• Kirsten

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Cayenna skrev 2014-03-08 20:39:57 följande:

Dök in och läste ikapp lite. Usch vad det händer.

Ofia, beklagar verkligen smile4.gif Du gör rätt i att söka så vet du att du gör vad du kan för att få din trea.

Kristen,  jag är ledsen för din skull. Borde få slippa mensen nu! Varför kan det inte vara enkelt undrar jag oxå!

Kommenterar inte alla nu. Skickar en styrkekram till dem som behöver och gläds med er som fått välförtjänta plus. Här inne förstår man verkligen alla.

Tack Cayenna!:) Ja vi hoppades ju på plusregn och bestående sånna!
  • Kirsten
    sowe81 skrev 2014-03-09 06:17:44 följande:

Hj tjejer. Jag är tillbaka här igen, med största sannolikhet. Var med här i vintras efter ett ma i oktober. Blev gravid i feb men nu är det nog kört igen. Var på vul i måndags, var i vecka 7/8 och fostret var för litet, som vecka 6. I fredags började jag blöda, var till gyn igår men de kunde inte säga riktigt. Får vänta och gå på mitt bokade uppföljningsvul på mvc på tisdag. Men jag blöder som en mens med små klumpar så känns kört.

Jävla skit.... Vill ju så gärna få ett syskon till vår dotter dom är 1,5. Ville helst inte ha mer än 2 år mellan, men det är ju kört nu....

Nä fy vad det är orättvist!:( Förstår inte att vi ska ha det så svårt, själv blir jag ju inte ens gravid igen men tror att det är lika frustrerande hur det är. Jag ville också ha två år mellan, men min sambo va lite seg så vi började försöka så vi skulle ha 3 år, nu är vi ju på 12:e försöket så nu blir det 4 år eller mer. Och nu känns det som att jag blir glad för när det än blir!:) Så stressa inte över det, det har jag gjort alldeles för mycket helt i onödan. Du kommer snart bli gravid igen och då kommer det gå hela vägen!:)
  • Kirsten
    mimmih skrev 2014-03-09 17:44:20 följande:
    Usch vad jobbigt att ha väntat så länge! Får du någon slags utredning, eller det får man inte om man redan har barn med samma partner som man försöker med? Fast, det borde man ju få, hormonnivåer etc kan ju ändras med åren...
    Vi gjorde utredning privat efter vårt 6:e försök för jag ville inte gå runt med nåt fel som är lättfixat!;) Men utredningen visade inget och hon tyckte gott vi kunde fortsätta själva men nu börjar det bli lite trist. Ska nog ringa och bara höra mig för om väntetid och pris på ivf, bara så man vet.
  • Kirsten
    E2012smamma skrev 2014-03-11 17:07:48 följande:

Allt gick bra ! Tack för pepp!

1:20.000 att det skulle vara någon kromosomavvikelse och flyttad från 12+2 till 12+4. Men jag var bara glad att se att den lever!

Så skönt att höra!:) Försök njuta lite nu istället!:)
  • Kirsten
    E2012smamma skrev 2014-03-11 19:37:41 följande:
    Tack! Jag ska försöka:)

Hon fick mig ändå att tro att det värsta faktiskt är över:)
    Det är det!:)
  • Kirsten

Solros: Härligt att höra! Vi tänkte ju också hoppa över nov o dec, kändes skönt när vi bestämde för att köra ändå, då har man iaf gjort sitt bästa!:)

• Kirsten
    Solros78 skrev 2014-03-14 20:40:23 följande:
    Åh kul att höra om fler som tänkt så. Hur resonerade ni när ni bestämde er för att köra ändå? Vi har redan ett barn med födelsedag i december så därav tanken att undvika ett till. Men nu tänker jag lite mer att lika bra att ta allt kaos på en gång så har man lugnt resten av året sen... smile1.gif
    Vi har ju försökt så länge nu så vi vill att det ska hända nåt snart så nu kör vi på allt!;)

Haha, du tänker alldeles rätt!:)
  • Kirsten
    Makane skrev 2014-03-15 11:41:42 följande:

Ni som har haft mens efter era missfall, kom de enligt cykeln eller rubbades allting? Jag har alltid haft otroligt regelbunden mens. Vet på dagen när den ska komma. Men jag minns inte hur det var efter mitt förra missfall då det var 12 år sedan...

Min mens kom som vanligt 12 dagar efter äl, men då hade jag som sagt koll på äl. Äl kom på dag 23 och brukar komma dag 19 så min kropp återhämtade sig snabbt. Dock fick jag ju mf i vecka 6. Det är 5 månader sen och sen har det bara rullat på som vanligt. Hoppas du blev lite klokare!:)
  • Kirsten
    Bebisfabriken skrev 2014-03-15 16:37:18 följande:

Häftigt och väldigt väldigt läskigt! Är livrädd för att jag ska glömma sprayen eller för att jag ska bli tvungen att avbryta. Eller för att det inte ska funka. Vi har hela tiden haft ivf som en livlina "i värsta fall gör vi ivf" och nu är vi i "värsta fall" livlinan är borta kan man säga.
    Håller tummarna!:) Förstår att det känns som att det är "sista chansen" men det är ju faktiskt många som blir gravida av ivf!:) Så jag tror att det här kommer gå alldeles utmärkt för er!:)

Själv ringde jag vår läkare i veckan och hon tyckte att jag borde bli gravid snart!;) och gav mig positiv energi till att vi försöker själva ett tag till och tar hjälp till hösten isåfall!:) Känns bra och jag känner mig positiv, så det känns som att ingenting kan stoppa oss nu!;)
  • Kirsten
    Bebisfabriken skrev 2014-03-22 17:47:30 följande:

Idag har jag tagit förta nässprayen inför ivf:en, nu är vi äntligen på gång! Nu kommer det kanske bli tungt några veckor framöver, men jag hoppas det går bra.

Håller tummarna!:) Har hört att nässprayen gör en trött, så det kan nog bli tufft ett tag, men det är bara att tänka positivt och att det snart är över!:)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?