• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

paron skrev 2013-11-17 11:24:45 följande:
    Hej alla. Är inte så aktiv här i tråden, men hoppas det går bra för er. Jag har testat med äl tester nu efter mensen och igår fick jag ett positivt test, det var lika starkt som kontrollstrecket. Hur vet man nu när man har äl efter ett sådant test? Iförrgår testade jag också positivt, men igår starkare ändå. Ska man börja räkna efter att testet blir svagare? Tänk om jag får lika starkt idag också, eller starkare? Hur vet man? Åh tycker detta är krångligt med äl tester.

Är nog individuellt men det bör ju ha släppt när stegringen går ned. Hoppas du får plus om två veckor då
  • Cayenna

busmonstret skrev 2013-11-17 10:27:05 följande:
    Testade i morse och fick negativt Rynkar på näsan

Vad tråkigt
  • Cayenna

Förstår att ingen hunnit svara på min fundering om när äl kan ske utifrån sista positiva gravtestet...skrev långt igår och kände mig så frustrerad och ledsen. Idag är dock en bättre dag!! Fick första äl tecknen vilket betyder att jag kan få äl nästa helg!!! Trots fortfarande svagt positivt gravtest igår. Jag ville verkligen äl testa för att vara säker på att träffa rätt dag men det verkar som att jag får försöka gå på mina tecken helt och hållet.

• Cayenna
    carithal skrev 2013-11-17 15:22:01 följande:

Fick en blinkande gubbe på äl testet idag. (Hög fertilitet) Har den nya med dubbel indikator eller vad det heter. Så mitt <3 och jag har myst idag, Hoppas <3 orkar mysa en gång till ikväll. Sen åker han bort på jobb och kommer inte hem förrän på torsdag. Fick mens den 11/11 och varade i 4 dagar och fick ägglossning idag (17/11) 7 dagar efter mensens första dag. Låter lite tidigt men testet visade positivt så det är väl bara att köra på. Fick missfall i aug. Kan verkligen äl komma så fort efter mensen.??

Vad kul att testet funkar!! Perfekt att se fyra bästa dagarna. Har du kort cykel i normala fall? Din äl lär ju inte bli förrän dag 10-11 typ då men det är ju ändå tidigt. Perfekt när man vill få till bebis.
  • Cayenna
    carithal skrev 2013-11-17 17:13:25 följande:

Jaha, fattade som att denna äl test registrerade ens 4 mest fertila dagar... genom det blinkande och den fasta gubben

Exakt så är det så du har fattat helt korrekt
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2013-11-17 20:14:56 följande:
    Fast det är ändå en markant skillnad. Jag tror att en del nog kan ha blinkande gubbe utan att faktiskt ha äl, dvs får man aldrig fast gubbe är man rätt infertil den månaden...

Det här var första dagen carithal fick blinkande gubbe. Blinkande gubben ska i normala fall dyka upp två dagar och EFTER det två dagar med fast gubbe. Du kan ju inte veta om redan nu ifall hon får den fasta gubben på tisdag!
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2013-11-17 22:01:46 följande:
    Jag uppfattade dig som att man är lika fertil alla fyra dagar och det är man inte enligt min uppfattning av de testerna (jag har samma tester). De två första dagarna är mer en varningslampa att nu är det på gång, typ.

Är nog högst individuellt! Du kanske inte är det men det betyder inte att det stämmer för alla andra. Mitt barn blev till av sex flertal dagar innan
    äl, alltså fertil mer än fyra dagar. Hur vet du vad som stämmer för henne? Var och en får lära känna sin egen kropp.
  • Cayenna

Citat från försäljningssajt: "Påvisar de 4 dagar i din cykel som du har störst chans för befruktning."
    Som sagt får man nog lära känna sin kropp och hur man själv funkar. Alla är olika. För dig kanske det är onödigt med den typen av test och för mig är dem hur bra som helst.

• Cayenna
    carithal skrev 2013-11-17 23:40:46 följande:

Innan missfallet hade jag en cykel på 27-28 dagar, och har samma nu, 27-28. Nu senaste cykeln var 28 dagar. Så vi får se om det tog sig imorse. Gubben orkade inte ikväll, då han ska iväg på rivning imorgon och kommer inte hem förrän på torsdag/fredag.

Håller tummarna för att dem är långlivade och att du plusar snart då.
  • Cayenna
    carithal skrev 2013-11-18 14:35:33 följande:

Tack, denna väntan nu till bim är hemskt lång...

Jag har tyvärr inte avklarat första väntan på äl ännu, så det känns evoghetslångt till att ens vänta på bim. Men snart kanske
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?