• Anonym (Längtan)

Fler som vill ha bebis 2015/2016?

Hehe jag vet att det bara är 2013 nu men tiden verkar gå så hiskeligt fort och snart står vi där vid 2015/16..
    Är det fler som jag som är i bebistankar? Just nu studerar jag heltid och med praktik och andra hinder i vägen väljer sambon och jag att vänta tills jag är färdig och har fast tjänst. Även om hjärtat skriker efter bebis så siktar vi in oss på en 2015/16 bebis

Såg att det fanns en annan tråd men tyckte den vart så full så jag skapar en ny :)

Välkomna att bolla ideèr , tankar eller bara att skriva av sig, var vänlig och håll en trevlig ton gentemot dina medmänniskor :)

• Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?
  • lawendel
    Anonym (2015/2016) skrev 2014-11-23 20:33:48 följande:

Jahapp, här händer de grejjer.
    Ja fick i veckan reda på att ja med största sannolikhet blir av med jobbet lagom till semestern. Förhandlingar pågår nu, så man kan ju hoppas på mirakel. Men sak samma. De ordnar sig på nått vänster ändå :)

Vi har nyss köpt en 7-sitsig bil, som passar vår familj.
    Och vi har bestämt oss för att börja baka bebis i januari.
    Hoppas slippa dumma kommentarer från folk runtomkring den dagen man blivit gravid och börjar berätta de.
    Livet känns rätt bra trots ett varsel på jobbet :D

Hur många barn har ni nu? Känns som om det kommer bli tajt med vår bil trots att det är en kombi...
  • Anonym (2015/2016)
    lawendel skrev 2014-11-23 22:51:09 följande:
    Hur många barn har ni nu? Känns som om det kommer bli tajt med vår bil trots att det är en kombi...
    Vi har 3 barn. Vi har en Ford S-max. Hade en 5 sits som vi sålde, å köpte en 7-sits istället. Älskar den bilen. Grymt bagage när man inte använder de 2 extra sätena. Sen när de måste användas, så blir ju bagaget betydligt mindre, men ändå helt okej :)
    Men man lär ju inte få in någon mega barnvagn iaf. Så man får väl ta å kolla upp va de finns för smidiga sådana framöver.
  • Ellie89

Hej inte läst igenom hela tråden men någon som tänkt skaffa syskon typ till vintern/våren 2016? :) Är redan nu sugen på en till! Födde mitt första barn i augusti 2014 men vill att det ska vara lite längre tid mellan barnen + jag börjar plugga(om jag kommer in) till usk januari 2015 .. Tänkte på en sak ekonomiskt sätt, blir det så mycket dyrare med 2 småbarn?? Förstår att det blir dyrare när barnen är äldre och vill ha massa saker hehe.. Just nu har vi en massa kläder till sonen allt från storlek 50 upp till storlek 110, vi har redan leksaker, säng osv. Fått ärva en jäkla massa, så kommer inte behöva köpa något nytt.. Förutom en syskonvagn då förstås;)

• lawendel
    Ellie89 skrev 2014-11-24 10:59:05 följande:

Hej inte läst igenom hela tråden men någon som tänkt skaffa syskon typ till vintern/våren 2016? :) Är redan nu sugen på en till! Födde mitt första barn i augusti 2014 men vill att det ska vara lite längre tid mellan barnen + jag börjar plugga(om jag kommer in) till usk januari 2015 .. Tänkte på en sak ekonomiskt sätt, blir det så mycket dyrare med 2 småbarn?? Förstår att det blir dyrare när barnen är äldre och vill ha massa saker hehe.. Just nu har vi en massa kläder till sonen allt från storlek 50 upp till storlek 110, vi har redan leksaker, säng osv. Fått ärva en jäkla massa, så kommer inte behöva köpa något nytt.. Förutom en syskonvagn då förstås;)

Om det tar sig ganska fort i sommar så blir det ju en Vårbebis 2016 här
  • Ellie89
    lawendel skrev 2014-11-24 14:48:21 följande:

Om det tar sig ganska fort i sommar så blir det ju en Vårbebis 2016 här

Vet inte om det funkar å "citera" inlägg via mobilen men testar ändå!

Ska du köra med äl test då i sommar lawendel eller kör ni bara på? Jag har börjat tempa lite smått (aldrig haft koll innan sonen föddes), fick min första mens 12 veckor efter förlossningen så ska se när jag har eventuell äl vill gärna ha koll redan nu =)
  • lawendel
    Ellie89 skrev 2014-11-24 19:09:57 följande:
    Vet inte om det funkar å "citera" inlägg via mobilen men testar ändå!

Ska du köra med äl test då i sommar lawendel eller kör ni bara på? Jag har börjat tempa lite smått (aldrig haft koll innan sonen föddes), fick min första mens 12 veckor efter förlossningen så ska se när jag har eventuell äl vill gärna ha koll redan nu =)
    Vi kommer nog bara köra.. Till en början iaf! Min son blev till på första försöket och dottern utan försök alls, vi hade tänkt börja men körde med "avbrutet". Sen så är jag inte säker på att det tar sig lätt denna gång men känner heller ingen stress då vi redan har två. Har en app som gör att jag har hyfsad koll (dock är mensen inte så regelbunden så går inte att lite på den) men jag känner ganska tydligt i kroppen när jag har ägglossning.
  • Ellie89
    lawendel skrev 2014-11-24 19:17:32 följande:

Vi kommer nog bara köra.. Till en början iaf! Min son blev till på första försöket och dottern utan försök alls, vi hade tänkt börja men körde med "avbrutet". Sen så är jag inte säker på att det tar sig lätt denna gång men känner heller ingen stress då vi redan har två. Har en app som gör att jag har hyfsad koll (dock är mensen inte så regelbunden så går inte att lite på den) men jag känner ganska tydligt i kroppen när jag har ägglossning.

Jag hade inte heller regelbunden mens innan jag blev gravid har dock haft regelbunden mens långt innan men hände nåt konstigt i maj förra året så fick helt plötsligt oregelbunden :S Men jag hoppas den rättat till sig nu.. Annars kommer jag testa äta rosenrot så den förhoppningsvis blir regelbunden igen..

Hur många månader är det mellan dina barn föresten?
  • lawendel
    Ellie89 skrev 2014-11-24 19:53:06 följande:
    Jag hade inte heller regelbunden mens innan jag blev gravid har dock haft regelbunden mens långt innan men hände nåt konstigt i maj förra året så fick helt plötsligt oregelbunden :S Men jag hoppas den rättat till sig nu.. Annars kommer jag testa äta rosenrot så den förhoppningsvis blir regelbunden igen..

Hur många månader är det mellan dina barn föresten?
    Ganska exakt 19 månader! Blev gravid igen när sonen var ca 10,5 månad
  • Anonym (16-bebis)
    Anonym (16-bebis) skrev 2014-11-22 12:09:07 följande:

Nu är det bara en månad kvar tills vi får besked om ett av jobben min man sökt. Det är sagt att beskedet kommer före jul så nu börjar nedräkningen, otåligt! Jag hoppas så mycket att han får det så att vi äntligen kan börja se framåt istället för att bara vänta och vänta, men har fortfarande inte bestämt mig om vi ska börja försöka få barn direkt isåfall eller om vi ska vänta till april-maj i alla fall. De jag pratat med som kan USA tror inte att det blir något problem med tullen så vi funderar på att börja försöka direkt ändå - man vet ju aldrig hur lång tid det kommer ta att bli gravid så jag är otålig att sätta igång, samtidigt som jag är lite lätt livrädd haha .

Citerar mitt eget inlägg: idag är en riktigt dålig dag för vi fick reda på att maken inte fick jobbet . Tillbaks till ruta ett och börja på en massa nya ansökningar. Hoppas att vi kan få ja någonstans ifrån senast första veckan i maj så att vi kan komma iväg under sommaren. Sååå drygt för mig att fortsätta mitt vanliga liv här hemma och hålla god min på jobbet när folk pratar om nästa år, när jag bara väntar på besked om hans jobb och kommande flytt. Jag vill få ett ja någonstans så att man vet och så vi kan börja försöka få barn. Börjar bli galet otålig nu, har väntat i över ett år...
  • lawendel
    Anonym (16-bebis) skrev 2014-12-02 18:34:58 följande:
    Citerar mitt eget inlägg: idag är en riktigt dålig dag för vi fick reda på att maken inte fick jobbet smile4.gif . Tillbaks till ruta ett och börja på en massa nya ansökningar. Hoppas att vi kan få ja någonstans ifrån senast första veckan i maj så att vi kan komma iväg under sommaren. Sååå drygt för mig att fortsätta mitt vanliga liv här hemma och hålla god min på jobbet när folk pratar om nästa år, när jag bara väntar på besked om hans jobb och kommande flytt. Jag vill få ett ja någonstans så att man vet och så vi kan börja försöka få barn. Börjar bli galet otålig nu, har väntat i över ett år...
    Vad är det som gör att han bara kan jobba utomlands? Eller har jag missuppfattat?
Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?