• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Liten ekorre skrev 2014-11-22 08:17:11 följande:

Hej alla! Jag plussade igår BIM-2 och idag, BIM-1, är strecket fortfarande väldigt svagt. Försöker tänka att det beror på att det är så tidigt, men vid tidigare graviditeter har jag alltid plussat väldigt starkt (både vid missfall och när vi lyckades behålla vår son). Så jag är orolig för att det är ett tidigt mf på gång, alternativt fel på testen.. Jag ska köpa digitalt test för att få säkerhet, men kommer nog inte kunna sluta oroa mig förens barnet är fött.

Grattis till plusset! Är du säker på när äl skedde? Testat? Kör ett digitalt imorn.Ett plus är ändå ett plus!
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-12-16 07:04:41 följande:

Jag lever på hoppet att någon gång kunna lämna de här trådarna bakom mig men det verkar aldrig gå...

Har tänkt på dig. Har du testat vidare med pergon? Håller tummarna att du får lämna tråden närmsta månaden!
  • Cayenna
    karro 2014 skrev 2014-12-16 05:51:30 följande:

Nu fick jag en fast gubbe vilket betyder att jag har äl. Synd att inte sambon är hemma nu (han jobbar utomlands) men hade sex i fre o i sön, hoppas de tar sig.. Hade ju vart underbart att bli spontantgravid nu o slippa ivf behandlingen!!!

Det kan absolut funka! Håller tummarna
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-12-16 11:56:28 följande:

Jag har nyligen haft äl, utan pergo denna månad, men fortsätter med pergo nästa månad. Så jag kämpar på men oroar mig ju för att det snart inte finns någon mer hjälp att få för mig (som inte kommer köra ivf).

Bra att du fick egen äl denna månad av dig självt och hoppas det tar sig.
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-12-16 14:55:37 följande:

Tack! Jag längtar så till er tråd.

Förstår det, jag hoppas du snart kommer över. <3
  • Cayenna
    karro 2014 skrev 2014-12-27 04:29:57 följande:

Nu tror jag inte att det är något spökstreck eller fel på testet... Tack så jätte mycket för alla gratulationer, nu hoppas vi bara att detta håller i sig<3

Stort grattis! Jag håller alla tummar. Förstår precis känslan. Vi kämpade i vecka två år och fick två mf/ma under den tiden.

Kom över i vår plustråd om du vill ventilera oro och tankar inför vul kub etc.
  • Cayenna
    karro 2014 skrev 2014-12-27 09:42:39 följande:

Tack<3 va gulligt av dig, ja man undrar ju om man kan ha mer otur?

Tack för erbjudandet men känner knte riktigt än för o komma över till den tråden, är ju bara på äl+10 eller 11 o har bim om 6 dagar.. Men kommer självklart över när jag känner mig lite säkrare och när jag gått lite längre=)

Du är såklart välkommen när du vill.

Nångång måste det ju vara ens tur. Det känns så extra orättvist när man fått kämpa så länge. Extra känsligt läge lixom. Jag håller tummarna för dig.
  • Cayenna
    karro 2014 skrev 2014-12-27 12:21:57 följande:

Tack, vad gullig du är:))

Vilken vecka är du i nu?

Ja, innan strävade man efter de efterlängtade plusset, nu kommer den här jäkla oron om vad som kommer att hända osv.. Kan ju tyvärr inte påverka på något sätt även om man så gärna vill..

Jag är i vecka 20 nu och bebisen sparkar mycket. Min tur kom tillslut och bebis är väldigt väldigt efterlängtad.

Jag har dock inte varit i ivf kampen som du. Kanske är det ännu jobbigare med det i bagaget. Jag önskar dig all lycka.
  • Cayenna
    karro 2014 skrev 2014-12-28 12:44:02 följande:

Tog ett test nyss för o gämföra om hcg stigit sen igår, lägger upp en bild så får ni se, den vänstra är från igår med morgon urin och den till höger är från idag (inte morgon urin) höll mig i tre timmar!! Vad tycker ni? Trodde testet skulle vara lite starkare idag, denna oro alltså!!

Det är ju starkare!

Sen är det ju skillnad på morgonurin, hållt sig ca 8h då ju. ;)
  • Cayenna
    karro 2014 skrev 2014-12-28 14:34:12 följande:

Jag trodde att jag skulle vara lugnare nu, men ikke!!! Blir ju bara oroligare känns d som:(

Kollar o jämför bilderna som är tagna från igår och idag, har du några tips, vad gjorde du?

Jag testade ju ett antal dagar efter bim pga oregelbunden mens och bara digitalt så har inga tips. Digitalt kanske?
  • Cayenna
    karro 2014 skrev 2014-12-28 14:46:57 följande:

Har beställt digitala tester:) tänkte att dem slår jag till med när jag har bim (på fredag)

Låter bra. Ett plus är dock ett plus oavsett. Så du är ju gravid.
  • Cayenna
    karro 2014 skrev 2015-01-02 09:16:34 följande:

Godmorgon, idag har jag bim och slog till med ett digitalt test <3

Härligt med digitalt Kom över när du vågar.
  • Cayenna
    Anonym (Två mf) skrev 2015-01-14 20:54:14 följande:

Ok! Ja då kan man ju ta kräm, alltid nåt iaf! Ska så klart kolla vad gyn säger med

Så när du har tagit progesteron proven så har det visat att du inte haft äl? Konstaterar man det genom att det är väldigt lågt då eller? Men visade tempen att du haft äl?

Jag tempar med och de senaste cyklerna inkl mina mf cykler har tempen gått upp efter äl men sen dalat och dippat under strecket och vart allmänt låg (för att vara efter äl) och ostadig. Därför jag är så angelägen att börja med progesteron direkt efter äl! Men jag vet ju inte om det är det, men är en känsla.

Jag har en livlig dotter som är 2,5 sen var vi tyvärr med om något fruktansvärt, fick andra dottern i våras och hon var sjuk och klarade sig inte så försöker man desperat komma över sin bitterhet genom att försöka igen och så får man mf, två ggr på raken dessutom

Så sorgligt! Styrkekram till dig och hoppas du har en lyckad graviditet snart som även blir en till livlig 2,5åring så småningom.
  • Cayenna
    Anonym (Två mf) skrev 2015-01-19 09:52:30 följande:

Tack Cayenna och Hannah8401.

Nu tror jag helt plötsligt inte på att det är progesteronet längre... eller kanske det också isf. Fick precis veta att jag har kardiolipinantikroppar. Vet inte vad jag ska tycka om detta, vet dessutom inte riktigt vad det innebär.. förutom att det tydligen orsakar missall. Fick en telefontid med min reumatolog först den 3:e februari, men ska till gyn imorgon också så tänkte ta upp det då med och hoppa få veta mer.

Känns jobbigt samtidigt som det är skönt med en orsak. De flesta som utreds får ju aldrig någon orsak till varför de får missfall. O samtidigt känns det så jobbigt att veta det är ens egen kropp som orsakat det.

Skönt på sätt och vis att få en förklaring. Försök googla, kanske finns andra som haft samma så du får veta vilken sorts hjälp som finns att få.

Hoppas du får bli gravid med småsyskon snarast!!!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?