• Kirsten

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

paron skrev 2013-12-08 08:25:19 följande:
    Mensen slut, dags att försöka igen då.... För 5e gången. Snart gått ett halvår efter vårat missfall, och inte lyckats bli gravida ännu... SUCK! Börjar tappa greppet om detta. Denna månad väljer jag dock att strunta i äl test och gravtest. Mitt psyke måste vila, så denna gång räknar jag heller inte med en graviditet.

Det är skittugnt, jag vet. Förstår inte hur det kan gå så fort för vissa. Vilket försök blev du gravid på när det blev mf? Jag fick ju mf på 6:e försöket och är nu på 8:e, bim nästa vecka! Men skam den som ger sig, det kommer att gå!:)
  • Kirsten
    F89 skrev 2013-12-09 06:10:08 följande:
    Ni som ÄL-testar på jobbet, hur får ni till det? Alltså smyga med ett test in på toaletten.. Jag antar att ni inte samlar upp urinen innan heller?

Jag funderar på att börja testa utan att min sambo vet om det. Han var väldigt stressad den här cykeln och det låste sig ett par gånger. Jag vill använda ÄL-test men jag vill inte att han ska känna tvånget från dem.

Jag kan inte testa på jobbet!;) Försöker istället gå och kissa sista gången runt 14:30 på jobbet och sen testa vid 17:30 när jag är hemma innan min sambo kommer hem. Vill inte heller göra så stor grej av det och min sambo är så nyfiken så jag försöker bara säga till när jag tror det närmar sig!;) Sen tänker jag också att då har man en chans att ligga på kvällen, förut testade jag också på morgonen, men fick för mig att testet säkert hade gett utslag kvällen innan också.
  • Kirsten
    F89 skrev 2013-12-09 11:33:32 följande:
    Idag är ytterligare en gråtdag : (

Tror ni det kommer vara såhär tills man plussar på nytt?

Jag förstår dig och det är ok att va ledsen. Jag gråter inte så mycket men ibland slår tanken mig hur orättvist livet är och då känns det piss. Dock har vi vänner som precis förlorade sitt barn i månad 6 så jag tänker hellre en fullgången graviditet men att det får ta lite längre tid isåfall! Kram på dig!
  • Kirsten
    Belly skrev 2013-12-09 15:43:20 följande:
    Bim + 3 idag, ingen mens och inget plus. Haft svag mensvärk sen igår morse.

Behöver jag säga att jag är less på allt det här :(

Håll ut! Jag plussade inte förrens bim+5/6 med min son så så länge mensen inte kommer finns det hopp!:)
  • Kirsten
    Belly skrev 2013-12-09 16:37:58 följande:
    Det gav en lite hopp att höra iallafall! :)

Samtidigt som man är livrädd att hoppas för mycket.

Jag förstår dig! Min mens kan komma mellan imorgon och torsdag, så jag vill bara ha det överstökat istället för att slippa pinas!;) Men nån gång ska det ju vara vår tur också!:)
  • Kirsten
    Belly skrev 2013-12-09 17:31:27 följande:
    Spännande! :) Ja men precis så är det ju antingen får det komma ett plus annars så kan mensen komma direkt tycker jag!

Ja och jag hoppas att det är våran tur båda två den här gången! :)

Du skrev att du plussa på Bim 5/6, men när tog du det sista negativa innan det blev plus då? :)

Jag vet att jag tog ett 2 dagar innan som var helt blankt, stickan jag tog bim+5/6 var så svagt så jag trodde inte på det då (vet bättre nu;)) så jag tog ett cb 2 dagar efter det som visade gravid 1-2.

Nu börjar jag känna av mensvärk så det är väl bara att vänta in mensen, suck!
  • Kirsten
    zebra skrev 2013-12-09 21:48:59 följande:
    Har varit borta några dagar och inte hunnit skriva eller kommentera. Försökt läsa äldre inlägg och beklagar det som hänt för de nya på tråden :( 

Och grattis för de som plussat!

Testade till slut på ca BIM+4 och visade ett plus! : D Tack alla för ert stöd, utan era kommentarer och svar på frågor tror jag jag varit rätt så förvirrad nu och inte misstänkt graviditet! Testade negativt vid BIM-4 och tappade nästan hoppet. Ska försöka inte vara alltför orolig och önskar er alla lycka till! 

Kommer fortsätta läsa tråden trots denna enorma trötthet hehe.

Åhh, vad roligt, grattis grattis!:)
  • Kirsten
    Belly skrev 2013-12-10 15:17:30 följande:
    Bim + 4 idag och än så länge ingen mens. Mensvärken kommer och går svagt svagt, nu på eftermiddagen så har den dock ökat lite i styrka.

Imorse hade jag fått en liten droppe färskt blod på tampongen, eller droppe..det var mer som en  halv droppe så löjligt lite var det.

Än vågar jag inte hoppas något, med tanke på droppen och ökat mensvärk så ställer jag nästan in mig på mens imorgon..tiden får utvisa

Håller tummarna för att den håller sig borta och du istället plussar snart. Jag har klarat mig utan mens idag jag med men det känns som att det är nåt på gång!:(
  • Kirsten
    Maho81 skrev 2013-12-10 21:05:39 följande:
    Jo det är gravtest =D Men hur sjutton räknar man när man inte fått någon mens emellan? Är första dagen på missfallet sista mensens första dag?

Grattis från mig med, ett streck är ett streck!:)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?