog den där beasåsen som jag funderade på att köpa, är den god?".

Och sen flödar det på bara, och så leder det till en dejt dagen därpå, eller?
    jag hade spanat in henne (kassörska) och gjorde en 4-stegsraket:

1) Le extra länge - ler hon tillbaka? Tillgjort eller genuint?
    2) Fråga hur läget var - raskt cykla hem och tolka respons så gott det går
    3) Välja hennes kassa igen- kommer hon ihåg mig?
    4) Ge tjejen en lapp där det stod "Hej mörka kassörska, skulle helst av allt vilja säga detta per ord men tror kunderna i kön bakom mig blir lite purkna då. Har du lust att dricka kaffe med mig någon gång? /XX

De tre första stegen för att hon inte ska bli totalt chockad. Har gjort precis samma sak med en tjej på gymet Fungerade alldeles utmärkt :) Tror på fler-stegs-raketer, vilket dock förutsätter att offret rör sig i samma kretsar. Rekomenderas. 
  • Paradigm

Cloud - Tack för tipset! Men jag var mer ute efter tillvägagångssättet av ren nyfikenhet. Jag har svårt för att falla för män bara så där. Jag kräver så mycket "diskussions-stimulans" innan jag höjer ögonen.

• cloud
    Paradigm skrev 2013-08-15 12:56:52 följande:
    Cloud - Tack för tipset! Men jag var mer ute efter tillvägagångssättet av ren nyfikenhet. Jag har svårt för att falla för män bara så där. Jag kräver så mycket "diskussions-stimulans" innan jag höjer ögonen.
    ibland erbjuder inte kontexen den möjligheten - då har du lapp-strategin som plan B.
  • Mamori

Studerar själv till psykolog och har dejtat två andra psykologstudenter så man får väl säga att jag finner psykologer sexiga :-P

• Paradigm

Cloud, men om inte kontexten öppnar upp för en sådan möjlighet, kan omöjligen ett intresse uppstå.

• bönan32
    Mamori skrev 2013-08-15 13:55:24 följande:
    Studerar själv till psykolog och har dejtat två andra psykologstudenter så man får väl säga att jag finner psykologer sexiga :-P
    *avis*
    Vill oxå dejta en psykolog!  
    Nu bor ts iofs lite för långt bort för mig Tungan ute.... men klurar på hur jag ska öka mina möjligheter att träffa nån sådan snubbe i mitt område.  
    Ts, du kanske har några tips? Vart hänger psykologer som är tillgängliga??
    Har fått för mig att det finns väldigt få av den yrkeskategorin lediga/som är singlar, eftersom relationer är ert expertområde så att säga. Så jag inbillar mig att alla lever i en relation eftersom ni kan det här med relationer och har det bästa omdömet att välja rätt pot. partner. Jaja, det kanske bara är en fördom.. 

• Paradigm

Mamori - Då blir min fråga vad psykologer har som är så sexigt. Är det att ni har ett gemensamt ämne att diskutera om, det gemensamma intresset för människor, att ni är mer lagda åt det analytiska och reflekterande hållet, etc? Eller tanken om att ni båda studerar till ett yrke som ses ha hög status i det västerländska samhället? Tell me!

• bönan32
    Paradigm skrev 2013-08-15 13:57:48 följande:
    Cloud, men om inte kontexten öppnar upp för en sådan möjlighet, kan omöjligen ett intresse uppstå.
    Ja, om man resonerar så som du gör. Det låter liksom som att du redan har bestämt dig att så är det. Ja, då är det svårt att få till det på annat sätt. 
    Men vad hände med att kanske öppna dina sinnen?  Inte bestämma dig i förväg? 
    Bara ett tips från coachen Kyss 
Svar på tråden Psykolog - hot or not?