• Kirsten

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Belly skrev 2013-12-11 05:50:32 följande:
    Där kom mensen..ganska skönt ändå för jag var trött på att inte veta.

I flera månader nu har det lagts all energi åt att skaffa barn, det börjar bli tröttsamt och vi behöver en paus. Att få bara vara.

Så nu tar jag en paus från familjeliv, sex på bestämda dagar och Ägglossningsuträkning.

Nu tar jag jullov ;)

Ha det så gott tjejer och lycka till! Jag tittar in om några veckor igen när energin är på topp igen! :)

All förståelse för dig, jag gjorde nåt liknande för några månader sen! Men jag slutar inte heja på dig för det!;) Så återkom gärna med glada besked!:)
  • Kirsten
    Blåsippan84 skrev 2013-12-11 21:06:53 följande:
    Tittat runt lite på nätet om olika äl och graviditetstestet. Finns paket att köpa. Känner att jag under julledigheten ska börja testa, men undrar hur stort paket med tester tycker ni att jag ska köpa?

Bm sa att det ej gjorde ngt att plussa innan mensen kommit igång. Var på efterkontroll idag och gynekologen tyckte att man skulle vänta in en första mens, hmm. Hur ska vi göra? Maken jobbar i Sthlm under v så därför trodde vi att vi skulle plussa under julen men blev tidigare men slutade med missfall för en v sedan.

Jag har köpt från testlagret och då körde jag på 28 st äl-test, bara för att kunna slösa med dom nu efter mf och för att kunna testa 2 ggr om dagen när man ser att stegring är på gång. Tror även jag köpte 20 gravtest för att verkligen kunna kolla så mf var ute ur kroppen. Vi körde på på en gång, utan mens i mellan ( fick mf i v 6) men nu blev det ju inget men;) Min läkare sa också vänta men tänkte att så säger dom till alla!;) Hoppas du blev lite klokare!:)
  • Kirsten

Ja vad säger man!? Mensen kom nyss, skit också! Trodde faktiskt det var vår tur denna gång!

• Kirsten

Tack Patricia och Camilla! Dock känns det inte så, nästa gång blir vårt 9:e försök!:( Trodde aldrig det skulle vara såhär svårt, vi har ju varit på utredning privat för 2 mån sen och allt ser bra ut, men hur kan det då ta sån tid?

• Kirsten
    busmonstret skrev 2013-12-13 07:42:20 följande:
    Jag förstår precis hur du menar! Vi försökte i 11 månader innan det tog sig. Tyvärr mf sen då så vi är inne på försökt 13 nu.. men du ska se att det kommer ett plus för oss snart :)

Styrkekram

Tack, det är så skönt att bli påhejad av nån i samma situation! Innerst inne tror jag också plusset kommer snart, vågar inte tänka nåt annat!;) Upp med humöret och på't igen!:) Kram tillbaka
  • Kirsten
    Solros78 skrev 2013-12-13 08:19:17 följande:
    Usch och fy!

Det är ju fånigt, man vet hur statistiken ser ut för chansen att bli gravid per månad (i min ålder är den väl typ 20 procent) och ändå kommer jag precis som du bli tokbesviken om jag får mens den här månaden.

Det är nog samma statistik för mig men jag tycker ändå inte det är rättvist!;) Det är väl som sagt bara att köra på och hoppas på nästa gång!:)
  • Kirsten
    Blåsippan84 skrev 2013-12-13 08:08:01 följande:
    Kram till er båda. Håller tummarna att det snart är er tur:).

Jag har precis slutat blöda efter mf så vi väntar väl in mensen innan vi vågar hoppa på banan igen.

Tack, håller tummarna för dig med!:)
  • Kirsten
    Blåsippan84 skrev 2013-12-13 19:50:36 följande:
    Måste bara fråga. Fick mf för 9 dagar sedan. Slutade blöda för två dagar sedan. Sitter nu med sådan förbaskad molande värk i hö äggstock. Ok tror ni?

Var på efterkontroll i ons och då var allt borta enl vul.

Ägglossning?
  • Kirsten
    Blåsippan84 skrev 2013-12-13 20:38:53 följande:
    Redan tror du? Skulle ej ha äl i "vanliga" fall och om man tänker mf är första dagen på mensen så är det för tidigt för äl då jag har 28 dagars cykler annars. Men kroppen kanske blir lite konstig efter mf?

Sekretet är nu som vid äl å jag är egentligen sugen , som jag blir vid äl ;) men vågar ej ha oskyddat ännu om livmodern ej pallar med ett nytt ägg nu. Har ej annat skydd hemma, haha

Äh, tänk att om kroppen är redo så blir du gravid annars var den inte redo denna gång. Ha sex om du är sugen!:) Jag fick iofs äl. dag 22 men brukar ha sent annars med så det kan väl va mycket möjligt att din är på g!:)
  • Kirsten
    sowe81 skrev 2013-12-14 07:12:21 följande:
    Å där kom mensen. Jäkla skit. O nästa äl blir typ i mellandagarna så det lär ju bli svårare att få till det. Dubbelskit...

Skit också! Nästa gång är vår tur!:)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?