• Kirsten

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Hej på er! Jag läser varje dag och har tidigare skrivit anonymt. Men nu kan jag äntligen säga att min äl är nära efter missfallet. Räknar med imorgon enligt äl-stickorna och då blir det 22 dagar efter mf, och jag brukar normalt få äl dag 19. Skönt om det här iaf funkar som det ska!:)

• Kirsten
    0fia skrev 2013-11-03 21:27:40 följande:
    Hej Kirsten! Skönt att höra att äl kommer igång. Själv känns det som om jag aldrig ens kommer sluta blöda

Såklart du kommer!:) Jag fick ju jättemärkligt när jag fick mf, först ont och klumpar en måndag och sen inget mer förrens på lördagen och det tog slut torsdagen veckan efter, så allt som allt 11 dagar. Det som är så jäklans trist är påminnelsen om vad man aldrig fick och som nån annan skrev, hur ofta längtar man till ett negativt gravtest?!;)
  • Kirsten

Jag får oftast äl dag 19 och sen mens mellan 11-12 dagar efter. Anledningen till varför jag har stenkoll är för att jag har äl-testat hela året och skrivit upp allt. Så jag har inte alls någon "standardcykel".

• Kirsten
    sepfhrenia skrev 2013-11-04 17:45:37 följande:
    Allt mellan 10-16 dagar är väl standard?

Jo visst, men tänkte att om man inte vet räknar de flesta på 14 dagar som standard och jag ville bara säga att det kan skilja sig och det ändå är normalt!:)
  • Kirsten
    fruPalmkvist skrev 2013-11-11 18:50:45 följande:
    Vad tror ni? ÄL på g eller ett negativt ÄL test?

Jag tror den är på väg, jag hade lika halvsvagt vid lunch på fredagen och sen nästan lika starkt på söndagkvällen. Har kört clearblue-glad gubbe- test innan och tyckte det va jättemeckigt med de där stickorna!;)
  • Kirsten
    F89 skrev 2013-11-11 10:59:04 följande:
    Ingen mens och inget positivt grav-test? Tröttsamt! Förhoppningsvis är våra kroppar på banan snart igen : )

SaandraR: Nu kanske jag frågar nåt som du redan skrivit, men har du äl-testat? Väntar (inte) på att min mens ska komma till helgen enligt äl+12 som jag brukar ha, men vill ju inte få falska förhoppningar! Föresten så plussade jag inte förrens bim+6 med sonen så än finns det hopp!:)
  • Kirsten
    F89 skrev 2013-11-12 06:00:12 följande:
    Är det någon som har erfarenhet av väldigt sparsam mensblödning? Den liknar ingen mens jag har haft tidigare (har iofs aldrig haft MA tidigare) och höll bara på ett dygn. Finns det en viss mängd som "måste" komma ut vid mens för att sen kunna dra igång ÄL osv?

Jag hade en kortare mens än jag brukar den månaden jag blev gravid med missfallet. Gjorde gravtest dagen innan bim men helt blankt och sen 8 dagar efter "mensen" visade det positivt på sticka. Så vem vet?:)
  • Kirsten
    0fia skrev 2013-11-12 20:42:37 följande:
    Nu är det jag som går och funderar ihjäl mig. Tänk att man kan fundera och analysera ngt så mycket. Tror jag kanske har äl nu. Tycker att det gör lite ont i livmodern. Vi var ju borta i helgen och jag trodde återigen att jag helt slutat blöda så vi myste i lördags. Efter det kom det mer brunt och lite rött. Hoppas ni inte tycker jag är tokknäpp men här kommer bild på mina senaste tester (fläckarna är lim). Tycker nog testet den 9/11 är positivt men runt omkring neg. Tempen har inte stigit än men vi får se imorgon.... Det kan ju förstås vara infektion som känns också eftersom vi har myst. Hmm, blir ju sugen på mys men maken vill inte ta några risker med tanke på senaste gången...

Jag skulle nog räkna med äl efter den 9:e när det va som starkast. Det kan ju va så du missade stegringen och sen nu blir det svagare och svagare. Hoppas!:)
  • Kirsten

Usch vad jag tycker det är jobbigt att vänta på första mensen efter mf! Eller jag vill ju inte att mensen ska komma och nu är jag på bim-3. Har ju ingen aning om min cykel har blivit knasig eller om de småsmå stick jag känner beror på missfallet, mens efter mf eller otroligt nog en graviditet! Tååålamood!;)

• Kirsten

Camilla och 0fia: Jag lever ju också med tanken och hoppet att man lättare blir gravid efter ett missfall, så jag kommer bli mer besviken än nånsin om det inte funkar. Vi är på vårt 7:e försök nu så snart vill jag inte mer!;)

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?