• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

carithal skrev 2013-12-10 14:54:50 följande:
    Fan... fröken röd hälsade på imorse :( Hade verkligen hoppats på att be gubben en perfekt julklapp iår....

Tråkigt!
  • Cayenna

6 veckor sen skrapningen och ännu ingen äl. Bara väntar och väntar. Idag känns det så hopplöst.

• Cayenna
    Solros78 skrev 2013-12-11 08:05:19 följande:
    Nja det är det som oroar mig. Äl på dag 8 och mens på dag 26 (min app räknar det som 25 dagar i cykel). Är inte det lite långt mellan äl och mens för att stämma?

Då blir det typ 18 dagars lutealfas?! Det låter ju rätt långt men jag vet inte riktigt hur lång den kan vara. Sök på gulekroppens livslängd kanske? Jag har 16 dagar mellan äl och mens....
  • Cayenna

Jag läser oftare än jag skriver. Vill bara säga tack, så skönt att ha några i samma situation som oxå är där. Och så härligt när det kommer några positiva besked i tråden, någon gång kommer vi alla få skriva dem där glada raderna även fast det ibland känns hopplöst. Nu är jag inne på dag 3 med blinkande gubben. Mina cykler är normalt rätt långa så jag tror att den fasta gubben inte kommer hälsa på förrän nästa vecka nån gång. Så en härlig julklapp är tyvärr kört. Men ändå skönt att bim väntan kommer gå snabbare för man kommer ju ha fullt upp.

Kämpa på allihopa, 2014 är vårt år!!

• Cayenna
    Solros78 skrev 2013-12-13 21:24:51 följande:
    Det är rätt kämpigt att ha massa måste-sex när man är trött och dessutom förkyld. Fyra gånger sex på fem dagar, det blir inte mycket romantik över det. Men glad är jag över att ha haft en tydlig äl och kunnat maximera förutsättningarna.

Vad glad jag blir för din skull att ni ändå lyckats få till det. Bara hoppas på det bästa nu då! Nej, romantiskt blir det tyvärr inte av "befruktnings-sex" men det är ju bara en knapp vecka av månadens fyra.
  • Cayenna
    Anonym (Positive) skrev 2013-12-13 21:45:43 följande:
    Jag instämmer med Cayenna, tusen tack tjejer för att ni finns och för allt gott stöd. :)

Cayenna, jag kör också med äggl-test nu. Clblues nya. Kan man få blinkande gubben flera dgr?

Kram, fia.

Funkar den här länken?
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m71616785.html

Så kan du läsa om cb:s nya test. Tyvärr kan man få blinkande fler dagar än två. Ska uppdatera så snart jag får min fasta gubbe, om jag får den. Räknar inte med äl förrän nästa vecka.

• Cayenna
    sowe81 skrev 2013-12-13 22:43:19 följande:
    Testade idag igen o inget streck, bim-3. Har haft lite känningar idag av att mensen är på g o kunde ana lite rosa i flytningen mitt på dagen men inget mer sen. Skulle kännas skit, just denna vecka hade vi tid för RUL med det som slutade i ma, känner mig extra deppad igen. Ett pluss skulle kännas såååå bra nu.

Så lurigt att menskänningar lika gärna kan vara gravkänningar. Håller tummarna att du får plus denna rul vecka.
    Jag skulle gått på rul nästa vecka, har istället inte ens fått första äl. Får hoppas på äl innan ruldagen.

• Cayenna
    sowe81 skrev 2013-12-14 07:12:21 följande:
    Å där kom mensen. Jäkla skit. O nästa äl blir typ i mellandagarna så det lär ju bli svårare att få till det. Dubbelskit...

Ledsen för din skull!
  • Cayenna

Fick idag glada fasta gubben på cb:s nya test!!! Nästan sju veckor sedan skrapningen....den som väntar på nåt gott Ska testa med vanliga cb oxå för att dubbelkolla.

• Cayenna
    Anonym (Positive) skrev 2013-12-15 12:24:32 följande:
    Skitbra att den slutligen kom. Håller tummarna för befruktning! Glad

Tack!!! Ja, verkligen 'äntligen'!!! Galet lång väntan på att få första äl. Hur går det för dig? Fått blinkande gubben ännu?
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?