• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Patricia4 skrev 2013-11-23 20:12:06 följande:
    Tack för värmande ord. Jag vet att det är värst nu och tiden gör sitt. Känns som om det enda som kan " hela mig" är att bli gravid igen. Har ju inte ens slutat blöda. Förra gången väntade jag en mens men tror inte att jag kommer att göra det denna gång .. Är det dumt och farligt? Alltså att börja försöka igen direkt när man slutat blöda?

Det verkar råda delade meningar när man pratar med läkare. Man får väl låta magkänslan bestämma vem man ska lyssna på. Jag tänker försöka på första chansen, om den bara kan komma. Jag känner mig läkt i kroppen. Och i tanken kommer jag må bra/bättre bara jag blir gravid.
  • Cayenna

Jag fick blinkande gubben idag!! Så glad att något händer iaf. Har ju snart gått 4veckor. Utifrån tråden som solros78 länkade till så räknar jag inte med fast gubbe än på ett tag. Men glad iaf att det kanske närmar sig något.

• Cayenna
    Patricia4 skrev 2013-11-24 08:33:17 följande:
    Vad bra, skönt att kroppen kommit igång igen! Lycka till!

Jag vaknar upp med graviditetsillamående och blödningar. Sjukt att ha en massa symtom kvar. De flesta har försvunnit men sakta sakta försvinner allt som hade med babyn att göra....:
    Kan lika gärna gå o lägga mig igen ..

Känns verkligen skönt att det händer något iaf. Får hoppas på äl nästa helg. Så lång tid och så lång väntan det är. Ditt mf är så nära inpå så jag förstår att du bara vill gå och lägga dig. Håller verkligen tummarna att ni får tredje gången gillt bebis så snart det bara går!! Kom din kropp igång fort efter första mf?
  • Cayenna
    Emaria skrev 2013-11-24 17:03:05 följande:
    Jag har testat sen i fredags. Idag kom ett svagt men korrekt plus!!

Grattis!!!
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2013-11-24 15:14:51 följande:
    Ja jag fick ägglossning en vecka efter och sen mens som vanligt. Hoppas det blir så nu med....

Hoppas du får äl lika snabbt denna gången! Skulle du vänta ut en mens?
  • Cayenna
    F89 skrev 2013-11-25 06:08:24 följande:
    Äntligen! 18 dagar efter min "mens" så kom den. För info: nu är tappen lika högt upp som igår och det känns som att det är helt öppet, jag kan inte längre urskilja själva "knappen" som jag tycker det känns som när den är lägre : )

Underbart med glad gubbe! Snart "bara" bim väntan kvar då.
  • Cayenna

Blinkande gubben dag 3 för mig. Har under dagen dock fått lite blodblandad flytning. Mens? Fyra veckor sen skrapningen idag! Några har skrivit om limboland....verkar som jag hamnat där nu. Har mensvärk men det kommer inte mer nu. Kanske drar igång imorn? Har inte haft äl iaf för det känner jag alltid. Nån som känner igen sig och kan skriva om kroppen kom igång till slut. Inte kul det här!

• Cayenna
    Emaria skrev 2013-11-26 18:58:15 följande:
    Jag fick mitt mf i 18/8 och negativt först 4 veckor senare. Började älstickor men fick mens innan positivt. Samma sak nästa cykel igen och även spottings innan. Det var först cykel tre där jag kände av ÄL och fick solklart positivt ÄL-test. Så, det kan nog ta tid att komma tillrätta!

Men fick du mens, normal? Eller kan det här vara spottings tro? Det har bara kommit två gånger och bara när jag kissat och trådigt och mer som blodblandat... Får såklart se vad som händer imorn. :( Tack för att du tog dig tid. Längtar tills jag är där du är!
  • Cayenna
    Emaria skrev 2013-11-26 19:55:20 följande:
    Första gången kom en veckolång smärtfri mens. Har läst om man inte får ÄL slutar det tids nog ofta med mens ändå men att den ofta blir längre och mindre ont. Stämde på mig.

En dryg vecka innan hade jag bruna flytningar som slutade med rött en gång på pappret och inte mer, tog det som en sista rest från mf och testade mycket riktigt negativt efter det.

Gången efter började med brunt på pappret några dagar och någon vecka senare kom en 4 dagar extremt sparsam mens men med lite mensvärk sista dagen.

Du ska se att du snart är där! Jag lite gav upp och sket i att testa sista gången, men när jag fick så tydliga tecken var jag tvungen. Har inte använt ÄL-stickor tidigare och aldrig haft helt koll men var härligt att se att mina känningar stämde!

Ursäkta jordens längsta inlägg!

Jag är bara glad att du berättar hur det var för dig så jag kan jämföra lite. Har oxå läst om att tecken på utebliven
    äl är just sparsam smärtfri kanske mer utdragen oxå. Det konstiga är att jag har mensvärksaktigt nu. Det visar väl sig snart antar jag men jag är ju så otålig. Och är det mens så har jag plötsligt 28 dagar cykel. Vilket är kort för mig. Borde det inte bli längre första gången? Gravtest visade svagt positivt för 10 dagar sen sista gången jag testade då. Så förvirrande det är.
  • Cayenna
    Emaria skrev 2013-11-26 20:12:53 följande:
    Allt kan hända efter mf. Min cykel blev också kortare än genomsnittet. Har pendlat mellan 30-46 dgr med snitt på 34, men nu var det 30 och sen 29.

Förstår otåligheten! Precis som jag. :) Nu när jag plusat går jag och väntar på nästa vecka när jag tänkt ta ett nytt digitalt med veckoindikator!

Okey så din blev oxå kortare!! Så konstig kroppen blir efter mf/ma. Haha ja den där eviga väntan tar aldrig slut. Ska du gå på vul nu då? I vilken vecka fick du ditt mf? Kan gå tillbaka och kolla...men enklare att fråga igen
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?