• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

mimmih skrev 2014-02-13 18:07:00 följande:

Igår fick jag resultatet från mitt sista VUL - alla rester efter missfallet är ute. Så nu är det "bara" att försöka igen.

Vad skönt!
  • Solros78
    Tinnis skrev 2014-02-13 18:46:44 följande:
    Så skönt! Min mens är här med råge, så var det något kvar så bör det ju komma ut nu också. 

Det är många på jobbet som säger att jag ser trött och ledsen ut. Jag försöker verkligen att vara som vanligt men det är ju sant som de säger -jag är både trött och ledsen. Jag tar mig igenom dagarna och pratar väder och jobb med kollegor, men jag är inte glad alls. 
    Jag känner mig också verklige så, trött och låg. Har varit väldivt intensivt en period nu och mörkt och kallt och sen allt med missfall ovanpå det. Jag som trodde man skulle gå mot våren gravid...
  • Solros78
    missnea skrev 2014-02-14 06:12:09 följande:

Jag fick ju missfall tidigt. V 6 nånting. Men dem tror att missfallet va nån vecka innan.. Räknar man blödningen som mens? Så man får typ äl 2v efter det? Har alltid haft väldigt regelbunden... Klart ingen kan veta helt säkert men har nån någon aning om hur det fungerar?

Ja jag fick äl 16 dagar efter att jag började blöda ordentligt. Men att det blev ett missfall var nog klart egentligen någon vecka innan det.
  • Solros78
    F89 skrev 2014-02-14 10:31:05 följande:
    Jag brukar köpa CB digital (de rosa) från billigatester.se

Det kostar såklart en del men som solros78 skrev en annan dag så betalar jag gärna lite mer för den tydligheten som de testerna ger!
    Precis , jag kör också cb digital, köper från apoteket. Gravtest går ju sällan åt mer än två för en menscykel om ens några så det blir ju inte så dyrt.
  • Solros78
    Blåsippan84 skrev 2014-02-14 13:02:29 följande:

Såg att många testat clearblue rosa äl test. Jag körde sist med de lila, men trots vi sexade till det dagarna innan å på äl så blev det inget. Skulle väl ändå inte blivit någon bebis men undrar om det är stor skillnad på dem?

De lila betedde sig lite konstigt för mig så jag har återgått till de rosa.

Sannolikheten att bli gravid en viss månad om man har sex vid äl är väl typ 20-30 procent, beroende på ålder.
  • Solros78
    mimmih skrev 2014-02-14 17:50:10 följande:

Nu är jag arg! Två dagar i rad har jag testat med äl-stickor utan att få någon referenslinje. Lila CB. Jag använde dom innan graviditeten utan problem. Igår tror jag att jag kan ha kissat för länge på stickan men idag var jag noga med att räkna sekunderna. Vad gör jag för fel? Så störigt!

Vad är referenslinje?

Jag kissar i mugg, förstår inte hur man gör för att pricka annars...
  • Solros78

Nu tog jag ett nytt test, åter negativt. 15 dagar efter äl, så nu känns det kört. Så nu tar jag en treo mot mina sega huvudvärk och inväntar mensen...

• Solros78
    E2012smamma skrev 2014-02-15 10:06:21 följande:
    Ja det är jättebra

Har också ätit D-vitamin nu efter missfallet men det står på att man inte ska äta om man e gravid.

Ska kolla m Bm men nu börjar det ju bli ljusare samt så har jag solat solarium några ggr :) och graviditet e ju lite som en lång PMS :)
    Va ska man inte äta d-vitamin som gravid, det verkar ju jättekonstigt?
  • Solros78
    E2012smamma skrev 2014-02-15 11:17:08 följande:
    Nej jag tror inte du ska äta när du försöker bli gravid

Däremot tror jag man kan äta rosenrot och annat men det kan man ju enkelt kolla upp.

Jag tyckte det hjälpte. Men gick i kbt samtidigt pga oro/hypokondri som jag åt så vet inte om det var kombination eller kanske placebo men hur som helst hjälpte det:)
    Rosenrot ska man inte äta efter äl!
  • Solros78
    P81 skrev 2014-02-15 19:10:29 följande:
    Nej det är drygt som fn. Tror den kommer till dig snart!

Vet ni tjejer hur mkt urin det minst behövs i muggen? Tacksam för svar.:)
    2-3 cm lång är ju testdelen på cbs test i alla fall.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?