• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Ninja85 skrev 2014-02-25 23:41:18 följande:

Nu är det över en vecka sedan mitt missfall och jag har i princip slutat blöda, bara liiite brunt nu.
    Jag tog ett gravtest den kvällen då jag började blöda, det är det starkaste på bilden, igår tog jag ett till för att kolla om hormonerna är borta, men det visar ett svagt streck. Är det en normal minskning av hcg på en vecka efter missfall, nån som vet? Eller tyder det på att det kan finnas rester kvar?

Efter mitt första mf tog det 17 dagar innan hcg var noll, efter mitt andra tog det bara en vecka. Så det kan nog variera kraftigt.
  • Solros78
    Tess1984 skrev 2014-02-26 09:32:21 följande:

Hejsan tjejer.
    Fick min mens inatt som varit 5 dagar försenad, trodde faktiskt att jag var gravid och nu inbillar jag mig att jag haft ett tidigt missfall, är så ledsen just nu...
    Jag skulle tagit ett gravtest idag men det behövdes inte =(

Kram

Vad tråkigt, det är så extra jobbigt när man börjat hoppas!
  • Solros78
    Tinnis skrev 2014-02-26 20:05:10 följande:

Man kan ju bli insnöad på dethär med att göra barn.. Jag har fortfarande nej på äl testerna, men tempen har inte stigit än så jag tänkte att vi kör på varannan dag tills något händer.

Nu är det så att mannen här hemma inte vill schemalägga sex. Han tycker att det är oromantiskt. Även fast han mycket väl vet att det behöver bli mer regelbundet än innan. Så då känns det som att det hänger på mig att "förföra" honom varannan jäkla dag i stället.

Lite som "Men oj, älskling, vill du igen".. 

Han åker bort hela helgen så jag har sagt till honom att fredag morgon ska det bara göras, bara så han vet. 

Det är verkligen inte romantiskt dethär haha!

Här är det typ att maken är inte så intresserad av sex alls för närvarande så ni kan ju tänka er hur kul det är att föreslå sex för att man har äl...
  • Solros78

Åh jag vill så gärna ha äl. Vi kommer göra uppehåll för decemberbarn så det här är sista försöket för 2014 och när man ska göra uppehåll känns det ju extremt trist om man inte ens får chansen den här månaden. Dag tolv idag och ingen äl eller ens älkänningar ännu och jag har haft äl på dag 11, 12 och någon gång dag13 (förutom förra månaden efter missfallet då det var dag 16). Så jag lever på hoppet några dagar till.

• Solros78
    F89 skrev 2014-02-27 08:22:53 följande:
    Du känner inte på tappen eller?
    Nej. Jag har lite koll på flytningarna och kör ältester. Fast flytningarna blir jag i och för sig inte klok på heller. De var jättemycket och trådiga på dag 5-6, sen väldigt sparsamma efter det. Lite trådiga igår men väldigt liten mängd och de brukar bli rikligare vid äl så jag tror inte på det helt ändå än.
  • Solros78

Jag blir lite orolig att cb är på väg att sluta sälja det rosa ältestet och bara satsa på de lila med den dubbla hormonindikatorn. Var på typ fyra apotek nu men inget hade det rosa. Jag litar inte på de lila och när man som jag nu behöver nya stickor efter att ha testat i en vecka blir det ju också helt fel att testa med de lila som handlar om att jämföra nivåer över dagarna.

• Solros78
    F89 skrev 2014-02-27 18:00:30 följande:
    Jag hade beställt hem en rejäl laddning från nätet och bunkrat upp!
    Jo men det är för sent den här cykeln och tänk om jag skulle bli gravid?
  • Solros78

Jag förstår inte min kropp. Jag har lite ömma bröst men när jag googlar på det så verkar det vara vanligast EFTER äl? När sjutton har jag haft äl i så fall...?

• Solros78
    Patricia4 skrev 2014-02-27 20:49:59 följande:
    Den här gånger hade jag ömma innan ÄL ! Jag är lika förvirrad..
    Jaså, det låter ju hoppfullt! Jag hoppas ju fortfarande få äl imorgon eller lördag.
  • Solros78
    Tinnis skrev 2014-02-27 21:38:01 följande:
    Här är en till som väntar på ägglossning. Tills dess har jag bestämt att vi ska ha sex varannan dag. Mannen känner sig som en avelstjur, men det får han tusan ställa upp på. Jag ska ju sköta hela den kommande graviditeten inklusive förlossning.. Inte för att tävla, men ändå ;)
    Vi körde så förr men inte nu. Nu blev det sex måndag och torsdag och sen om det blir någon äl. Jag blir så jäkla less på att vänta på äl, två missfall och sen ska man inte ens få äl så chanserna är körda?!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?