Malinka3 skrev 2013-07-29 21:54:26 följande:
Förstår inte riktigt varför de ska vara något "speciellt" med lärare jämt.
Hade jag vart lärare så inte fan hade jag blivit irriterad om någon förälder ringde och undrade om de hänt något under dagen då deras barn gråter för att de inte vill gå till skolan.
Har själv jobbat med personer som har de svårt och endel ringde mig på min fritid och berättade om saker som hade hänt osv. Inget jobbigt alls tycker jag. Hat man valt att jobba med människor så har man.
Men självklart ringer man inte och frågar om läxor kl 21 på kvällen, men hur många föräldrar brukar ringa om oviktiga saker egentligen?
Du vet inte förrän du har jobbat som lärare om du skulle bli irriterad eller inte..
Vi informerar alltid föräldrarna om något hänt under dagen, och vad ska jag som lärare göra hemifrån ifall något hänt som jag inte haft kännedom om? Det enda som skulle kunna hända är att jag hade legat sömnlös den natten..
Jag hade en elev som råkade få mitt nummer en gång, sen ringde hennes mamma mig i tid och otid för att tala om att dottern var sjuk, försovit sig eller vad det nu kunde vara..