Fler som vill ha bebis 2015/2016?
Jag hoppar in här med. Jag har en liten annorlunda historia kanske, men behöver dela med mig lite ;)
Jag är 26, min sambo 29. Vi har varit tillsammans sedan sommaren 2010.
Maj 2012 blev jag oväntad gravid och vi tog beslutet att behålla bebisen. Vi blev jätteglada, men tyvärr visade sig på ultraljudet i juli att det blev ett missfall (ma), jag hade en partiell mola. En jättejobbig tid, fick gå in på skrapning, ta blovprov upp till ett halvår efteråt och jag fick inte bli gravid i 6 månader efter för att inte riskera cancer (komplicerat kanske men kolla upp partiell mola om ni vill veta vad det är).
Hur som helst, innan dess hade jag en bebislängtan men sedan jag har varit gravid är det förstås ännu värre. Min sambo känner sig dock inte redo och det blev mycket prat, men framför allt tjat från min sida.. Ibland blir längtan och saknaden för stor. Just den här veckan skulle vi annars ha firat en 1-åring! Helt weirdo tanke, då det har hänt otroligt mycket sedan dess. Bland annat har jag nu en tillsvidaretjänst och min sambo tar snart sin examen (när jag blev gravid i 2012 var läget HELT annorlunda). Hur som helst för några månader sen hade vi ett riktigt bra samtal och kom fram till ett beslut. December 2014 ska vi börja försöka. Alltså om allt går bra en bebis 2015 :)
Bara 10 månader kvar! (även om jag inte kan låta bli att tänka att det också kunde vara en bebis då, men så får jag inte tänka. jag måste acceptera vårt beslut och vara glad i stället. njuta av tiden)
Jag kan inte vänta tills jag får uppleva graviditet igen och hoppas att den blir lyckligare nu! Jag har dock väldigt väldigt svårt ibland att fokusera på annat. Jag vill inte bli en sån kvinna som bara längtar hela tiden! Vad gör ni för att tänka på annat?
Kanske detta forum blir ett bra sätt att skriva av mig och inte tjata på min sambo ;). Och sen försöker jag ju hitta på allt möjligt annat för att hålla mig sysselsatt :) blir bara så svårt när man bor i ett väldigt barntätt område i stockholm och har vänner med nya fina bebisar.
hur gör ni?