• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Sapply skrev 2014-02-03 13:32:15 följande:

Ja, det är som att det är tabu att prata om allt tråkigt som kan hända men det är mycket man inte vet här i livet som faktiskt händer folk varje dag.

Ja, skulle vi bli gravida igen skulle jag nog räkna med missfall i större utsträckning än förra gången eftersom det kan hända igen. Man får väl vara glad att man blir gravid alls, men för mig är det alla planer och förhoppningar som känns värst att mista i samband med missfall.

Vi får hoppas vi snart får våra lyckträffar som stannar tiden ut :)

Ja jag håller med, det är planerna som går förlorade som är jobbigast. Som att bli snuvad på en underbar resa.

Jag tror inte jag kommer ha minsta problem att prata om mina missfall sen när jag väl är synligt gravid eller fått bebis. Nu vill jag inte berätta om våra planer på ett tredje barn och därför vill jag inte heller berätta om missfallen. Men jag känner inget känsligt med att prata om missfallen i övrigt.
  • Solros78
    annajenni skrev 2014-02-03 15:33:50 följande:
    Ingen som vill svara? Hur gör ni?
    Jag räknar inte dagarna från äl, jag utgår från dag för förväntat mens...
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2014-02-03 15:44:55 följande:

Hej

Är så otroligt less. Missfall den 16 jan som gav en livmoderinfektion, har haft så otroligt dåligt bemötande från sjukvården med allt detta så jag kräks. Blev så mycket värre hela grejen har knappt varit frisk på tre veckor. Och dyrt .. Över 3000 kr i karensdagar, 500 kr i mediciner, 600 kr läkarkostnader och allt detta lidande både psykiskt och fysiskt. Så less nu!!! .. " bara ett missfall " .. För mig är det ett rent helsicke :(

Men åh vad eländigt, att det inte kan vara nog för dig! Hoppas verkligen du blir frisk och pigg igen snart!
  • Solros78
    mimmih skrev 2014-02-03 17:03:26 följande:

Så startade diskussionen om decemberbebisar! smile1.gif Ja, det är ju de månaderna som kommer nu, jag hade själv tänkt att ta upp det. Jag har varit lite inne på att försöka undvika en decemberbebis. Vet att alla barn är individuella men jag skulle vilja undvika att ha ett barn som är nästan ett helt år yngre än vissa andra i klassen. Osv osv. Men samtidigt känner jag att man kanske ska vara försiktig med vad man önskar? Om det inte tar, kommer jag säkert att ångra att vi inte börjar direkt. Och i slutändan kommer jag ju att bli glad oavsett!

Min fråga är ändå: Någon som vet exakt hur länge man måste vänta för att undvika decemberbarn? De kan ju vara tidiga med och allt det där...

Alltså, man kan ju få en prematur så ska man vara toksäker så får man väl vänta ett antal månader. Men jag tänker att om plus minus två veckor för bf undviker december är jag nöjd.

Jag var helt inne på att pausa för decrmber när vi försökte få första barnet. Men sen när det tog några månader (fem månader helt utan äl efter ppillerstopp) tog barnlängtan över och vi körde ändå, så blev det decemberbarn.

Men nu vill vi undvika två barn då, slutet av november dock helt ok.
  • Solros78
    mimmih skrev 2014-02-03 17:37:21 följande:
    Tänkte mest om man vill undvika prematur. smile1.gif
    Solros78 skrev 2014-02-03 17:30:00 följande:Alltså, man kan ju få en prematur så ska man vara toksäker så får man väl vänta ett antal månader. Men jag tänker att om plus minus två veckor för bf undviker december är jag nöjd.

Jag var helt inne på att pausa för decrmber när vi försökte få första barnet. Men sen när det tog några månader (fem månader helt utan äl efter ppillerstopp) tog barnlängtan över och vi körde ändå, så blev det decemberbarn.

Men nu vill vi undvika två barn då, slutet av november dock helt ok.
    Vilken period ska ni pausa nu?

Jag tror att vi kör på oskyddat sex, men kanske inte med äl-stickor de första månaderna. Kanske ändå kan vara skönt att inte dra igång den karusellen meddetsamma. OM jag nu kan hålla mig ifrån det. Antagligen inte! Haha! Eftersom det är vårt första barn vi ska försöka få till, kanske det är bäst att bara köra igång? jag vill ju hellre ha decemberbarn än inga barn alls? och jag har fått min man att lova mig att vi inte sätter för mycket press med skolstart etc. Han kommer från en familj där det är mycket hög press på vidareutbildning, bästa skolresultat, karriär etc.

Jag tror det bara behöver bli ett uppehåll. Om nästa bf (efter det här försöket) blir i slutet på november kan vi hoppa över det som kanske blir runt jul och sen köra på det som blir i januari. Men jag har inte helt koll på menscykeln ännu för att veta mer exakt.
  • Solros78
    mimmih skrev 2014-02-03 19:15:42 följande:

Ni som använder P tracker - när räknade ni första mensen efter missfallet som avslutad i appen? Det verkar som att blödningen är klar men jag har en känsla av att de bruna flytningarna kommer att pågå ett tag...

Förra missfallet körde jag i appen som att missfallet var mens osv men det blev jättekonstig statistik av det (då första mensen efter missfallet kom så tidigt) så nu har jag inte reggat mens alls ännu.
  • Solros78
    F89 skrev 2014-02-03 19:16:29 följande:

Stolt över mig själv idag. Jobbig incident på eftermiddagen. Istället för att älta eller äta och tycka synd om mig så snörde jag på mig skorna och gick ut och sprang. Nu känns det mycket bättre ; )

Vad bra du är!
  • Solros78
    sowe81 skrev 2014-02-03 19:43:11 följande:

Jag skulle gissa att äl kommer lika många dagar efter mensens första dag oavsett när mensen kommer, om den brukar komma ungefär lika många dagar efter mensen annars.
    Tiden mellan mens och äl kan variera medan lutealfasen (tid mellan äl och mens) tydligen ska vara rätt så konstant hos varje kvinna.
  • Solros78
    mimmih skrev 2014-02-03 20:32:49 följande:
    Använde du gratis-appen då eller? Jag har köpt den fullständiga versionen och där reggar man ju att man varit gravid, så jag har inte räknat missfallet alls. Utan börjar om nu när första mens har kommit. Tror att jag reggar att den är över nu när jag slutat att blöda? de där flytningarna kan ju nog hålla på ett tag och det verkar ju konstigt att räkna alla de dagar som mens. Antar jag...
    Nej jag har den riktiga. Men jag trodde du menade att du reggade själva missfallet som första mensen och det var det jag gjorde förra gången men inte nu. Den här gången har jag bara stängt av gravidläget men fyller inte i mens förrän första mensen efter missfallet.
  • Solros78
    Tinnis skrev 2014-02-04 17:51:25 följande:
    mimmih skrev 2014-02-04 17:05:33 följande:Vad bra att du kom fram till slut! Ja, det kan ju tyvärr ta lite tid att få mens, till mig sa dom 6-8 veckor. Förstår att det är jättejobbigt att gå och vänta på den men försök att koppla av och tänka på att de flesta får ju vänta ett bra tag på första mensen. Kram till dig.
    Tack! Jag har väl hakat upp mig lite på det som läkaren sa, att mensen skulle komma efter 4 veckor. Och det kändes ju så. Kändes precis som mensvärk i förra veckan, men bara under kortare stunder. Jag måste försöka koppla bort de tankarna, men att samtidigt vänta på mens och veta att det finns en pyttechans att jag skulle kunnat bli gravid. Jag vågar liksom inte dricka vin eller så heller.

Är helt utpumpad nu. När jag kom hem från jobbet började jag storgråta, det är alla tankar på att bilda familj. Att det inte var min tur än, fast det var det innan. 

Och på jobbet så hade de kollat resultaten i laget. Jag hade tydligen bäst resultat för januari, hur f-n gick det till då?! Jag blir så arg på mig själv för det är ingen som tackar mig och så funderar jag på om jag bara har kört på när jag har varit på jobbet. Stannar inte upp och tänker. Varför syns det liksom inte att jag har mått dåligt?

Eller så var det bara tur. Förmodligen det ;)

Jag är en sån som tänker för mycket. Ofta.

Usch stackare, vad det verkar snurra i ditt huvud och vara rörigt i kroppen, hoppas det blir bättre snart!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?