Anonym (f) skrev 2013-07-30 07:42:21 följande:
Jag vet inte, men jag har inte mycket sympati för bortskämda och priviligerade lärare som inte vill bli störda på sin fritid, oavsett.
Min sympati går istället till dom barn som idag och alla andra dagar går iväg till skolan med en klump i magen och gråten bakom ögonlocken.
Livrädda för det som ska komma och hända idag, dom hot och den misshandel och andra kränkningar som det barnet ska utsättas för idag.
Och den likgiltiga vuxenvärld som står och låtsas inte se och som skyller på och lägger ansvaret på det utsatta barnet.
Där mobbingplaner enbart är ett sätt att tysta oroliga föräldrar och där ingenting händer och misshandeln, hoten och kränkningarna bara fortsätter och fortsätter och fortsätter.
Men gud bevars om en lärare skulle råka störas med såna trivialiteter.
Nä fy fan, den här tråden bekräftar bara det jag redan visste om sveriges lärarkår i stort, sen finns det guldkorn men dom hittar man i dom privata alternativen.
Mina barn är vuxna idag men skulle jag ha ett barn i förskoleåldern aldrig att jag sätter henne eller honom i en kommunal skola, inte en gång till.
Så bara för att man värnar om sitt privatliv så är man automatiskt en dålig lärare? Vi lärare ska alltså jobba gratis och försaka vår egen familj?