• Anonym (Längtan)

Fler som vill ha bebis 2015/2016?

Hehe jag vet att det bara är 2013 nu men tiden verkar gå så hiskeligt fort och snart står vi där vid 2015/16..
    Är det fler som jag som är i bebistankar? Just nu studerar jag heltid och med praktik och andra hinder i vägen väljer sambon och jag att vänta tills jag är färdig och har fast tjänst. Även om hjärtat skriker efter bebis så siktar vi in oss på en 2015/16 bebis

Såg att det fanns en annan tråd men tyckte den vart så full så jag skapar en ny :)

Välkomna att bolla ideèr , tankar eller bara att skriva av sig, var vänlig och håll en trevlig ton gentemot dina medmänniskor :)

• Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?
  • Anonym (Längtan)
    Anonym (16-bebis) skrev 2014-09-08 23:06:59 följande:
    Skönt att du känner att det är ganska kort tid kvar! Själv börjar jag känna mig vansinnigt otålig - vi ska börja så fort min man får ett annat jobb, förhoppningsvis runt årskiftet så kanske barnet hinner födas nästa höst om man lyckas snabbt, men annars hoppas vi att han får jobb senast april nästa år så man kan satsa på att få barn 2016. Oftast tycker jag tiden går snabbt och det tycker jag t ex på jobbet, men i privatlivet händer det ingenting alls nu känns det som, blir SÅ otålig!

Hihi jo, men jag tycker det hjälper att inte tänka på bebis även om det ibland är riktigt svårt.. att lägga fokus på annat som att gå ner i vikt och plugga klart har definitivt hjälpt mig =) Jag håller tummarna att ni snart kan börja försöka! =)

Är han i ett yrke där det är lätt att få jobb?=)

• Kide

Hej! Det var längesen jag skrev i forumet, men vill gärna uppdatera er då jag numera är gravid i vecka 10 nu :). Om allt går bra blir det en majbebis 2015.
    Känns grymt och snabbare än vad jag skulle ha trott innan sommarn då vi var inställde på att vänta ett tag/år till.  
    Men i sommar blev det på något sätt naturligt att vi slutade med kondomer och efter tre månader blev jag gravid.

Lycka till allihopa, väntan är lång, hoppas ni har massor annat roligt i era liv så att ni inte tänker på bebisar hela tiden :) längtan är oändlig. 

Kramar!

• dagg03
    Kide skrev 2014-10-17 18:22:34 följande:

Hej! Det var längesen jag skrev i forumet, men vill gärna uppdatera er då jag numera är gravid i vecka 10 nu :). Om allt går bra blir det en majbebis 2015.
    Känns grymt och snabbare än vad jag skulle ha trott innan sommarn då vi var inställde på att vänta ett tag/år till.  
    Men i sommar blev det på något sätt naturligt att vi slutade med kondomer och efter tre månader blev jag gravid.

Lycka till allihopa, väntan är lång, hoppas ni har massor annat roligt i era liv så att ni inte tänker på bebisar hela tiden :) längtan är oändlig. 

Kramar!

Stort grattis! Så otroligt roligt att äntligen vara där! :) Hur mår du? Tog ni en ordentlig diskussion om att ni skulle börja försöka eller blev det bara så?

Som du säger så känns det som om tiden går långsamt när man längtar. Men min förhoppning är att vi kan börja att försöka i början på nästa år (och mannen verkar också vara med på noterna). Men även om jag vet att det inte är så länge kvar så känns det jobbigt.
  • Anonym (16-bebis)
    Kide skrev 2014-10-17 18:22:34 följande:

Kramar!

Stort grattis! Jag hoppas att vi också lyckas så snabbt när vi börjar försöka :). Lycka till med resten av graviditeten!
  • Anonym (16-bebis)
    Anonym (Längtan) skrev 2014-09-24 19:17:07 följande:

Hihi jo, men jag tycker det hjälper att inte tänka på bebis även om det ibland är riktigt svårt.. att lägga fokus på annat som att gå ner i vikt och plugga klart har definitivt hjälpt mig =) Jag håller tummarna att ni snart kan börja försöka! =)

Är han i ett yrke där det är lätt att få jobb?=)

Nej det är han tyvärr inte. Vi hoppas att han får ja i december så kan vi börja i januari, men annars får vi vänta tills han hittat nåt. Han har sitt nuvarande jobb tills 31/3 så innan dess hoppas vi verkligen att han ska får napp någonstans! Så drygt nu när man ställt in sig på att börja försöka så fort som möjligt...

När ska ni börja försöka tror du?
  • Kide
    dagg03 skrev 2014-10-17 19:00:37 följande:
    Stort grattis! Så otroligt roligt att äntligen vara där! :) Hur mår du? Tog ni en ordentlig diskussion om att ni skulle börja försöka eller blev det bara så?

Som du säger så känns det som om tiden går långsamt när man längtar. Men min förhoppning är att vi kan börja att försöka i början på nästa år (och mannen verkar också vara med på noterna). Men även om jag vet att det inte är så länge kvar så känns det jobbigt.
    Egentligen blev det bara så. Tidigare var min sambo tveksam men det hjälpte mycket att vara på landet i sommar med bland annat min guddotter (3) och hennes lillebror (1) i närheten. Vi hade inget riktigt samtal (vi orkade inte prata om det igen), men min sambo sa nån dag 'det är rätt så mysigt med dom små runtomkring' eller något i den stilen.
    Han blev lite mer öppen för iden tror jag och så bara slutade vi ta fram kondom ...  :)

När jag väl plussade var han lite 'chockad' i början men riktigt glad och samma för mig, det gick ju fort.
  • dagg03
    Kide skrev 2014-10-17 20:21:10 följande:
    Egentligen blev det bara så. Tidigare var min sambo tveksam men det hjälpte mycket att vara på landet i sommar med bland annat min guddotter (3) och hennes lillebror (1) i närheten. Vi hade inget riktigt samtal (vi orkade inte prata om det igen), men min sambo sa nån dag 'det är rätt så mysigt med dom små runtomkring' eller något i den stilen.
    Han blev lite mer öppen för iden tror jag och så bara slutade vi ta fram kondom ...  :)

När jag väl plussade var han lite 'chockad' i början men riktigt glad och samma för mig, det gick ju fort.
    Åhh så mysigt! Blir pirrig och förväntansfull bara av att du berättar! :) Jag tror nog att jag också skulle bli chockad om det väl hände men samtidigt väldigt glad! :) Väldigt roligt att det tog sig så fort för er!

Vi har väll egentligen redan slutat med kondom men kör avbrutna samlag än så länge! Även om jag vet att chansen är rätt liten att det skulle hända något så känns det spännande att det ändå skulle kunna hända!
  • Anonym (88:an)

Hej alla!
    Snart är det jul igen och jag får bara en större längtan än någonsin att bilda en egen familj.
    Min familj och släkt bor långt ifrån oss och vi firar jul där vart annat år. I år är det min familjs tur. Men vad händer då.. inget är som det "ska" vara. Hela min släkt i princip har splittrats. Det finns inget som håller ihop den längre. :( Min gammelfarmor dog för två år sedan, efter det så började vi glida isär. "Alla" firar jul på olika håll i år.

På pappas sida så är både farmor och farfar döda och det innebär att inte heller där  firas det med alla samlade utan det är bara en liten del som träffas. 

Det låter gnälligt, jag vet det. Men jag är van vid att fira jul med min släkt. Alla är samlade, vi äter tillsammans och umgås. Vi träffades alla några få gånger om året. Nu blir det inte alls. 

Det känns som att julen har förlorat sin själ (iaf för min del). 
    Nu längtar jag bara ännu mer efter små som kan ge julen tillbaka det den en gång var. Även om det blir på nytt sätt så vill jag ha tillbaka att man träffas och har mysigt tillsammans.

Vet inte hur jag ska förklara eller vad jag vill med det här inlägget eg. Men det är ganska skönt att bara få dela med sig av sina känslor. 

• dagg03
    Anonym (88:an) skrev 2014-10-23 20:12:20 följande:

Hej alla!
    Snart är det jul igen och jag får bara en större längtan än någonsin att bilda en egen familj.
    Min familj och släkt bor långt ifrån oss och vi firar jul där vart annat år. I år är det min familjs tur. Men vad händer då.. inget är som det "ska" vara. Hela min släkt i princip har splittrats. Det finns inget som håller ihop den längre. :( Min gammelfarmor dog för två år sedan, efter det så började vi glida isär. "Alla" firar jul på olika håll i år.

På pappas sida så är både farmor och farfar döda och det innebär att inte heller där  firas det med alla samlade utan det är bara en liten del som träffas. 

Det låter gnälligt, jag vet det. Men jag är van vid att fira jul med min släkt. Alla är samlade, vi äter tillsammans och umgås. Vi träffades alla några få gånger om året. Nu blir det inte alls. 

Det känns som att julen har förlorat sin själ (iaf för min del). 
    Nu längtar jag bara ännu mer efter små som kan ge julen tillbaka det den en gång var. Även om det blir på nytt sätt så vill jag ha tillbaka att man träffas och har mysigt tillsammans.

Vet inte hur jag ska förklara eller vad jag vill med det här inlägget eg. Men det är ganska skönt att bara få dela med sig av sina känslor. 

Vad trist att det känns så inför julen, men försök att tänka positivt! Snart har du en egen liten familj och då kommer det nog att kännas helt annorlunda.

Jag har också firat med hela släkten förut och det har alltid varit full rulle. Men förra året firade jag bara med familjen. Det visade sig bli en jättemysig jul där jag fick tid att återhämta mig och mysa utan någon stress. För mig hjälpte det att bestämma mig för att det skulle bli en bra jul iaf!

Om ni ska börja försöka nästa år så kan du ju tänka på att det här förmodligen kommer att bli sista julen du känner så här. Nästa jul kanske du har ett litet barn eller är gravid! :)
  • Anonym (16-bebis)

Håller med om det ni skriver om julen, både att julen känns "urvattnad" jämfört med när man var yngre men även att man får försöka tänka att man förhoppningsvis snart har småbarn som gör det mysigare. Då blir det ju en generation till och känns nog mer värt på nåt sätt.

Vi har aldrig varit så nära i min släkt eftersom mina föräldrar inte har så nära relation till sina syskon. Jag och min storebror är väldigt olika så vi har inte heller nån nära relation men nu som vuxen är det trevligt att ses och jag gillar hans flickvän. Jag hoppas att de också vill ha barn och gärna snart eftersom ingen av min mans syskon verkar vilja ha barn. Tycker också att det låter overkligt men lockande att man kanske har en bebis nästa jul :)

Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?