• Kirsten

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Cayenna skrev 2014-04-04 20:58:41 följande:

Okej, men då får vi se hur det blir nästa cykel om det fortfarande blir lika. Men hur var det, kom äl samma dag som vanligt? Tog du Angus hela cykeln eller bara till äl?
    Jag började idag igen med munkpeppar, tror på det faktiskt!:) Äl kom 2 dagar tidigare, kan ju va en tillfällighet också. Jag slutade efter äl men funderar på att ta dom hela cykeln nästa gång!:)
  • Kirsten
    Lavish skrev 2014-04-05 07:44:23 följande:

Jaha, ser ut som jag får gå med i den här tråden istället för novemberbebisarna 14.. 

Började blöda lite i torsdags och nu har det kommit ganska mycket blod och klumpar + att jag haft lite som förlossningsvärkarna kändes fast mildare och diffusare. 

Har haft ett missfall förut, lite tidigare, nu var jag i slutet av v 8. Men har svårt att tro att det var nått annat.

Så besviken, hade väntat jättelänge på att få med sambon på att få ett till barn, och vår son fyller snart tre och jag ville ju att syskonet skulle komma så att de kunde ha lite glädje av varandra ändå, men nu kan det ju dröja tills han blir fyra innan nästa kommer Gråter

Ja det är bra orättvist! Har också en son som snart fyller 3 och det har varit en lång väntan på syskon! Har försökt i 12 månader nu, på 6:e försöket fick jag mf! Jag hoppas din kropp återhämtat sig snabbt och att du blir gravid snabbt igen!:)
  • Kirsten
    Cayenna skrev 2014-04-05 14:24:04 följande:

Ta hela cykeln och sluta direkt om du blir gravid. Eller så tänker jag göra iallafall. smile1.gif Jag tänker höra den från start maj. Nu väntar jag mens i dagarna och ska få göra blodprover under cykeln och en vul för att se status. Kan knappt vänta!! Sånt lugn att få veta om det är något fel.
    Ska göra det!:) Skönt att ta prover och kolla, jag har ju gjort det och min sambo spermieprov men allt såg bra ut. Hoppas du också får bra besked, eller nåt lättåtgärdat och då en liten förklaring. Och så kämpar vi vidare!:)
  • Kirsten
    Solros78 skrev 2014-04-06 07:14:34 följande:

Suck. Ingen mens, nya negativa test. Mensen jätteömma till och från. Förstår inte vad problemet är. Är noll chans att ändå vara gravid nu, eftersom oavsett om jag hade äl typ en vecka efter att testet var positivt för vi hade inget sex efter dag elva. Så nu vill jag bara ha mens och börja på ny kula. Vill helst slippa nästa äl precis under påsken också.

Jobbigt! Hur långt efter bim är du nu? Jag plussade inte förrens en vecka efter med sonen. Håller ändå tummarna tills mensen kommer!:)
  • Kirsten
    Solros78 skrev 2014-04-06 08:44:26 följande:
    Jag vet inte riktigt närbim var men imorgon är det TRE veckor sen positivt ältest. Och som idag testade jag med cbs digitala direkt på morgonen, känns som att om det inte ger utslag nu så kommer ju inget göra det.

Jag har tidigare gånger plussat två veckor efter positivt ältest.
    Det är ju lite märkligt att mensen inte vill komma när den ska, speciellt när du äl-testat och har koll. Tycker ju att ett plus borde visa sig snart iaf om du är gravid. Jag håller tummarna för att det ena eller det andra visar sig snart, ska mensen komma kan den väl lika gärna göra det nu!:)
  • Kirsten
    Blåsippan84 skrev 2014-04-06 20:16:02 följande:

Konstigt. Nu funkade det digetalt äl testet. Fick glad gubbe precis:). Se om man orkar få till det ikväll;). Men undrar om det hade Gert glad gubbe igår också? Haft sån äl värk idag på fm, kanske redan är kört? Vi fick iaf till det i fre.

Äh kör nu med!:) Då har ni gjort vad ni kunnat!:) Lycka till!:)
  • Kirsten
    Cayenna skrev 2014-04-08 06:12:35 följande:

Jag är gravid!!!!!!! Helt chockad eftersom vi varit ifrån varandra en hel vecka under trolig älvecka. Jag har dock inte äl testat så den måste kommit en helt annan dag än normalt. Vågar man vara glad över det här nu????

Åh vad roligt, supergrattis till dig!:)
  • Kirsten
    annajenni skrev 2014-04-08 12:29:50 följande:

Det måste vara nåt va? Eller är det för färglöst? phpuiauCs72574.jpg

Grattis, det är självklart nåt!:)
  • Kirsten
    Solros78 skrev 2014-04-08 16:50:56 följande:

NU kom min mens helt plötsligt. Jaja, januariförsök istället då.

Irriterande men ändå skönt att "börja om". Nästa månad smäller det, jag är skittaggad!:)
  • Kirsten
    Blåsippan84 skrev 2014-04-08 16:04:30 följande:

Nu måste jag bara skriva av mig. Mina kollegor vet om mitt mf i dec. Idag var en kollega och hälsade på med sin bebis. Då kläcker en vid kaffet "blir du inte mer sugen nu therese". Jävla pucko ville jag säga. Men log lite artigt. Man förvånas aldrig.

Verkligen jävla pucko!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?