• Kirsten

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Liten till skrev 2014-03-23 08:37:19 följande:

Hej. Får man vara med här? Fick veta att jag fått ma i torsdags, och gick tabletter med hem att ta i fredags morse. Efter ca 4 h så kom det lite blod. Efter en timme till gick jag på toa. Och jävlar. Då började det ordentligt. Efter ca en timme kom ambulans och hämtade mig. Fick åka till gynakuten och väl där lyckades jag svimma mitt i alltihopa med. Tror det gav lite extra fart. Blev sövd och skrapad och kvar över natten. Fick två påsar blod i går eftermiddag och fick åka hem igår kväll. Är trött och slut. Och pratar med sambon nu att jag vill nog ändå försöka sen igen när det går. Och då säger han att han inte vet. Nån mer som haft lika som ändrat sig sen när ni återhämtat er?

Usch vilken grej, läskigt att det skulle behöva gå så långt! Vilken vecka va du i? Jag tror din sambo är orolig för din skull, ge honom lite tid så ska du se att han ändrar sig. Såklart han inte vill att detta ska hända nästa gång också, men fram med nån form av statistik som visar att det kan hända en gång men inte troligt med två:) Lycka till!:)
  • Kirsten
    F89 skrev 2014-03-23 17:37:48 följande:

Hur ligger ni till tjejer? Vilka väntar på BIM och vilka väntar på ÄL? : )

Jag väntar på äl igen, har kört munkpeppar denna månad!:)
  • Kirsten
    Cayenna skrev 2014-03-24 14:48:40 följande:

Vart köpte du det? Jag funderar på att prova...
    Från bodystore tror jag det heter, jag kör dropparna. Fick glad gubbe idag så min äl kom 2 dagar tidigare, så än så länge funkar det!:)
  • Kirsten
    Cayenna skrev 2014-03-25 20:55:59 följande:

Tack! Vilken dag brukar du få glad gubbe / äl?
    Jag brukar få glad gubbe dag 16-19, men flest gånger har den kommit dag 19. När jag hade influensa kom den på dag 21! Förra månaden kom den dag 16 utan munkpeppar så va helt säker på att den skulle komma dag 19 nu men det blev på dag 17. Ska bli spännande att se när mensen kommer och äl nästa månad. (om jag inte blir gravid nu förstås)
  • Kirsten
    Cayenna skrev 2014-03-25 21:06:16 följande:

Hoppas du inte behöver analysera nästa månad osv utan får plus istället och ger mig lite hopp. Jag vet att du precis som jag kämpat rätt länge. Jag tänker att det är positivt att du fick äl tidigare! Jag får ju på ca dag 19 oxå. Känns inte riktigt bra.
    Jag hoppas också det går vägen snart!:) Jag tror egentligen inte att det gör så mycket med äl dag 19, jag har en lutealfas på 11-12 dagar och pratade med vår fertilitetsläkare om det och hon sa att det inte skulle påverka, om den inte är jättekort förstås. Jag tycker du ska testa munkpeppar, det ska ju även hjälpa mot mensvärk så då slipper man förhoppningsvis det iaf!;) Sen hoppas jag på nya plus och inga fler mf!:)
  • Kirsten
    Cayenna skrev 2014-03-25 21:45:29 följande:

Du tror inte dag 19 är mitt problem? Nåt problem har jag. Ska munkpeppar förlänga luteal fasen? När har du bim? Längtar efter min mens så jag kan räkna ned till äl. Känns dumt att ta munkpeppar nästa cykel för jag vill inte störa cykeln när jag ska testa kroppens förmåga att ägglossa. Då vill jag verkligen veta hur det ser ut. Nån cykel hit eller dit spelar ju ingen roll.
    Tror inte alls det är något problem. Min läkare sa inget alls om det och henne litar jag på. Vet inte riktigt vad munkpeppar ska göra, få hormonerna i balans, jag återkommer med hur min luteala fas påverkats!:) Har bim till nästa helg. Kolla din cykel först och lär dig den, sen kan du ju testa munkpeppar isåfall!:)
  • Kirsten
    Cayenna skrev 2014-03-26 21:49:58 följande:

Då har vi bim typ samtidigt. Vad jag hoppas du fått hjälp av munkpepparn så du får plus. Då kommer jag gå upp hoppet om att själv lyckas :)

Då håller vi tummarna. Jag berättar hur lång den blev när jag vet!;) Ja visst vore det otroligt om den kunde göra oss gravida!:)
  • Kirsten
    SmalltownGirl skrev 2014-03-31 15:47:32 följande:

fick missfall 1 mars, blödde 5 dagar ganska intensivt. dem sa jag skulle se det som en mens, alltså räkna första mensdag den 1 mars. Hade då ägglossning den 13-16 mars fertildag 15, och de stämde för jag hade ont. vi fick sexat till det ordentligt för de va min födelsedag och vi hade trevligt och så. nu skulle mensen kommit för tre dagar sedan ca, fortf. inget spår av den.

svettas som en gris, molvärk och trött så in i norden! - men, kissade på sticka idag och fan ta mig negativt. så jävla nere nu! så antar att jag får vänta in mensen nu då eller så är mina hormoner skepp åt h*

röv också...

(ursäkta språket)

en fråga bara; kan de symtomen skilja sig så tidigt från grav t. grav också? alltså homonhalter osv. tänkte att de kanske är en bebis men inte vill visa sig ännu.

Avvakta och testa om några dagar!:) Det är inte ovanligt att det syns först några dagar efter bim!:)
  • Kirsten
    Kirsten skrev 2014-03-27 18:41:51 följande:
    Då håller vi tummarna. Jag berättar hur lång den blev när jag vet!;) Ja visst vore det otroligt om den kunde göra oss gravida!:)
    Uppdatering: mensen kom idag så ingen skillnad på den luteala fasen!;) Gör mig inget för hellre samma än för kort!:) Men surt är det när mensen kommer gång på gång, men man får aldrig ge upp!:)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?