• Anonym (Längtan)

Fler som vill ha bebis 2015/2016?

Hehe jag vet att det bara är 2013 nu men tiden verkar gå så hiskeligt fort och snart står vi där vid 2015/16..
    Är det fler som jag som är i bebistankar? Just nu studerar jag heltid och med praktik och andra hinder i vägen väljer sambon och jag att vänta tills jag är färdig och har fast tjänst. Även om hjärtat skriker efter bebis så siktar vi in oss på en 2015/16 bebis

Såg att det fanns en annan tråd men tyckte den vart så full så jag skapar en ny :)

Välkomna att bolla ideèr , tankar eller bara att skriva av sig, var vänlig och håll en trevlig ton gentemot dina medmänniskor :)

• Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?
  • Anonym (16-bebis)
    lawendel skrev 2014-12-02 18:51:56 följande:

Vad är det som gör att han bara kan jobba utomlands? Eller har jag missuppfattat?

Han är forskare och behöver en utlandsmeritering för att komma vidare i karriären så att han KANSKE någon gång i en avlägsen och mycket osäker framtid kan få en tillsvidaretjänst på något svenskt lärosäte, helst där vi bor nu. PS: det är skit att vara tillsammans med en forskare rent trygghetsmässigt. Han är underbar men jag hade inte förstått att vårt liv skulle bli såhär när vi blev ett par. Han har sökt "vanliga jobb" men är överkvalificerad för dem...
  • lawendel
    Anonym (16-bebis) skrev 2014-12-02 19:55:11 följande:
    Han är forskare och behöver en utlandsmeritering för att komma vidare i karriären så att han KANSKE någon gång i en avlägsen och mycket osäker framtid kan få en tillsvidaretjänst på något svenskt lärosäte, helst där vi bor nu. PS: det är skit att vara tillsammans med en forskare rent trygghetsmässigt. Han är underbar men jag hade inte förstått att vårt liv skulle bli såhär när vi blev ett par. Han har sökt "vanliga jobb" men är överkvalificerad för dem...
    Ok då är jag med!
  • Anonym (16-bebis)
    lawendel skrev 2014-12-02 20:38:50 följande:

Ok då är jag med!

Mm, det är inte lätt för en vanlig person att förstå hur den branschen funkar. Känner mig rätt bitter idag men det känns förhoppningsvis bättre imorgon. Nu får vi ta nya tag och kika efter andra ställen och försöka vara positiva. Jag har i alla fall hittat EN positiv sak med detta och det är att jag som nyligen gått ner i vikt får vara smal ett tag till innan man förhoppningsvis blir gravid .
  • Anonym (16-bebis)

Någon som planerar att börja försöka nu under januari-juni?

• Anonym (2015/2016)
    Anonym (16-bebis) skrev 2014-12-02 20:53:55 följande:

Någon som planerar att börja försöka nu under januari-juni?

Här är det bestämt att vi börjar i januari. 
    Så, en mens kvar, sen är de dax att köra på, å hoppas att den håller sig borta ett antal månader ;)

Börjar typ bli lite nervös. Har ju längtat efter det här så länge.
    Å dessutom kommer ja typ inte ha nått jobb att gå tillbaka till efter föräldraledigheten. Men, de ska väl ordna sig på ett eller annat sätt :)
  • lawendel

Vi börjar nog i juni/juli beroende på nör ägglossningen är! Börjar längta nu men nu känns det inte allt för avlägset iaf! :)

• dagg03

Jag och min sambo börjar förmodligen i mars! :) Jag börjar gärna tidigare men han föreslog mars och det är ju inte alltför långt bort iaf! :) Kul att vi är flera som ska börja ungefär samtidigt! :)

• dagg03

Gott nytt år till er! Känns fantastiskt att 2015 äntligen är här!

Igår sa jag till min sambo att det känns så roligt med ett nytt år. Då svarade han "Ja det tycker jag med, året när vi ska skaffa bebis och allt". Jag känner mig så förväntansfull och glad just nu! :) Även om jag redan vet att han är med på noterna, så känns det väldigt kul när han själv säger sådana saker utan att vi pratar om ämnet.

Men fortfarande är det någon månad kvar innan det är dags. Ibland känns det som att jag vill skrika ut det till familj och vänner, men samtidigt vill jag att det ska vara våran hemlighet :)

Håller tummarna för att alla vi som längtar och ska börja försöka får det efterlängtade plusset under det här året!

• Anonym (88:an)
    dagg03 skrev 2015-01-01 17:19:16 följande:

Gott nytt år till er! Känns fantastiskt att 2015 äntligen är här!

Igår sa jag till min sambo att det känns så roligt med ett nytt år. Då svarade han "Ja det tycker jag med, året när vi ska skaffa bebis och allt". Jag känner mig så förväntansfull och glad just nu! :) Även om jag redan vet att han är med på noterna, så känns det väldigt kul när han själv säger sådana saker utan att vi pratar om ämnet.

Men fortfarande är det någon månad kvar innan det är dags. Ibland känns det som att jag vill skrika ut det till familj och vänner, men samtidigt vill jag att det ska vara våran hemlighet :)

Håller tummarna för att alla vi som längtar och ska börja försöka får det efterlängtade plusset under det här året!

Gott Nytt År och god fortsättning! 

Vi ska ju få en valp till sommaren. Så det ser jag fram emot. Sedan till hösten så blir det bebis-bakande :)
    Håller just nu på att planera hur vi ska göra med den ekonomiska biten. Tanken är att vi ska flytta detta året med, för att komma närmare svärföräldrarna. Allt är en förberedelse för tillökningen i familjen. Men det är ingen mer än vi som vet om att vi håller på att förbereda oss för fullt just nu. 

Mina föräldrar blev "besvikna" när vi berättade att vi skulle skaffa en hund till. Min syster sa rakt ut att "är det inte bättre att ni skaffar barn istället? Du blir ju inte yngre..."  Det sved. Men det är bara att göra som pingvinerna i madagaskar. "Le och vinka, le och vinka killar" 

Jag håller tummar och tår för er som börjar innan oss :) och alla andra med så klart. 

• dagg03
    Anonym (88:an) skrev 2015-01-01 18:31:13 följande:

Gott Nytt År och god fortsättning! 

Vi ska ju få en valp till sommaren. Så det ser jag fram emot. Sedan till hösten så blir det bebis-bakande :)
    Håller just nu på att planera hur vi ska göra med den ekonomiska biten. Tanken är att vi ska flytta detta året med, för att komma närmare svärföräldrarna. Allt är en förberedelse för tillökningen i familjen. Men det är ingen mer än vi som vet om att vi håller på att förbereda oss för fullt just nu. 

Mina föräldrar blev "besvikna" när vi berättade att vi skulle skaffa en hund till. Min syster sa rakt ut att "är det inte bättre att ni skaffar barn istället? Du blir ju inte yngre..."  Det sved. Men det är bara att göra som pingvinerna i madagaskar. "Le och vinka, le och vinka killar" 

Jag håller tummar och tår för er som börjar innan oss :) och alla andra med så klart. 

Så fantastiskt med en hundvalp! :) Jag älskar verkligen djur och hade skaffat en hund för länge sedan om inte min sambo vore allergisk. Ni gör rätt i att skaffa valpen en tid innan, för det är ju rätt tufft med en hundvalp första tiden! Tror dessutom att det är bra att hunden får tid att bli trygg innan en bebis kommer in i bilden.

Det viktiga är ju inte att alla andra vet varför ni gör som ni gör, utan att ni vet det! Det är ju dags snart för er med och jag tror att ni kommer att vara glada över allting ni ordnat innan ni sätter ett barn till världen! Det är ju inte dina föräldrars eller syskons liv utan ert! :) Tycker inte du ska ta åt dig alls, snart väntar ni barn! Du skulle ju få tyst på dem om

du berättade om era planer, men jag förstår verkligen om ni inte vill göra det.

Jag längtar verkligen efter att berätta när jag är gravid (vet att man inte kan ta något för givet, men jag försöker utgå från att allting kommer att gå bra)! Jag vet egentligen inte exakt när vi ska sätta igång, min sambo har vid ett tillfälle sagt mars. Men jag kan inte riktigt tro på det. Måste prata om det ordentligt, för jag inser ju att allting inte kommer att vara perfekt om vi sätter igång i mars. För min del gör det inget, men jag vet inte hur han känner kring det. Jag är lite rädd för att ta upp ämnet ordentligt nu eftersom att jag är rädd för att bli besviken. Men jag planerar att prata om det i helgen iaf! Det blir ju inte bättre av att dra ut på det. Jag vet att min sambo också längtar, men det betyder ju inte att han står fast vid vad han sagt.

Pratar du och din partner mycket om barnplanerna? :)
Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?