• Kide

Fler som vill ha bebis 2015/2016?

Jag hoppar in här med. Jag har en liten annorlunda historia kanske, men behöver dela med mig lite ;)
    Jag är 26, min sambo 29. Vi har varit tillsammans sedan sommaren 2010.

Maj 2012 blev jag oväntad gravid och vi tog beslutet att behålla bebisen. Vi blev jätteglada, men tyvärr visade sig på ultraljudet i juli att det blev ett missfall (ma), jag hade en partiell mola. En jättejobbig tid, fick gå in på skrapning, ta blovprov upp till ett halvår efteråt och jag fick inte bli gravid i 6 månader efter för att inte riskera cancer (komplicerat kanske men kolla upp partiell mola om ni vill veta vad det är).

Hur som helst, innan dess hade jag en bebislängtan men sedan jag har varit gravid är det förstås ännu värre. Min sambo känner sig dock inte redo och det blev mycket prat, men framför allt tjat från min sida.. Ibland blir längtan och saknaden för stor. Just den här veckan skulle vi annars ha firat en 1-åring! Helt weirdo tanke, då det har hänt otroligt mycket sedan dess. Bland annat har jag nu en tillsvidaretjänst och min sambo tar snart sin examen (när jag blev gravid i 2012 var läget HELT annorlunda). Hur som helst för några månader sen hade vi ett riktigt bra samtal och kom fram till ett beslut. December 2014 ska vi börja försöka. Alltså om allt går bra en bebis 2015 :)
    Bara 10 månader kvar! (även om jag inte kan låta bli att tänka att det också kunde vara en bebis då, men så får jag inte tänka. jag måste acceptera vårt beslut och vara glad i stället. njuta av tiden)

Jag kan inte vänta tills jag får uppleva graviditet igen och hoppas att den blir lyckligare nu! Jag har dock väldigt väldigt svårt ibland att fokusera på annat. Jag vill inte bli en sån kvinna som bara längtar hela tiden! Vad gör ni för att tänka på annat? 
    Kanske detta forum blir ett bra sätt att skriva av mig och inte tjata på min sambo ;). Och sen försöker jag ju hitta på allt möjligt annat för att hålla mig sysselsatt :) blir bara så svårt när man bor i ett väldigt barntätt område i stockholm och har vänner med nya fina bebisar.

hur gör ni?

• Kide

Tack snälla 16-bebis och 21. Skönt att kunna skriva av sig lite.

Jag har precis lovat min sambo att inte prata om det längre, det stressar honom. Och vi har ju redan pratat om det, så nu är det bara att njuta av året bara vi två. Jag ska göra mitt bästa och om jag känner ett behov (på grund av alla gravida vänner osv) så kommer jag in här och skriver lite, vad glad man är att internet finns).

Haha vilket kul sätt och tänka 'juli14', jag ska bara ha mens 11 gånger till, förhoppningsvis .

Ha en fin dag! Vart bor ni någonstans? Jag i Stockholm.

• Kide

Hej! Det var längesen jag skrev i forumet, men vill gärna uppdatera er då jag numera är gravid i vecka 10 nu :). Om allt går bra blir det en majbebis 2015.
    Känns grymt och snabbare än vad jag skulle ha trott innan sommarn då vi var inställde på att vänta ett tag/år till.  
    Men i sommar blev det på något sätt naturligt att vi slutade med kondomer och efter tre månader blev jag gravid.

Lycka till allihopa, väntan är lång, hoppas ni har massor annat roligt i era liv så att ni inte tänker på bebisar hela tiden :) längtan är oändlig. 

Kramar!

• Kide
    dagg03 skrev 2014-10-17 19:00:37 följande:
    Stort grattis! Så otroligt roligt att äntligen vara där! :) Hur mår du? Tog ni en ordentlig diskussion om att ni skulle börja försöka eller blev det bara så?

Som du säger så känns det som om tiden går långsamt när man längtar. Men min förhoppning är att vi kan börja att försöka i början på nästa år (och mannen verkar också vara med på noterna). Men även om jag vet att det inte är så länge kvar så känns det jobbigt.
    Egentligen blev det bara så. Tidigare var min sambo tveksam men det hjälpte mycket att vara på landet i sommar med bland annat min guddotter (3) och hennes lillebror (1) i närheten. Vi hade inget riktigt samtal (vi orkade inte prata om det igen), men min sambo sa nån dag 'det är rätt så mysigt med dom små runtomkring' eller något i den stilen.
    Han blev lite mer öppen för iden tror jag och så bara slutade vi ta fram kondom ...  :)

När jag väl plussade var han lite 'chockad' i början men riktigt glad och samma för mig, det gick ju fort.
Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?