• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Belly skrev 2013-11-26 20:35:53 följande:
    Nu är jag lite fundersam... I Fredags hade jag Ägglossning och det vet jag eftersom jag hade Älflytningar sedan 2 dagar tillbaka, ökad sexlust, ömma bröst och jag kände det även på tappen.

Men så igår kom det Älflytningar igen och likaså idag. Idag kom även den ökade sexlusten. Jag fattar inget.

Vet inte om man ska tro det här med 2 ägglossningar på en cykel. Men just nu är det svårt att tro annat??

Har läst att har man två äl så brukar det vara med någon/dagars mellanrum. Perfekt med två chanser
  • Cayenna

Solros78 skrev 2013-11-26 20:44:37 följande:
    Va, kan man ha två äl??

Läst det, minns dock ej var. Brukar då vara ca 2dagar emellan.
  • Cayenna
    Belly skrev 2013-11-26 20:48:05 följande:
    Wohoo då hoppas jag på det! Hehe

Jaaa hoppas! Du kanske inte önskar twins men det kanske ändå bara blir en
  • Cayenna

Jo, kom på....en nära släkting har faktiskt konstaterat två äl per månad. På olika dagar! Och det är konstaterat via gyn. Hon har dock inte fått twins nån gång utan ändå ett barn i taget. Haft lätt att bli gravid iallafall

• Cayenna

Belly skrev 2013-11-26 21:00:27 följande:
    Skulle vara riktigt häftigt om man lyckades få tvillingar! :)

Men sluta googla och gör twins då Spännande! Det är ju vanligare med tvåäggs bland äldre kvinnor för att kroppen överkompenserar kroppens oförmåga att släppa ägg med extra hormonpåslag.
  • Cayenna
    Belly skrev 2013-11-26 21:20:43 följande:
    Det är redan ordnat, flög på karln så fort han klev innanför dörren idag haha.
    Människa kroppen är riktigt fascinerande! En av anledningarna till att jag vill bli barnmorska!! :)

Helt rätt Den är fascinerande, och barnmorska måste vara ett av dem häftigaste yrkena. Speciellt att få se ett barn komma till världen.
  • Cayenna
    Emaria skrev 2013-11-26 21:54:07 följande:
    Jag är lite inna på att försöka få VUL men vet inte riktigt när. V12-14 kan vara vettigt för att se att allt ser ok ut efter den kritiska perioden, men skulle vara skönt att få ett innan. Kanske V8 när det hunnit hända lite. Vet inte hur strikta de är här. Gick hos fastläkare (Oslo) som inte ens såg till att jag fick ul när jag fick mitt mf. Var i slutet av v9 då, fick boka en tid i Sverige några dagar senare istället...

Om du åker till Sverige nåt kanske du kan passa på att få till ett vul? När hjärtat börjat slå eller när kritiska tiden passerat är nog rätt skönt. Man tycker ju att det borde vara lika i Norge ändå med sjukvård och så. Går säkert som på räls för dig nu men det är ju alltid skönt att se att allt ser bra ut och mysigt att se den lilla.
  • Cayenna
    sepfhrenia skrev 2013-11-27 09:21:56 följande:
    Jag hade på känn att det skulle bli så denna månad, att kroppen inte var redo. Men ändå blir man ledsen.

Vad tråkigt! Förstår att du blir ledsen. Man hoppas ju så mycket fast man tänker att det kan ta tid.
  • Cayenna

Idag kan jag tyvärr konstatera att jag verkligen fått mensen. Ingen äl innan, jag som jagade efter att pricka den. Blev lite nere men får försöka tänka positiva tankar nu. Blir att ta nya tag och hoppas på bebis i september istället. Och vara glad att kroppen kommit igång med en mens.

• Cayenna
    Patricia4 skrev 2013-11-27 20:25:12 följande:
    Ja nästa månad kanske guldägget kommer :)

Det verkar bli lång väntan för mig på nästa mens el ÄL , g-testet visar starkt plus fortf :(( var glad att din mens har kommit nu o allt funkar . På't igen !

Var inte så säker på det. Mitt gravtest var fortfarande positivt 10 dagar innan den här mensen. Trodde ju äl skulle komma när gravhormonerna dog ut men nej det blev mens på en gång.

jag hoppas på guldägget

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?