• cloud

Psykolog - hot or not?

Jag är man och läser till psykolog och vi i klassen har på skoj diskuterat om detta yrkes sex-appeal. På sådana där listor som Aftonbladet och Expressen brukar göra så hamnar ju läkare, musiker och journalister högt upp på vad kvinnor går loss på (sjuksyrror brukar scora högt hos män).

Mina egna erfarenheter är blandade - vissa tjejer blir rädda, de utrycker att de tror att jag kan läsa deras tankar (tyvärr ingår inte en kurs i tankeläsning i psykologprogrammet). Andra tjejer verkar dock dras till psykolog/psykologstudenter, de känner sig sedda och bekräftade har många uttryckt.

Vad tänker ni? Vad är era associationer till psykologer? Något som dejtat någon?

• Svar på tråden Psykolog - hot or not?
  • bönan32
    cloud skrev 2013-08-15 08:46:44 följande:
    som jag skrev ovan - en stor del av utbildningen går ut på att "komma till rätta" med denna eventualitet :) Tror risken är liten. En "klassisk" fördom för de som inte vet vad psykologprogrammet går ut på eller ens har träffat en psykolog (utanför sessionsrummet). Lite som att säga att alla politiker är egoistiska svin som myglar. Det är nästan lite norm att säga detta om dessa två yrkesgrupperna
    Precis, så tänker jag också. Att det just är en klassisk fördom.
  • Paradigm

Det enda som skulle få mig att attraheras av psykologer skulle vara att de måste vara intellektuella. Det krävs ju höga antagningspoäng. Den här tråden är dock ganska osmaklig. Så du skulle nog inte falla mig i smaken, trots din yrkestitel.

Det är okej, man behöver inte tycka lika.
  • cloud
    Paradigm skrev 2013-08-15 09:02:44 följande:
    Det enda som skulle få mig att attraheras av psykologer skulle vara att de måste vara intellektuella. Det krävs ju höga antagningspoäng. Den här tråden är dock ganska osmaklig. Så du skulle nog inte falla mig i smaken, trots din yrkestitel.
    haha. Intressant. Berätta mer... ;)
  • Paradigm
    cloud skrev 2013-08-15 09:10:43 följande:
    haha. Intressant. Berätta mer... ;)
    Du får nog vara mer specifik i din fråga.
  • cloud
    Paradigm skrev 2013-08-15 09:19:03 följande:
    Du får nog vara mer specifik i din fråga.
    Det var ett skämt. Du vet, stereotypt psykologsvar. Lite som "Hur får det dig att känna?", "Vad tror du själv?", "berätta om din mamma" och "hmmmhm?"
  • Paradigm
    bönan32 skrev 2013-08-15 08:59:33 följande:
    Ok.. det är alltså där man ska bo Solig

Om jag vore psykolog skulle jag nog bli fundersam över ditt förhållningssätt gentemot yrkeskåren. Faller hon (han borde det egentligen bli) för mig, eller faller hon för mitt yrke. Visserligen skulle yrket vara en del av mig, men det representerar ju inte hela mig! Iofs, kanske ett "one night stand" kanske skulle fungera, men det är egentligen ingen livsfilosofi jag direkt praktiserar.
  • Paradigm
    cloud skrev 2013-08-15 09:27:23 följande:
    Det var ett skämt. Du vet, stereotypt psykologsvar. Lite som "Hur får det dig att känna?", "Vad tror du själv?", "berätta om din mamma" och "hmmmhm?"
    Jaha, jag visste inte att psykologer kunde skämta. Jag trodde alla var torrbollar.
  • bönan32
    Paradigm skrev 2013-08-15 09:35:03 följande:
    Om jag vore psykolog skulle jag nog bli fundersam över ditt förhållningssätt gentemot yrkeskåren. Faller hon (han borde det egentligen bli) för mig, eller faller hon för mitt yrke. Visserligen skulle yrket vara en del av mig, men det representerar ju inte hela mig! Iofs, kanske ett "one night stand" kanske skulle fungera, men det är egentligen ingen livsfilosofi jag direkt praktiserar.
    Haha. Du e rolig. Chilla lite va
  • bönan32
    cloud skrev 2013-08-15 09:27:23 följande:
  • Paradigm
    bönan32 skrev 2013-08-15 10:27:23 följande:
    Haha. Du e rolig. Chilla lite va
    bönan32 skrev 2013-08-15 10:27:41 följande:
    Vet du vad som hade varit roligt? Jo, om TS inte var psykologstudent. Då hade all fjäsk du dig bemödat hittills varit ett totalt "waste of time".

Svar på tråden Psykolog - hot or not?