• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

dreams85 skrev 2014-02-12 14:20:52 följande:

Åh så jag känner igen mig! Hade kunnat var jag som skrev det där, förstår precis hur du tänker!
    Skönt att inte vara ensam!

Jag går för övrigt väldigt och ältar om jag ska köpa gravtest, vet inte riktigt när det är rimligt att testa eftersom jag inte vet när bim är...
  • Solros78
    Belly skrev 2014-02-12 14:54:38 följande:

Varit hos läkaren idag bara för att göra ett Sköldkörtel prov. Men jag fick världens bästa läkare! Han verkade bry sig för det första och ville veta mycket om symptomen som jag har och hur länge vi försökt få barn bland annat.

Så det slutade med att han ville ta flera blodprover, ett omfattande blodprov. Så alla möjliga näringsämnen kollas upp nu, min lever, Sköldkörtel värden, bi njurar mm.

Idag är en bra dag! :)

Åh vad skönt med ordentlig koll!
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2014-02-12 16:27:59 följande:

Hej

Min ÄL kom punktligt trots missfall och livmoderinfektion och idag började mensen oxå punktligt. Så visst kroppen funkar bra. Det är bara det där att jag inte är gravid...:(

Mycket tårar idag och livet känns väldigt deppigt.

Hoppas den slutar blinka och du får en glad gubbe snart! Håller tummarna !

Förstår precis hur du känner det, kram!
  • Solros78
    P81 skrev 2014-02-12 17:31:50 följande:
    Jag fick blinkande gubben i 11 dgr från cykeldag 21(har normalt äl då) och gav upp efter cd 32. Fick sedan en första riktig mens på cd 61. Så kanske att jag hade äl 14 dgr före cd 61, vet ej... Drygt hur som helst!

Fast Augusti82, äl kan ju komma snart. Clearblue har blinkat många dgr för andra innan fasta gubben dök upp i en annan tråd. :)
    Jag har uppfattat det testet som att det mäter förändring, dvs inte ett fast värde. Så frågan är om det ens kan ge utslag första testdagen?
  • Solros78

Kan man testa på kvällen om man inte kissat på fyra timmar eller är det bara morgon som gäller om man förmodligen är före bim?

• Solros78
    F89 skrev 2014-02-12 18:14:46 följande:
    Jag tog mitt positiva digitala test igår kväll när jag hade hållt mig i 4 timmar. Då var jag BIM -2!
    Tog ett nu ikväll, negativt.

Jag har lite molvärk så då får jag väl istället anta att det är mensen som är på gång. Usch vad jag känner mig dyster.
  • Solros78
    Augusti82 skrev 2014-02-12 18:26:53 följande:
    Jag uppfattade på bruksanvisningen att det var LH ökningen den mätte men då har jag misstolkat det! Var inte meningen att låta nedlåtande förresten så förlåt!! Tycker bara det är konstigt att den visar det när det står att en blinkande gubbe betyder att man är fertil.... Men jag har inte några ÄL flytningar heller. De är väldigt vita o de ska vara genomskinliga väl?
    Östrogenhöjningen ska väl föregå lh-höjningen så på så sättvisar drn ju på kommande fertilitet. Men kommer det aldrig någon äl så blir det ju meningslöst.

Tack, ursäkten godtagen.
  • Solros78
    Augusti82 skrev 2014-02-12 18:26:53 följande:
    Jag uppfattade på bruksanvisningen att det var LH ökningen den mätte men då har jag misstolkat det! Var inte meningen att låta nedlåtande förresten så förlåt!! Tycker bara det är konstigt att den visar det när det står att en blinkande gubbe betyder att man är fertil.... Men jag har inte några ÄL flytningar heller. De är väldigt vita o de ska vara genomskinliga väl?
    Förresten, på cbs hemsida finns en flik med info för vårdpersonal, där kan man få en del fördjupad info.
  • Solros78
    annajenni skrev 2014-02-12 20:23:09 följande:

Hej Patricia, jag har fått tydligare streck på kvällen än morgonen med båda mina grav så jag tror det är lite individuellt :) och ni andra, jag köper cb's gamla äl tester då det är nåt konstigt med dom nya att om man testar "blinkande" gubbe i två dagar så måste man vänta 3 dagar innan testet är nollställt igen typ, det står i bruksanvisningen.. Jag fattar eg inte helt. Så jag har skippat dom och köper det gamla vanliga utan blink. Om nån läst bruksanvisningen och förstått den helt på dom nya så är jag nyfiken på hur dom fungerar..eller "ska fungera" kram till alla och grattis F89!!! Vi fick ju mf nästan samtidigt så nu fick jag lite hopp själv! :)

Jag har också återgått till cbs gamla test.

Men nej, det är att om man får fast gubbe (dvs har äl) så kan man inte testa igen på några dagar men det behöver man ju inte heller eftersom man då haft äl.
  • Solros78
    Tinnis skrev 2014-02-12 22:13:25 följande:
    Du har väl inte BIM än på ett par dagar? Jag plussade senast först på BIM +3.
    Nej jag vet inte. Ska jag räkna 14 dagar från äl så är det på fredag. Ska jag räkna min vanliga menscykels längd så var det ju typ i måndags...
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?