• Kirsten

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Solros78 skrev 2014-05-12 14:47:19 följande:

Varit på gyn nu. Läkaren har svårt att hitta min ena äggstock, den verkar ligga lite bakom livmodern på något sätt men han hittade den i alla fall och såg en bubbla där. Fast det verkade inte så att han analyserade det mer än så. Nu ska jag ta tre blodprover nästa vecka, sen ett blodprov i början av nästa mens (drömmer ju om att den mensen inte ska komma...) och sen kontakta honom igen. Kom ihåg att fråga om sköldkörtelprover idag och de ingick tydligen i det som ska testas på blodproverna nästa vecka.

Sen om allt ser bra ut med både äl och prover är det väl inte så mycket mer de kan göra men skönt att kolla upp allt! OM jag skulle bli gravid känns ju det här med sköldkörtelprover viktigt också. Vet att de testar det vid inskrivning på mvc men då kan det ju vara för sent och ge mf igen.

Någon annan som gjort vul som icke gravida? Har era äggstockar synts enkelt och tydligt?

Skönt att det gick bra!:) Jag tror inte alls du behöver va orolig, den ena äggstocken syns inte lika lätt som den andra, så låter som det va helt normalt!:) Kommer inte riktigt ihåg vilken sida men det va samma för mig, det ligger lite andra grejer i vägen!;)
  • Kirsten
    Cayenna skrev 2014-05-12 19:34:59 följande:

Kirsten, tänkt på dig. Hur går det? Ingen mer blödning? Testet blivit starkare? Hejar på dig nu, som ni kämpat!

Tack Cayenna!:) Är inte så mycket klokare än!;) Jag blöder bara på förmiddagarna och sen inget på kvällarna, det är mindre nu än i torsdags men efter varje kväll tror jag ju att det slutat men så börjar det om igen. Det känns som att det börjar avta nu igen men man vet ju aldrig!;) Tog ett till test igår som fortfarande visade 1-2 v, ska kolla igen onsd-torsd, då borde det ha ökat till 2-3 v så håll tummarna för mig!:) Nu vill jag bara veta, ja eller nej liksom?:)
  • Kirsten
    Bebisfabriken skrev 2014-05-13 16:08:05 följande:

Nej vi får betala för hjälpen och nu har vi gjort 4 inseminationer och ett IVF för sammanlagt 65 tusen. Så nu får vi tigga lite.

Har skapat en tråd här på familjeliv om att gå ner i vikt och en har gått med. Så jag hoppas få lite pepp genom det.
    Vad tråkigt att det inte gick denna gång och vad jobbigt att ni måste vänta. Det är jobbigt när det också är pengar som spelar in, känns ju som ett till stressmoment liksom!:( Låter klokt att satsa på dig själv och gå ner några kilo, du får uppdatera oss hur det går!:)
  • Kirsten
    Bebisfabriken skrev 2014-05-14 09:16:06 följande:

Det var tungt som tusan i måndags.. Men jag orkar inte vara ledsen och nedbruten längre. Jag har bestämt att jag fan ska gå ner i vikt och den där läkaren som sa att jag haft ihjäl fostret med min övervikt ska inte ha nåt att säga sen. Ska träffa min gamla personliga tränare på fredag för att bestämma hur vi ska göra i sommar. Jag har folk omkring mig som försöker hjälpa till och nu ska jag hjälpa mig själv! När jag väl sitter där med mitt barn i armarna kommer det här blekna. Och om vår bebis kommer om ett eller två pr spelar igentligen ingen roll.

Heja, heja, bra tänkt!:) Det handlar som sagt om förr eller senare och vad spelar lite senare för roll!?:)
  • Kirsten

Gravid 2-3 så det hade ökat en vecka!:) Kan dock inte tro på det fullt ut förens mina pytteblödningar avtar helt och jag har passerat min missfallsdag på lördag. Så tar en dag i taget och håller tummarna!:)

• Kirsten
    Cayenna skrev 2014-05-14 15:14:49 följande:

Testar mig kanske imorn, äl+12. Känner mig rätt löjlig, jag känner ju inte mig gravid. Vill väl mest bara veta att det inget blev så jag slipper gå och hoppas dem sista dagarna. Min lutealfas kan ju vara 16dgr så det är upp till fyra dagar att slippa hoppas och gå och känna efter. Blir ändå löjligt nervös när jag tänker på att testa och hoppas så på att slippa få det där trista negativa beskedet.

Jag har gjort precis som du vissa månader, testar för att slippa mensenbeskedet!;) Men Vem vet, tror du att jag kände nåt innan?;) När man minst anar det!:)
  • Kirsten
    0fia skrev 2014-05-14 17:49:26 följande:
    Jippie!!!!! Nu får det lov att funka!!! Välkommen över när du är mogen smile1.gif
    Tack tack! Tycker också det får va nog med elände nu! Kommer över när jag börjar förstå allvaret!:)
  • Kirsten
    Blåsippan84 skrev 2014-05-14 19:02:06 följande:

Blir så trött på mig själv. Går och analyserar vad jag känner i magen. Har väl aldrig funderat på det innan. Hoppas åter nu när det närmar sig BIM att det äntligen ska ta sig igen. Och klart testade jag idag (ej gjort det på säkert 3 månader) men tycker det molar mer än vanligt i magen. Klart blankt test, tror jag är på äl + 10, nog tidigt. Och säkert kommer mensen snart. Man kan inte sluta hoppas. Blir så trött på mig själv

Men det är ju bara mänskligt att vilja hoppas och känna efter och längta!:) Jag vet att man blir trött på sig själv ibland men det är skönt att kunna känna hopp. Under det här året vi har kämpat var jag hoppfull de första månaderna, less i mitten och nu de sista månaderna jättehoppfull igen, måste säga att det är roligare att hoppas och längta!:) Tror man mår bättre psykiskt av det i längden också!:)
  • Kirsten
    Cayenna skrev 2014-05-18 21:26:10 följande:

Jag fick skiten idag som gårdagen förutspådde. smile4.gif Får se fram mot nytt försök...

Kul med party utan att fundera på om...
    Skit med mensen, håller tummarna för nästa försök!:)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?