• Kirsten

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Bebisfabriken skrev 2014-01-20 19:39:31 följande:
    Vi är två kvinnor, så vi har donerade spermier. Vi har en son på 1.5 år som sambon bar. Då lyckades vi på tredje försöket. Vi lyckades på mitt tredje också, men tyvärr fick jag missfall i v 7-8. Nu har vi precis gjort 4:e försöket på mig.

Då förstår jag, då är jag inte riktigt där;) men det kan ju som sagt bli aktuellt först med makeinsemination och sen ivf för vår del. Men då borde det ni gör vara snarlikt med makeinsemination dvs insprut av spermier och inte utplock av ägg eller har jag helt fel?;) Attans att 3:e försöket blev ett mf, det verkar ju iaf som att det funkar så du ska se att det blir 4:e gången gillt istället!:)
  • Kirsten
    sowe81 skrev 2014-01-20 20:14:04 följande:
    Min livmodertapp beter sig lite konstigt denna månad. Den har varit mjuk typ ända sen mensen och idag var den jättemycket tippad bakåt. Har ännu inte fått positivt på äl-test. Är på cykeldag 11 bara.

Hur länge brukar tappen hålla sig mjuk innan äl?

Ingen aning, min är hård nu, en vecka innan äl!;) Ska den va mjuk eller är det olika från person till person?:)
  • Kirsten
    E2012smamma skrev 2014-01-20 20:44:00 följande:
    Får jag fråga varför ni känner på tappen?

Är det verkligen bra att pilla där i onödan? Antar att ni tvättat och spritat händer innan men ändå?

Intressant att veta vad man kan känna där?

Haha, det låter ju knäppt!:) När jag kollar sekretet känner jag tappen på samma gång, försöker analysera sekretet dagarna innan äl!;)
  • Kirsten
    Belly skrev 2014-01-20 20:51:59 följande:
    Jag har känt på min tapp genom vissa cykler. Intressant och lära sig hur den fungerar.

Jag tror inte att det är farligt att peta där, har man bara tvättat händerna så är det nog ingen fara.

Sambon är ju på besök där ibland och då spritar vi iallafall inte någon av hans kroppsdelar.

Så sant, kanske ska be min sambo analysera tappen i fortsättningen!;) Hahaha!

Jag har känt innan jag får mens också om den är öppen eller inte, då vet man vad som komma skall!:(
  • Kirsten
    Bebisfabriken skrev 2014-01-20 22:03:48 följande:
    Det är väldigt likt er behandling :) när vi gjorde första barnet var det på högkostnadsskyddet. Då får man 3-4 inseminationer och en ivf.. Nu är vi egenbetalande kunder vilket svider i plånboken. Särskilt nu när dom höjt från 7500 till 10 tusen per insemination. Hoppas ni klarat det på inseminationerna, det är ju minst krävande för kroppen :)

Har aldrig tänkt på alla sätt som finns innan jag själv hamnade här! Förstår att det svider, jag tyckte dock makeinsemination som också kostar runt 9000 va billigt jämfört med ivf!;) Men man vill ju ändå till sist ha valuta för pengarna!:) Jag håller tummarna för er nu att detta blev er sista gång!:)
  • Kirsten
    SaandraR skrev 2014-01-21 06:00:23 följande:
    Och där kom mensen :( tror det kan va tidigt mf..kom lite klumpar, eller mer som sega "trådar" hade så i slutet på förra missfallet...fyfan idag är jag ledsen :(

Usch, vet hur det känns! Så jäklans hopplöst! Men det är bara att kämpa, kämpa, kämpa!:)
  • Kirsten
    Bebisfabriken skrev 2014-01-21 19:41:18 följande:
    Jag skulle ta ett lån och betala 100000 om jag GARANTERAT fick ett barn. När man väl har bebis i sin famn kommer det nog vara värt varje krona. Jag önskar också att det fått vägen denna gång och att jag då ska månlite bättre. Vet inte riktigt varför, men jag har blivit så extremt gråtmild efter missfallet och ibland kan jag få en känsla av att inget betyder nåt. Och sen i mår jag plötsligt jätte bra ett tag.

Precis, känner också att det är värt alla pengar i världen bara jag får ett barn till!:) Det är inte så konstigt för man vet ju inte var denna väntan kommer sluta nånstans, och jag kommer på mig själv tänka dumma tankar och då kan man ju gräva ner sig helt!
  • Kirsten
    Bebisfabriken skrev 2014-01-21 20:19:36 följande:
    Jag får hela tiden nu och tänker att jag inte är gravid för att förbereda mig, men jag vet att jag kommer bli helt förstörd om vi misslyckas denna gång med. Vi fick reda på missfallet när vi var på fertilitetskliniken och nu nör vi skulle dit igen för att inseminera så hade jag panik. Hemskt att vara tillbaka på det stället.

Jobbigt med tudelad känsla inför ert besök! Förstår exakt det där med att tänka realistiskt men ibland smyger ju hoppet på men då får man nästan stoppa sig själv så man inte blir för ledsen när mensen väl kommer!
  • Kirsten
    pelagonia skrev 2014-01-21 21:21:03 följande:
    Hej! 

Hoppar gärna in här efter ett tips :)Är en tjej på nyss fyllda 39 år. som bor i Skåne Jag Fick konstaterat MA den 8 Januari då jag trodde jag befann mig i vecka 11. Fostret hade då varit dött i sedan v 6. Åkte in för jag fick rosa röda flyttningar. Blödde mycket och fick värkar från och till mellan den 10-17 Januari. Nu har det kommit pyte lite varannan dag. Har tagit Gravtest om är nu mycket svagt.I med min ålder så kör vi gång direkt vid ÄL, även om jag fr det nu efter missfallet. Skall om några i slutet av veckan börja kolla ÄL tester.Har annars två pojkar på 4 och 7 år och längtar efter en trea.Ha en bra kväll !!  

Välkommen, trist att du måste hoppa in här också! Det är bara att köra på så fort du slutat blöda, jag funkar så iallafall och hade inte nåt tålamod att vänta efter mitt mf:) Men det är sjukt vad man ska behöva vara med om!
  • Kirsten
    Bebisfabriken skrev 2014-01-22 17:49:40 följande:
    Nä jag tror inte det, det som höjer oddsen för insemination på sjukhus är ju att man gör det när man har ägglossning. Men ägglossningstest kan du göra hemma också och för er som kan göra det på vanligt vis ökar chansen om man har sex samma dag som ägglossning OCH dagen efter och dagen innan :)

Visst är det så att man tvättar spermierna vilket gör att det bara är dom bästa kvar, sen om det spelar någon roll vet jag inte. Men det borde det ju göra för annars verkar det onödigt tycker jag!;)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?