• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Tinnis skrev 2014-02-04 21:46:26 följande:

Vin och chips framför veckans brott, check!

Tack för att ni finns!

Bra!
  • Solros78
    Blåsippan84 skrev 2014-02-05 08:05:28 följande:

Jaha. Nu precis i omklädningsrummet ville en kollega berätta för mig att hon väntar barn. Hon ville säga till mig först så jag ej skulle "bryta" ihop vid fm fikat. Sa att jag bryter ej ihop för att andra får barn. Blir ju glada för dem. Men nu sitter jag hör med gråten i halsen. Vet hur alla kommer stirra på mig när hon säger det för att se så jag ej blir ledsen. Fan fan fan vilken start

Usch! Kan du inte hoppa över fikat idag då...?
  • Solros78
    Viljan finns skrev 2014-02-05 08:39:36 följande:

Usch fy fan, sånt är inte kul. Förstår verkligen dina känslor med hur andra kommer titta på dig o samtidigt att vi unnar andra deras barn. Själv har jag fortfarande svårt med andras gravidmagar som jag känner men jag hoppas o tror att det blir bättre med tiden. För egen del känner jag att jag egentligen vill undvika gravida jag känner så jag inte skrämmer upp dem/gör dem ledsna lr råkar säga typ "- Jaha, men om du inte gjort vul vet du ju inte om den lever". Ni hör ju hur jag låter! Inget man vill utsätta en ny-gravid för, haha. Kämpa på idag, unna dig ngt gott att äta, gör ngt du vill göra efter jobbet o ngt som ffa fungerar för mig - se till att håll blodsockret på en jämn o bra nivå! Enklare att må bättre då, :)
    Såg i en annan tråd en som var nygravid men inte skulle göra något ul förrän rul. Då känner jag bara, oj, du vet inte hur dåligt det kan gå utan att man märker det...
  • Solros78
    dreams85 skrev 2014-02-05 11:19:30 följande:

Men så kan man väl inte säga?!

Det är just precis det där som gör att jag inte vill berätta om mina mf för andra än de allra närmsta vännerna och familjen. Vill inte att det ska bli en press att bli gravid igen och att alla bara går och väntar på det där plusset, sneglar på magen och spekulerar så fort man tackar nej till kaffe. Som att man inte känner tillräcklig press själv!
    Håller helt med, jag vill inte att folk i allmänhet går och undrar om jag är gravid!

Skönt att mina föräldrar och syskon vet dock, då undrar inte de om man ska sälja barngrejorna osv, men i övrigt.
  • Solros78
    Blåsippan84 skrev 2014-02-05 12:41:30 följande:
    Maken jobbar i Sthlm. Tar två h med tåg hem. Vi tänkte så förut att han kunde ev åka hem en kväll å åka tidigt på morgonen igen. Men senaste cykeln var maken hemma å vi sexade till dagarna innan äl, på äl och dagarna efter. Men inget plus. Så nu känner jag att det är "onödigt" att han kommer hem en kväll så för det kommer det ändå inte gå.

Usch så negativt man tänker nu. Vi plussade direkt vid första försöket med sonen och sen vid mf. Å nu då haft ett försök som ej blev något. Men det tog på psyket.
    Fast ni behöver ju inte ha sex typ sju gånger kring äl, utan en eller två. Det blir ju väldigt många resor hem för honom om han ska komma hem så många gånger. Jag tror inte det är antalet gånger man har sex runt äl som avgör faktiskt.
  • Solros78
    Belly skrev 2014-02-06 10:16:24 följande:

Vad gör ni för att få tiden att gå medans man väntar på det där plusset? :)

Jag själv satsar på min träning igen och sen har vi börjat spara till framtida bebis i en alldeles egen liten sparbössa. Där lägger vi i alla små pengar och pantpengar som ska gå till vagn, skötbord och liknande.

Så när vi inte plussar och jag försöker tänka positivt så är en sak att vi har lite mer tid att spara pengar! :)

Så vilka är era små tidsfördriv och positiva tankesätt i allt elände?

Jag jobbar hårt på viktminskning nu med pulverdiet. Drygt tre veckor har jag tänkt köra för att få bort de kilon jag tröstätit mig till.
  • Solros78
    F89 skrev 2014-02-06 10:31:22 följande:
    Vi sparar pengar varje månad sen vi började försöka bli med barn, det gör mig ganska pepp.

Annars är det jobb, träning och serier som jag fördriver tiden med : )
    Jag sparar 1000 kr varje månad som jag är gravid, inget sparande just nu alltså men ligger 5-6000 kr i ett kuvert.
  • Solros78
    Bebisfabriken skrev 2014-02-06 11:03:49 följande:

Nej precis, man får 6 försök och sen får man inget mer trots att man betalat. Går inte det här får vi åka till Danmark, men vi vill ju helst att barnen ska ha samma donator. Men går det inte så kan man inte göra så mycket åt det.

Mest är jag arg för att dom inte sagt något om begränsat antal försök förrän nu när vi bara har två kvar. Tycker det är klantigt och nonchalant.
    Hade ni gjort något annorlunda om ni vetat begränsningen?
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2014-02-06 14:32:01 följande:
    Fyra veckor kvar till förlossning är helt ok att flyga . Vi åker utomlands i aug och kollade upp det , jag hoppas ju ha en mage då :)
    Fast kolla försäkringarna, de kan ha andra begränsningar har jag för mig.
  • Solros78
    sowe81 skrev 2014-02-06 20:01:58 följande:

Tack alla. Känns så konstigt o kommer ju oroa mig så otroligt fram till april/maj. Hoppas verkligen det ska gå vägen denna gång.

Jag är inte så bra på att tolka såna test men är du gravid alltså, så stort grattis!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?