• Kirsten

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

F89 skrev 2014-01-31 09:20:23 följande:
    På tal om sex och press osv så var min ÄL-kväll inte riktigt det jag hoppats på.

Sambon fick prestationsångest igår pga glad gubbe och blev arg och ledsen. Jag blev arg och ledsen för att han gav upp efter bara ett försök när han märkte att han var pressad. Jag menar på att i den här karusellen så är det ändå oftast jag som får kämpa med kroppen och känna efter och bevaka och jag ger fan inte upp, därför blir jag arg när han gör det. På tredje försöket fick vi till det men efteråt började båda gråta. Främst för att vi är i den här situationen, att vi "måste" (det är ett val vi gör) ha sex runt ÄL och gärna pricka helt men också för att båda nog blir lite rädda av att det verkar sätta sig i huvudet på honom och hur det blir i förlängningen. Jag känner ändå att det blev bra efteråt, vi var ledsna tillsammans och samtidigt nöjda över att vi fick till det.

Båda är överens om att hellre en sån kväll än att någon av oss ska sitta vid nästa mens och känna att det var dens "fel" att det inte tog sig, men självklart är det inte lätt alla gånger.

Jobbigt för er när det blir så, men skam den som ger sig!:) Ni verkar också kunna prata om allt och det är ju det viktigaste! Hos oss så är det oftast inget prat som gäller, det är antingen skämtsamt eller krig, som sagt vi är väldigt olika!;)
  • Kirsten
    F89 skrev 2014-01-31 10:50:36 följande:
    Så länge man får glad gubbe så har inte ÄL skett eller? Försvinner den först när ägget har släppt?

Förut testade jag bara på morgnarna och oftast kände jag äl under dagen och på kvällen, då slog det mig att jag säkert redan hade fått glad gubbe kvällen innan så nu har börjat testa på kvällarna istället. Jag vet iaf att mina bröst blir ömma samma dag som glad gubbe och att äl känns av snart därefter. Jag har ibland också testat morgonen efter och då har det varit blankt så min äl sker bevisligen snabbt. Det är ju olika för alla men känner du nånting så du kan analysera din? Svarade kanske inte på frågan märkte jag, ägglossningen borde inte ha skett om glada gubben visar sig.
  • Kirsten
    Anonym (Lilla Jag) skrev 2014-01-31 11:17:36 följande:
    Hej,

Tar någon av er progesteron?Jag fick nytt recept och då menade läkaren att Progesteron Mic hade utgått ur sortementet. Istället fick jag Lutinus 100 mg. Men Progesteron MIC var ju på 400 mg progesteron, det är ju avsevärt mycket högre dos!!Jag tycker det verkar märkligt att dosen ska vara sååå mycket lägre!Någon annan som fått samma rekommendationer?

Tyvärr, kan inte hjälpa dig alls, googla?:)
  • Kirsten
    Patricia4 skrev 2014-01-31 12:52:39 följande:
    Hej tjejer

Mitt dåliga mående; yrsel, illamående, trötthet berodde på en infektion i livmodern...så nu är det antibiotika i tio dgr...

Tur att jag fick tid till Kvinnohälsan. Ett par timmar jobb kvar sen tar jag helg- Sambon har lovat mig att gosa, bädda ner oss och kolla på film:)

Så om ni mår konstigt efter missfall, kolla upp det. Läkaren idag sa att det är rätt vanligt med infektioner efter missfall.  och då ahde ju allt mitt kommit ut, och dubbelkollat med vul...:/

Oj vad bra av dig att kolla upp det!
  • Kirsten
    Bebisfabriken skrev 2014-01-31 13:52:24 följande:
    Nu kom mensen 3 dagar för tidigt så ingen bebis denna gång. Sitter på jobbet och försöker att inte vara ledsen och låtsas om ingenting.. Vill bara åka hem men det är 5 timmar kvar tills dess.

Nä vilken skit!
  • Kirsten
    Mommy1986 skrev 2014-01-31 15:25:51 följande:
    Bim +3 och mensen är på gång! Jag som började tro jag var gravid! *ironisk med tanke på all testande* :p

Får se när ägglossningen kommer.

Nu är jag pepp på nytt försök!!! Bara väntan mellan Äl och Bim som är rent ut sagt HEMSK varje månad. Man mår ju pyton under den tiden när man inte vet...

Trist! Men det låter som att du är vid gott mod, låter lovande inför nästa gång!:)
  • Kirsten
    Solros78 skrev 2014-01-31 21:04:51 följande:
    Vi lyckades ha sex! Jag vågade inte föreslå sex utan bara nämnde ägglossningen i förbifarten när jag kom hem, maken mår inte alls bra, jätteförkyld och feber. Men sen frågade han om vi skulle försöka, så tacksam för det är jag, och efter en riktig kämpainsats så gick det till slut. Ibland sitter det verkligen långt innan att lyckas med en sånt samarbete mellan kropp och huvud som det ändå kan vara att få utlösning. Skönt, då kan jag ändå känna att vi försökt den här månaden!

Heja!:)
  • Kirsten
    F89 skrev 2014-02-02 09:31:31 följande:
    Tjejer, har någon av er erfarenhet av bidrottninggele?

Jag har ätit Apiforce, har inte märkt nån skillnad alls. Tänker äta upp de sista jag har och inte köpa mer sen!;)
  • Kirsten
    Bebisfabriken skrev 2014-02-02 12:27:34 följande:
    Jag använde clearblue digitala ägglossningstester. Väldigt märkligt och jag blir lite orolig att nåt är fel på ägglossningen efter missfallet. Testade inget mellan söndag-torsdag

Förstår att du undrar och hakar upp dig på det där! Jag har också tänkt tanken om vi ska insemineras, tänk om jag får glad gubbe men att ingen äl faktiskt sker, då har man slängt ut pengar helt i onödan! Tycker det borde va obligatoriskt att ta blodprov, för det görs väl inte eller?
  • Kirsten
    Kattegat skrev 2014-02-02 10:55:03 följande:
    Hej! Då hoppas jag in i tråden. Blev gravid i november, direkt efter jag slutat med p-piller. Missfall i början på jan men som visade sig 3v efter att det var ett mf i livmodern + ett utomkveds i ena äggledaren. Opererades för en dryg vecka sen, kom undan med titthålsop och de behövde inte ta bort äggledaren eller ta cellgift efter så ska bara ta ett grav-test om en vecka som bör vara neg. Hoppas på ett nytt plus efter det men är så klart orolig att samma sak ska ske igen och är rekommenderad att jag bör ta ett tidigt vul i v 5. Om jag får mf igen kommer jag be om täta blodprov efter för att se att hcg sjunker...

Så nu väntar jag på att äl ska komma igång! Lycka till till alla!

Oj stackare! Hoppas du får igång din äl snabb nu!:)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?