• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

dreams85 skrev 2014-02-12 22:46:20 följande:

Skit också, håller tummarna för att det var för tidigt!
    Tack, jag ställer in mig på mens nu så får jag väl se om några dagar.
  • Solros78
    Augusti82 skrev 2014-02-12 23:03:15 följande:
    Tror det är som du säger i dina inlägg. Tar lite paus imorgon o försöker hålla koll på kroppsliga symptom istället. Tusen tack för all hjälp!!!!!

Tråkigt att se dock att du fått negativt!! Har en kompis som plussade först svagt i V8 o det var en bra graviditet. Så hoppas det är en riktig sening isf! Håller tummarna!!!
    Tack! Det är bra med alla tummar i den här tråden.
  • Solros78
    F89 skrev 2014-02-13 05:20:44 följande:
    : (

När är BIM? Har du plussat innan BIM förut?
    Jag räknade ut igår att jag plussat 14 dagar efter äl både i augusti och i december (fantastiskt med appen p tracker där jag sparar all info). Vilket då är fredag. Men samtidigt ska ju testen kunna funka ett antal dagar innan så jag har inte mycket hopp.
  • Solros78
    F89 skrev 2014-02-13 05:26:11 följande:

Jag förstår att jag kanske borde se mig själv som gravid, det gör jag inte. Tänker inte heller göra det förrän jag har klarat 3 veckor och varit på VUL för att se om det är något där inne.

Men, jag har ju fått gravid på testerna. Det jag vill säga till er som har fått en skitdag: den här cykeln som slutade i plus bestod nog av mest konstiga grejer och nedstämdhet hittills. Jag fick mens två gånger inom loppet av 14 dagar, min ÄL var sen, jag kände att jag ville ge upp och precis allt omkring mig påminde om allt som inte blev.

Kanske är det som mörkast innan det ljusnar?

Jag tror på oss allihopa!

Föratår verkligen hur du känner, jag kommer verkligen förneka allt när jag väl blir gravid. Men för mig är det nog lättare att ställa in sig mentalt på att det lika gärna kan bli missfall, inte planera eller drömma i förskott och om det går bra så se det som en positiv överraskning. Jag vet ju att jag klarat att hantera två missfall, då klarar jag nog fler...

Men jag lever på hoppet om att se samma ljus som du!
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2014-02-13 06:03:13 följande:
    Förstår din rädsla, jag kommer resonera exakt likadant.

Tack för peppningen..men det känns som om jag blivit deprimerad och igår hade jag väldigt mörka tankar. Hittills har jag hela tiden varit stark och tänkt att det kommer gå vägen men känns som om jag tappat hoppet på vägen. Sen är jag så svag, sjuk i två veckor nu och minsta lilla motstånd och jag bryter ihop. Igår var det jobbet. Var på toa o grät efter att chefen snäst till mig.

Imorse vaknade jag med munsår och rosa flytningar. Vill att mensen kommer igång ordentligt. Väntar mig en störtvåg. Idag är jag ledig så jag behöver inte göra nåt än att ligga här o försöka läka....
    Vad jobbigt att känna sig så!

Kan du satsa på någon vitaminboost, massor med grönsaker, dvitamin, promenader osv, för att försöka hjälpa immunförsvaret?
  • Solros78
    E2012smamma skrev 2014-02-13 08:12:58 följande:

Solros det är olika från graviditet till graviditet hur tidigt man kan testa , beror på hur mkt hormoner du producerar.

Håller alla tummar jag har!!!! Kram

Men kan det variera mellan olika graviditeter? Jag trodde det var ganska konstant för varje enskild kvinna?
  • Solros78
    E2012smamma skrev 2014-02-13 08:15:47 följande:
    Nä jag har läst att det har att göra med hur mkt hormoner som fostret producerar.

Kan inte svära på att det stämmer dock men det låter ju vettigt eftersom det är där hormonerna kommer ifrån..
    Aha ja så kan det ju vara, jag tänkte att det var mamman som producerade det och att det därför var samma.
  • Solros78
    E2012smamma skrev 2014-02-13 08:19:57 följande:
    Har du bim imorgon? Jag hade också bim på en fredad, Jag tror jag hade det svagaste plusset i världshistorien på onsdagen .. Knappt så att man såg . Tror det var jävligt svagt på fredagen också men på lördag morgon så va det mer synligt ...
    Ja jag tror det, då är det 14 dagar från äl i alla fall och då har jag plussat andra gånger.

Ska inte testa före lördag igen i alla fall, vi ska ha gäster imorgon så då kan jag ju dricka vin...
  • Solros78
    E2012smamma skrev 2014-02-13 08:28:12 följande:
    Har du testat nåt? :)
    Ja jag testade negativt igår kväll.
  • Solros78
    E2012smamma skrev 2014-02-13 10:18:46 följande:
    Okej men kvällsurin och innan bim då finns ju hoppet kvar.

Hade ni prickar ÄL? Kommer inte ihåg men visst va det så?
    Ja vi prickade äl, trots en febersjuk make.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?